Ik ben op zoek naar een nieuwe PC, welke ik wil laten samenstellen. Echter heb ik van de losse componenten niet voldoende kennis, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Met mijn huidige PC werk ik al 8 jaar, dagelijks. Hopelijk kan mijn nieuwe PC ook zo lang mee.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk dagelijks veel met Adobe Illustrator, Photoshop en Indesign. Deze programma's gebruik ik door elkaar heen ivm het opmaken van brochures etc.
Heel af en toe werk ik met een 3D CAD programma of met Premiere Pro (minder dan 40 uur per jaar). Snelheid, betrouwbaarheid en voldoende opslag vind ik belangrijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1500-1800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wacom tablet, Dell U2410 Monitor, eenvoudige Trust speakertjes, TP link
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja, daar kom ik dus niet uit. Het moet snel,stil en betrouwbaar zijn én niet te fancy aan de buitenkant. Ik houd van een "strakke kast" zoals de Fractal Design Define R6. Geen RGB en opvallende fans. Ik wil er nog wel een externe NAS aan kunnen koppelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het goed werkt voor de langere termijn, ben ik tevreden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, dus waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Advies voor de keuze van de onderdelen. Kan ik, met hulp van Youtube, deze computer zelf samenstellen (eerste keer) of adviseren jullie om dit ergens te laten doen? Zo ja, tips waar?
Alvast bedankt voor de tips!
groet,
Jeff
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk dagelijks veel met Adobe Illustrator, Photoshop en Indesign. Deze programma's gebruik ik door elkaar heen ivm het opmaken van brochures etc.
Heel af en toe werk ik met een 3D CAD programma of met Premiere Pro (minder dan 40 uur per jaar). Snelheid, betrouwbaarheid en voldoende opslag vind ik belangrijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1500-1800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wacom tablet, Dell U2410 Monitor, eenvoudige Trust speakertjes, TP link
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tja, daar kom ik dus niet uit. Het moet snel,stil en betrouwbaar zijn én niet te fancy aan de buitenkant. Ik houd van een "strakke kast" zoals de Fractal Design Define R6. Geen RGB en opvallende fans. Ik wil er nog wel een externe NAS aan kunnen koppelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het goed werkt voor de langere termijn, ben ik tevreden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, dus waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Advies voor de keuze van de onderdelen. Kan ik, met hulp van Youtube, deze computer zelf samenstellen (eerste keer) of adviseren jullie om dit ergens te laten doen? Zo ja, tips waar?
Alvast bedankt voor de tips!
groet,
Jeff