Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Hallo,

Ik zat voor de gein eens te kijken op AliExpress en Gearbest naar wat beamers. Volgens mij hebben ze daar best wel wat staan voor een zacht prijsje. Ik ben niet van plan zo'n ding enorm veel te gebruiken, hoogstens voor een avondje voetbal kijken. Ik stel dus ook weinig eisen aan zo'n ding, behalve dat de beeldkwaliteit Full HD is.

Echter vroeg ik mij af: stel de lamp van zo'n AliExpress beamer gaat kapot. Kan ik deze vervangen door een willekeurige lamp uit een Nederlandse shop?

Oftewel, zijn die lampen in elke beamer te gebruiken, of heb je te maken met beamer-specifieke lampen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:35
Ligt eraan welk model je hebt en wat voor lamp je ervoor nodig hebt.

Je hebt zoveel soorten beamers. Waarvan sommige universeel zijn en sommige niet.

Heb je voorbeelden?

Daarnaast zijn die beamers soms zo goedkoop, dat het goedkoper is om het volledig te vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door corporalnl op 30-10-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
corporalnl schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:13:
Ligt eraan welk model je hebt en wat voor lamp je ervoor nodig hebt.

Je hebt zoveel soorten beamers. Waarvan sommige universeel zijn en sommige niet.

Heb je voorbeelden?

Daarnaast zijn die beamers soms zo goedkoop, dat het goedkoper is om het volledig te vervangen.
Ik zag bijvoorbeeld deze staan:

https://www.gearbest.com/...66925699.html?wid=1349303

Maar nergens staat iets over lampen vervangen, en waar je die koopt.

Daarnaast wordt er wel geclaimd dat de LED lamp 10 jaar meegaat, maar of dit zo is, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 23:10
Een led-lamp gaat wel zo lang mee al kan ik die Beamer niet aanraden. Het is een een-van-vele die dezelfde binnenkant gebruikt als andere budget modellen, goedkoop en werkt slecht. Een 16000lumen LED beamer bestaat ook eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
L1NO_ schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:20:
Een led-lamp gaat wel zo lang mee al kan ik die Beamer niet aanraden. Het is een een-van-vele die dezelfde binnenkant gebruikt als andere budget modellen, goedkoop en werkt slecht. Een 16000lumen LED beamer bestaat ook eigenlijk niet.
Wat is een normale waarde qua lumen?

En wat werkt er zo slecht aan? Zoals ik al aangaf, stel ik in principe weinig eisen aan zo'n ding. Als ik er in de avond voetbal op kan kijken is het prima. Daarvoor heb ik simpelweg geen 400 euro voor over (stel ik zou een goede in NL kopen)

[ Voor 24% gewijzigd door RikN89 op 30-10-2019 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deze dingen hebben vaak al moeite met een schemerige kamer...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1