Xbox One X vs One S: extra geld waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 16:51
De titel zegt het eigenlijk al... Ik ben op de tweedehands markt op zoek naar een nieuwe console, en de Xbox heeft mijn voorkeur. Gamen doe ik op een 50" 4k HDR tv.

Ik ben een casual gamer. 's Avonds op de bank even een paar races rijden, een uurtje schieten of rennen en meestal was dat het wel. Online spelen doe ik al helemaal niet, ik speel eigenlijk alleen single player.

Nu weet ik dat de One X het een en ander aan grafische pracht en praal met zich meebrengt (native 4k versus upscaled), maar in de comparisons die ik gekeken heb is dat allemaal niet wereldschokkend. Beiden spugen HDR uit. Voor het bedrag van een kale One X koop ik ook een leuke One S met een stapel games zodat ik voorlopig eigenlijk klaar ben. Het enige dat kietelt is het gevoel dat áls ik geld uitgeef, ik het liefst ook meteen het beste koop dat ik krijgen kan. Maar daar hangt wel een heel ander kostenplaatje aan...

Wat is wijsheid? Ik heb nu een Xbox360 en een Wii U en ga er dus hoe dan ook een flinke stap op vooruit. Een One X kopen zonder games en daar waarschijnlijk nog aardig in investeren, of een One S met meteen een stapel games aanschaffen, en genoegen nemen met nét iets mindere graphics? Even voor de duidelijkheid, bij mij is het absoluut gameplay > graphics. De enige reden dat ik wil upgraden is dat er voor mijn systemen geen nieuwe games meer uitkomen.

Alvast dank voor jullie hulp!

Beste antwoord (via ethereal81 op 30-10-2019 15:16)

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb laatst een upgrade gedaan van een S naar X, (tweedehands). Het verschil in performance merk je echt: Spellen als Rocket League, die niet eens zo zwaar zijn, hebben een stuk betere framerate. Spellen als RDR2 zien er echt geweldig uit op de X en draaien erg goed. En dit is slechts op een kleine Full HD TV.

Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat de volgende generatie eind volgend jaar op de markt komt. Als je dat belangrijk vindt tenminste. Ik zelf zal niet direct een nieuwe generatie Xbox kopen dus voor mij is het geen probleem.

En ik zou zeker tweedehands kijken!

Als je besluit de S te nemen, wil ik die wel aan je verkopen ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik weet in elk geval dat het verschil met vrienden, een One S en een 4k HDR TV, mega verschil zien ten opzichte van mijn 4K OLED HDR met een One X.
Verder is die sneller (ja, laadtijd merk je echt), toekomstbestendiger, kleiner en hij kan tot 4k met 60FPS.

Het verschil in denk ik rond de 150 euro?
Hier kan je drie spellen van halen of een jaar de Gamepass nemen.

Als je een One X met twee spellen zoekt die jij leuk vindt? :)
In jouw portemonnee kan ik niet kijken maar ik ben bij met de keuze voor de One X :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk van de games, zijn aardig wat games waar 4k stuk beter oogt, maar belangrijker voor was framerate. GTA, RDR, FIFA, MHW, games die allemaal veel stabielere framerate hebben buiten wat grafisch verbeteringen.

Je kan kijken naar de gamepass voor wat extra games, of je hebt toevallig een S gevonden waar een leuke collectie aan games bij zit (zijn aardig wat leuke SP games te vinden).

Mijn keuze is standaard de X, maar ik weet dat het best wat scheelt met de S prijs, al zie ik het vrij simpel, als jij een 4k televisie hebt, ga jij toch ook geen scart-dvd speler meer aansluiten? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

FeaR

In GoT we trust

CEA > HSA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik zou een s halen en dan volgend jaar vol instappen met next gen. Nu een xox halen zou ik persoonlijk niet meer doen. Tenzij je next gen pas veel later wilt halen. Wil je toch graag zsm dan zou ik de black friday deals enz afwachten.
Maar gezien next gen ook backwards compatible word kan je ook next gen all out gaan en dan current gen games of mooier of stabieler spelen !

