Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zinizo
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:46
Re-post i.v.m. plaatsing in verkeerde sectie (excuus).

Mijn vraag

Ik wil graag een pc bouwen en heb meerdere pc's gevonden op internet (forums en iemand die er een kant en klaar verkoopt). Wat wil ik met mijn pc doen? Ik wil high end kunnen gamen. Hiervoor speelde ik vooral league of legends, Conquer online en runescape. Niet echt games waar de nieuwste videokaart of processor voor nodig is. Echter speelde ik deze niet met name omdat ik wist dat niet niet mogelijk was. Ik wil ieder spel op ultra settings kunnen spelen, nu en over 3/4 jaar nog steeds.
Ik weet me geen raad meer want de experts uit de winkel promoten (uiteraard) hun eigen producten.

Voor zover ik heb gekeken leek de onderstaande pc met I7 7700 goed aangezien er een super goede videokaart in zit. Echter schijnt de 4 core een gemis te zijn omdat deze achterhaald beginnen te worden?

Ook hoor ik verhalen over AMD en Intel en dat Intel duidelijk beter is. Maar onder gamers hoor ik weer verschillende verhalen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn budget is €1600.-
Kan ik voor 1200 ook settelen is dit uiteraard beter!

Het gaat om de volgende pc's:

Processor: Intel Core i7 7700K 4.2 - 4.5 Ghz
Processor koeling: Scythe Mugen 5
Moederbord: GA-Z270X Ultra Gaming
Geheugen: Corsair 16GB 2660Mhz (2x8GB)
Videokaart: Asus Strix GeForce GTX1080 8GB Overclock Edition
SSD: 256 GB M.2 NVME
Harddisk: Seagate 1TB SSHD
Behuizing: NZXT H500i
Voeding: Corsair 750 Watt Platinum en modulair
Windows 10 Home (Geactiveerd en legitiem)

En:

Processor: Intel Core i7 7700 3.6 - 4.2 Ghz
Processor koeling: Cooler Master Hyper H412R
Moederbord: MSI Z270-A PRO
Geheugen: 16GB DDR4 (2x8GB)
Videokaart: MSI Aero GeForce GTX1080 8GB Overclock Edition
SSD: Kingston 256 GB NVME
Harddisk: Seagate 1TB
Voeding: XFX 750 Watt Gold

Deze werden afgeraden door de processor, de volgende pc werd daarom aangeraden:

AMD Ryzen 5 3600 Boxed
Corsair RM550x 550W (2018)
Crucial Ballistix Sport LT 16GB DDR4-3200 CL16 kit Grey
Kingston A2000 SSD 1TB (M.2 2280)
MSI B450 Gaming Plus Max
Sapphire Radeon RX 5700 XT Nitro+ OC 8GB
Thermaltake Level 20 MT ARGB Window Black

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee welke beter is, ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben! _/-\o_

Beste antwoord (via Zinizo op 01-11-2019 14:14)

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

- Edit: Nieuwe reacties bijgekomen toen ik aan het typen was maar niet gepost had omdat ik even afgeleid was, maar ik wil toch even posten, misschien geeft het nieuwe inzichten -

Bij processoren is Intel inderdaad niet (meer) beter dan AMD in het lager en midden segment. Bij grafische kaarten ligt het probleem complexer, aangezien games meestal Nvidia ondersteunen en geen AMD en daardoor alsnog soms beter presteren met slechtere hardware. Over het algemeen AMD ook weer beter scoort in het midden segment bij grafische kaarten.

