Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTPCS advies: 4K, HDR, IR, stil en meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
Ik wil een (nieuwe) HTPC samenstellen.
Mijn huidige setup bevat een Intel i5 2500K en GT1030 op een mobo met CIR ondersteuning (betekent in de praktijk dat ik hem met IR aan kan zetten). Gebruik nu een grote Nox Media 2 kast, waar ik eigenlijk van af wil vanwege de beperking in het t.v.-meubel.

Wat ik fijn vind aan de huidige setup:
speelt praktisch alles af via KODI (zij het soms stotterend).
IR mogelijk: ik kan in principe álles met de afstandbediening (AB) doen.
Instelmogelijkheden (zelfs ondertitels buiten beeld in de zwarte balk plaatsen = minder "beeldbederving")
Stil: de GT1030 is passief, de rest is zo gekoeld dat het niet hoorbaar is.

Wat ik niet fijn vindt:
Formaat: de kast is erg groot, het huidige t.v.-meubel is hierop uitgezocht, maar beperkt de mogelijkheid tot een nieuw t.v.-meubel.
Ik moet veel media omzetten wil ik het zonder stotteren af kunnen spelen.

Wat wil ik:
Ik heb het een en ander al bekeken, maar er is zó veel en weinig info die ik belangrijk vind. Ik kan nu 4K afspelen, daar wil ik straks ook HDR bij kunnen toevoegen, vanwege de t.v.
3D zou ook erg leuk zijn, maar geen must. Heb een aparte UHD-bluray speler waar dat eventueel mee zou kunnen.

Intel NUC speelt me erg aan, in combinatie met een passieve behuizing. IR-optie (weet niet of ik hem aan kan zetten, maar dat lijkt me wel), stil, en speelt veel af met een kleine footprint.
Alleen zijn er veel modellen en welke heb ik nodig? CPU-snelheid maakt me bijna niks uit, ik gebruik het eigenlijk puur om media te spelen. Een ander systeem is ook prima, ik hoor dat veel mensen HTPC-wise enthousiast zijn over AMD, maar dan is het wat meer samenstellen en een grotere footprint.

Budget vind ik minder belangrijk. Ik hoop ergens rond de €500 te komen, maar als iets perfect geweldig is wat richting de €1.000 gaat, wil ik het ook overwegen.
Ik wil liever geen Android/Apple of andere singlevendor based hardware/software oplossingen, hoe enthousiast mensen er ook over zijn. Ik heb de afgelopen jaren theoretisch álle vrijheid gehad en de mogelijkheid om te upgraden, dat hou ik graag.

Kortom: wat zou een goede setup zijn voor me? Het moet 4K/HDR vlekkeloos afspelen, stil/onhoorbaar zijn (dat is wel een must) en de optie voor IR (aan/uit zetten) is een grote pré. Daarnaast moet alles redelijk compact zijn, ik wil dat het me niet gaat beperken of het wel of niet in een (willekeurig) t.v.-meubel past.

Mogelijke opties wat betreft NUC:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesIntel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel)€ 373,-€ 373,-
1PC'sIntel NUC 8 Home NUC8i3CYSN (met EU stekker)€ 432,-€ 432,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 805,-

[ Voor 19% gewijzigd door Nas T op 30-10-2019 12:58 ]

vrede in rust

Alle reacties

• JonathanG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01-2023
Als je een setup wilt, is het gewenst dat je zelf ene lijstje eerst samenstelt.
Lees: DAA beleid

A good answer will come if you ask a good question

• Nas T
@JonathanG Ik heb twee NUC's toegevoegd als lijst.

vrede in rust

• Nas T
Voor degenen die het nog willen weten: ik heb de NUC8i3BEK gekocht, inclusief passieve behuizing (Akasa Plato X8).
Het systeem voldoet aan mijn verwachtingen of overtreft ze.
HDR lijkt redelijk te werken met Kodi HDR matrix edition en het systeem speelt vrijwel alles af, zonder problemen. Ook kan ik de IR volledig gebruiken, voor het opstarten van het systeem en voor het bedienen van Kodi.

De totaalprijs was onder de €500, IR mogelijkheid, HDR, UHD/4K, compact en stil (onhoorbaar). Missie geslaagd dus :)

vrede in rust