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
Thanks voor de hulp tot zover, al blijft het erg lastig... Voor iets meer dan 100 euro koop je een One S, een One X begint ongeveer bij 250 inderdaad. (Beiden tweedehands)

Natuurlijk wil ik het liefst de mooiste graphics en beste framerate, maar ik vind het wel serieus geld voor af en toe eens op de bank een rondje racen. Next-gen begin ik overigens nog lang niet aan, haha, ik koop al -tig jaar een oudere gen console, blijft het qua kosten binnen de perken :)

Dank voor de tips tot zover in elk geval, top! Ben echt heel erg benieuwd naar het verschil tussen de twee in praktijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb laatst een upgrade gedaan van een S naar X, (tweedehands). Het verschil in performance merk je echt: Spellen als Rocket League, die niet eens zo zwaar zijn, hebben een stuk betere framerate. Spellen als RDR2 zien er echt geweldig uit op de X en draaien erg goed. En dit is slechts op een kleine Full HD TV.

Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat de volgende generatie eind volgend jaar op de markt komt. Als je dat belangrijk vindt tenminste. Ik zelf zal niet direct een nieuwe generatie Xbox kopen dus voor mij is het geen probleem.

En ik zou zeker tweedehands kijken!

Als je besluit de S te nemen, wil ik die wel aan je verkopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat moet je natuurlijk voor jezelf beslissen, maar de S is wel de zwakste console die je kunt krijgen. Als je bijvoorbeeld de nieuwe CoD bekijkt, die heeft gigantische framedips.

Dan zou ik dus eerder neigen naar een X als je het kan betalen, of een PS4 of PS4 Pro als je alleen maar multiplats speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58
Ik weet dat het de vraag niet is, maar als je niet online gamed heeft een PS4 sws zoveel meer te bieden aan single player story games, met betere gfx dan een s.
Als je de topics checkt gaat hij bij xbox voornamelijk over randapparatuur en settings en bij PS4 voornamelijk over games games games :P Uncharterd, Spider-Man, Horizon ZD, Last Of Us, God Of War, Detroid om maar wat te noemen. Bizar goed allemaal en weinig tot niks wat in de buurt komt op Xbox. Multiplatform games zien er ook wat beter uit.
Of een X het waard is als casual gamer ligt aan jezelf, het ziet er goed uit, backwards compatible is tof maar toekomstbestendig kan ik het niet echt noemen aan het het eind van deze generatie. Maargoed het kan je smaak niet zijn natuurlijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 30-10-2019 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ethereal81
Mutatie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:12:
Ik weet dat het de vraag niet is, maar als je niet online gamed heeft een PS4 sws zoveel meer te bieden aan single player story games, met betere gfx dan een s.
Als je de topics checkt gaat hij bij xbox voornamelijk over randapparatuur en settings en bij PS4 voornamelijk over games games games :P Uncharterd, Spider-Man, Horizon ZD, Last Of Us, God Of War, Detroid om maar wat te noemen. Bizar goed allemaal en weinig tot niks wat in de buurt komt op Xbox. Multiplatform games zien er ook wat beter uit.
Of een X het waard is als casual gamer ligt aan jezelf, het ziet er goed uit, backwards compatible is tof maar toekomstbestendig kan ik het niet echt noemen aan het het eind van deze generatie. Maargoed het kan je smaak niet zijn natuurlijk :)
Thanks, maar ik heb om de een of andere reden een grote voorkeur voor Xbox. Vind bijvoorbeeld de controllers van de PlayStation nét niet prettig. Ben tevens een racefanaat dus heb weer meer met exclusives als Forza :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Als racefanaat kan ik je gt sport heel erg aanraden. Beste racer deze generatie. En beste game qua support after release met gratis dlc. Morgen weer raak.
Plus online zeker op console de beste online ervaring. Zeker als racefanaat zou je deze niet moeten laten liggen ;)
Verder succes met keuze en veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik heb zowel een 'normale' Xbox One (sinds NL launch back in the day) en een Xbox One X. Ja, de X maakt verschil, maar ik game net zo prettig op de normale. Als het je vooral om de game ervaring gaat (het verhaal, de spanning, de adrenaline) dan ben je bijna net zo goed af met een S. Zeker als je toestel geen 4k ondersteunt.