Nu een concreet antwoord op jouw vraag;
1. Laatste PC is uiteraard beter, nieuwere componenten, de andere twee PC's bevatten video kaarten die niet eens meer beschikbaar zijn;
2. Zelf bouwen betekent meestal dat je een grafische kaart zwaarder kan kiezen dan een pre-made PC. Zelf bouwen kost ca. 4 uurtjes onderzoek hoe je 't zelf zou kunnen doen, maar het levert veel op: goedkoper producten in kunnen kopen zonder assemblage kosten en bepaalde winstmarge. Zelf je componenten kan kiezen die beter aansluit op jouw wensen en voldoening dat je het zelf kan bouwen. Levert een leuk praatje op verjaardag feestjes; "ik heb mijn eigen PC gebouwd :)". Tegenwoordig is het zelf bouwen plug and play en hoef je niet aan de haal met een soldeerbout of een heel gereedschapkist. Een schroevendraaier en jezelf regelmatig statisch ontladen is het enige wat je nodig hebt.

Zoals hierboven aangegeven door andere medetweakers hebben we nog meer wensen nodig. Zoals game je op een monitor van 144 Hz (ververssnelheid) en wil je ultra 1080P gamen of misschien wel 2k of 4k resolutie? Wat voor games zie je jezelf spelen, waar ben je in geïnteresseerd? Dit geeft altijd een goede indicatie van hoe sterk de PC moet zijn en bepaalt grotendeels de kosten en concessies die je moet maken.

Alle reacties

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-11 09:44
Wil je zelf bouwen of kant en klaar kopen? Met jouw budget kan je echt een beest van een PC bouwen. De twee intel systemen hebben vrij oude hardware erinzitten.

De AMD is een nette build die ruim voldoende is voor jouw doeleinde, hangt van de prijs af.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dan heb je vast oude informatie gelezen, Intel is al lang niet meer 'beter dan AMD' :+

De AMD build is dan ook de beste, de Intel CPUs zijn van 2 generaties terug en voorbijgestreefd door modernere CPUs, van zowel AMD als Intel zelf. De intel builds zien er een beetje... amateuristisch uit, eigenlijk.

Wat voor scherm heb je? I.v.m. de resolutie en refresh rate, belangrijke punten voor de keuze van een GPU.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11 08:07
De laatste build is het beste. Goede kwaliteit onderdelen en meer "toekomstbestendig". AMD heeft vroeger wat mindere processoren gehad, maar de huidige Ryzen processoren zijn goede processoren om te gamen. De Ryzen 5 3600 heeft 6 core (12 threads) tegenover de Intel 7700(k) met 4 cores 8 threads. Games gaan steeds meer op meer cores vertrouwen. De 7700k (net zoals de GTX 1080) is ook eigenlijk verouderde hardware.

Over 4 jaar elk spel nog op Ultra settings draaien is mogelijk wat te hoog gegrepen. Je kunt lastig voorspellen wat in de komende jaren grafisch verandert aan games. Daarbij is het belangrijk op welke resolutie en hoeveel fps je wil behalen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zinizo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:18:
Re-post i.v.m. plaatsing in verkeerde sectie (excuus).
Tip voor de volgende keer, rapporteer hem en vraag of het topic verplaatst kan worden. ;)
Ik wil graag een pc bouwen en heb meerdere pc's gevonden op internet (forums en iemand die er een kant en klaar verkoopt). Wat wil ik met mijn pc doen? Ik wil high end kunnen gamen. Hiervoor speelde ik vooral league of legends, Conquer online en runescape. Niet echt games waar de nieuwste videokaart of processor voor nodig is. Echter speelde ik deze niet met name omdat ik wist dat niet niet mogelijk was. Ik wil ieder spel op ultra settings kunnen spelen, nu en over 3/4 jaar nog steeds.
Met welke FPS?
Voor zover ik heb gekeken leek de onderstaande pc met I7 7700 goed aangezien er een super goede videokaart in zit. Echter schijnt de 4 core een gemis te zijn omdat deze achterhaald beginnen te worden?

Ook hoor ik verhalen over AMD en Intel en dat Intel duidelijk beter is. Maar onder gamers hoor ik weer verschillende verhalen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn budget is €1600.-
Kan ik voor 1200 ook settelen is dit uiteraard beter!

Het gaat om de volgende pc's:

Processor: Intel Core i7 7700K 4.2 - 4.5 Ghz
Processor koeling: Scythe Mugen 5
Moederbord: GA-Z270X Ultra Gaming
Geheugen: Corsair 16GB 2660Mhz (2x8GB)
Videokaart: Asus Strix GeForce GTX1080 8GB Overclock Edition
SSD: 256 GB M.2 NVME
Harddisk: Seagate 1TB SSHD
Voeding: Corsair 750 Watt Platinum en modulair

En:

Processor: Intel Core i7 7700 3.6 - 4.2 Ghz
Processor koeling: Cooler Master Hyper H412R
Moederbord: MSI Z270-A PRO
Geheugen: 16GB DDR4 (2x8GB)
Videokaart: MSI Aero GeForce GTX1080 8GB Overclock Edition
SSD: Kingston 256 GB NVME
Harddisk: Seagate 1TB
Voeding: XFX 750 Watt Gold

Deze werden afgeraden door de processor, de volgende pc werd daarom aangeraden:

AMD Ryzen 5 3600 Boxed
Corsair RM550x 550W (2018)
Crucial Ballistix Sport LT 16GB DDR4-3200 CL16 kit Grey
Kingston A2000 SSD 1TB (M.2 2280)
MSI B450 Gaming Plus Max
Sapphire Radeon RX 5700 XT Nitro+ OC 8GB
Thermaltake Level 20 MT ARGB Window Black

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee welke beter is, ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben! _/-\o_
Dit zijn neem ik aan kant en klare machines (op de AMD na) die je over kan nemen van iemand? Want vind het behoorlijk wat geld, voor een oude CPU (die minimaal 2 jaar oud is intussen) en dito voor de GPU. Wellicht is beter te krijgen tegenwoordig. Of het voor een AMD systeem goed is, weet ik zo 1 2 3 niet uit het hoofd, de Ryzen 5 3600 is in elk geval de nieuwste CPU van de setups die je gekozen hebt en de GPU is ook wat nieuwer, maar ik weet niet wat de performance daarvan is. Kijk ook even naar reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019 die voor iets meer geld een veel beter systeem voor elkaar krijgt, waar je veel langer plezier van hebt (als je de Intel systemen zou nemen).

Acties:
  • Beste antwoord

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

- Edit: Nieuwe reacties bijgekomen toen ik aan het typen was maar niet gepost had omdat ik even afgeleid was, maar ik wil toch even posten, misschien geeft het nieuwe inzichten -

Bij processoren is Intel inderdaad niet (meer) beter dan AMD in het lager en midden segment. Bij grafische kaarten ligt het probleem complexer, aangezien games meestal Nvidia ondersteunen en geen AMD en daardoor alsnog soms beter presteren met slechtere hardware. Over het algemeen AMD ook weer beter scoort in het midden segment bij grafische kaarten.

Nu een concreet antwoord op jouw vraag;
1. Laatste PC is uiteraard beter, nieuwere componenten, de andere twee PC's bevatten video kaarten die niet eens meer beschikbaar zijn;
2. Zelf bouwen betekent meestal dat je een grafische kaart zwaarder kan kiezen dan een pre-made PC. Zelf bouwen kost ca. 4 uurtjes onderzoek hoe je 't zelf zou kunnen doen, maar het levert veel op: goedkoper producten in kunnen kopen zonder assemblage kosten en bepaalde winstmarge. Zelf je componenten kan kiezen die beter aansluit op jouw wensen en voldoening dat je het zelf kan bouwen. Levert een leuk praatje op verjaardag feestjes; "ik heb mijn eigen PC gebouwd :)". Tegenwoordig is het zelf bouwen plug and play en hoef je niet aan de haal met een soldeerbout of een heel gereedschapkist. Een schroevendraaier en jezelf regelmatig statisch ontladen is het enige wat je nodig hebt.

Zoals hierboven aangegeven door andere medetweakers hebben we nog meer wensen nodig. Zoals game je op een monitor van 144 Hz (ververssnelheid) en wil je ultra 1080P gamen of misschien wel 2k of 4k resolutie? Wat voor games zie je jezelf spelen, waar ben je in geïnteresseerd? Dit geeft altijd een goede indicatie van hoe sterk de PC moet zijn en bepaalt grotendeels de kosten en concessies die je moet maken.

• Zinizo
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:46
Allereerst, iedereen super bedankt voor het reageren! Dit is wel echt nuttige informatie voor me. Ik ga even kijken of ik alle vragen kan beantwoorden:

Ik wilde in eerste instantie de pc zelf bouwen maar dan zit er natuurlijk geen garantie op. Ik kan mijn eigen pc wel in en uit elkaar halen maar durf dit misschien toch niet te doen met zulke dure onderdelen. Dus ik denk dat ik de pc in elkaar laat zetten met de componenten die uitgekozen zijn.

Het scherm dat ik heb is beschamend, maar ook die gaat vervangen worden met de nieuwe pc. Ik heb nu een 60hz FHD.

De systemen zijn zoals gezegd inderdaad systemen die ik van iemand kan overnemen. Ik moest even lachen omdat je amateuristisch zei, vandaar dat het mij een geweldig systeem leek. Deze worden verkocht voor 1000 en 1100 euro (wel nieuwe onderdelen).

De AMD is €1157 (zonder koeler) maar bestaat enkel uit losse onderdelen, deze moet ik dus nog fixen en eventueel laten bouwen of als ik het aan durf zelf in elkaar knutselen.

Mijn wens is inderdaad om ulta 1080p te gamen. Ik heb voor nu nog geen wensen om dit in 2k of 4k te doen. Dat zijn mooie dingen voor in de toekomst. Mocht dit kunnen is het mooi meegenomen natuurlijk. De games die ik mezelf zie spelen variëren ontzettend. Maar denk aan Apex, Call of duty en farcry. Al moet ik zeggen dat ik de games die veel van je pc vereisen lang niet gespeeld heb (buiten op de ps4) omdat mijn pc deze niet aankon. In een utopia speel ik Crysis op 100+ fps.

In contact met degene die me de AMD heeft aangeraden en de producten zelf te hebben gecontroleerd met websites waar ik een benchmark kon testen lijkt het AMD systeem hieraan te voldoen?

Wat denken jullie?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zinizo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:57:
Ik wilde in eerste instantie de pc zelf bouwen maar dan zit er natuurlijk geen garantie op.
Zie niet waarom er dan geen garantie op zou zitten? De garantie zit op alle onderdelen van de PC en niet de PC als geheel.
Ik kan mijn eigen pc wel in en uit elkaar halen maar durf dit misschien toch niet te doen met zulke dure onderdelen. Dus ik denk dat ik de pc in elkaar laat zetten met de componenten die uitgekozen zijn.
Bij de meeste webshops kan dat ook, kost wel een euro of 50 meestal.
De systemen zijn zoals gezegd inderdaad systemen die ik van iemand kan overnemen. Ik moest even lachen omdat je amateuristisch zei, vandaar dat het mij een geweldig systeem leek. Deze worden verkocht voor 1000 en 1100 euro (wel nieuwe onderdelen).
NIeuwe onderdelen, maar de PC is tweedehands? Er klopt iets niet en bovendien vind ik het dan best prijzig, als je voor hetzelfde bedrag ook een degelijk nieuw systeem kan kopen, in elk geval een goede basis game PC.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
In principe zit er niet meer garantie op als je de boel laat samenstellen, dat moet je er namelijk bijkopen.

Het amd systeem voldoet ruimschoots aan jouw eisen, alhoewel het altijd moeilijk te zeggen is of het daadwerkelijk 3/4 jaar mee kan. De prijs voor de intel systemen is veel te hoog en kan ik niet aanbevelen terwijl het amd systeem heel schappelijk geprijsd is. Je zou nog voor duurdere componenten kunnen kiezen, maar ik zou het geld in mijn zak houden en over drie jaar kijken waar je het systeem kan verbeteren. Met een beetje geluk gaat die dan nog een keer drie jaar mee.
Pagina: 1