En wat iemand hier ook al zegt, over een klein jaartje is de echt nieuwe Xbox er al weer. Die draait rondjes om de X. Ik zou nu dus gewoon lekker de S kopen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:30:
Als racefanaat kan ik je gt sport heel erg aanraden. Beste racer deze generatie. En beste game qua support after release met gratis dlc. Morgen weer raak.
Plus online zeker op console de beste online ervaring. Zeker als racefanaat zou je deze niet moeten laten liggen ;)
Verder succes met keuze en veel plezier ermee!
Ja, true, helemaal waar. Mits je echt van racen houdt (dus rondetijden op circuit) en dit online wilt doen. Dan is GT Sport onvertroffen. Maar race je meer 'regular', dan vind ik vooral Forza Horizon 4 (en deel 3 eigenlijk ook) veel meer geschikt en een regelrechte aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ethereal81 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Thanks, maar ik heb om de een of andere reden een grote voorkeur voor Xbox. Vind bijvoorbeeld de controllers van de PlayStation nét niet prettig. Ben tevens een racefanaat dus heb weer meer met exclusives als Forza :)
Weet niet hoeveel waarde je er aan hecht, FH4 draait op 60fps op de XB1X terwijl de gewone XB1S de game met 30fps draait. In beide gevallen is de framerate stabiel.

De overige Forza games draaien op dezelfde framerate ongeacht de XB1X en de XB1S variant.
v8power67 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:30:
Als racefanaat kan ik je gt sport heel erg aanraden. Beste racer deze generatie. En beste game qua support after release met gratis dlc.
Daar staat Forza Motorsport natuurlijk tegenover op de Xbox ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 30-10-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Caayn schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:44:
[...]
L

[...]
Daar staat Forza Motorsport natuurlijk tegenover op de Xbox ;)
Zou je denken maar staan echt zeer ver van mekaar vandaan. Gt sport is wel echt de veel betere racer. Forza focussed zich veel meer op autos verzamelen.
Zeker online is echt een wereld van verschil.
Gt sport is echt een serieuze racer. Forza stukken minder. En ja heb echt elke forza gespeeld maar sinds fm4 is het bergafwaarts. Ook horizon 4 vond ik zeer snel saai. Maja dat ben ik ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Als iemand vraagt om advies welke xbox te kopen, snap ik niet zo goed waarom anderen met elkaar in discussie gaan over PS4 VS Xbox racing games. Graag on-topic blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ethereal81 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Als je Forza 7 op de One X vergelijkt met op de One of One S..dan is dat toch wel echt andere koek (als dat één van de spellen is die je zou willen spelen). Ik kan hier prima vergelijken (4K HDR TV/receivers met One X en PS4 Pro en een "standaard" 1080P TV met een One/One S en normale PS4's) maar in spellen als Forza 7 is het verschil vrij groot. Gameplay sowieso boven graphics, maar een stabiele(re) framerate is vrij essentieel in een racegame.

Ik zou als ik jou was mezelf niet "beperken", ondanks het prijsverschil. Forza 7 koop je voor een spreekwoordelijke habbekrats in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Exorcist schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Als je Forza 7 op de One X vergelijkt met op de One of One S..dan is dat toch wel echt andere koek (als dat één van de spellen is die je zou willen spelen). Ik kan hier prima vergelijken (4K HDR TV/receivers met One X en PS4 Pro en een "standaard" 1080P TV met een One/One S en normale PS4's) maar in spellen als Forza 7 is het verschil vrij groot. Gameplay sowieso boven graphics, maar een stabiele(re) framerate is vrij essentieel in een racegame.

Ik zou als ik jou was mezelf niet "beperken", ondanks het prijsverschil. Forza 7 koop je voor een spreekwoordelijke habbekrats in ieder geval.
Hè, Forza heeft toch juist altijd een stabiele framerate? Ook op de 'normale' Xbox One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rossi46 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:27:
[...]

Hè, Forza heeft toch juist altijd een stabiele framerate? Ook op de 'normale' Xbox One?
Even opgezocht en inderdaad 1080P 60FPS vs. 4K 60FPS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 08:38

Meneer iCy

swarma

bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:30: bijvoorbeeld de nieuwe CoD bekijkt, die heeft gigantische framedips.
Heb dit nog niet gemerkt met de One S, alleen de vastlopers maar dat is Old One, One S en One X onafhankelijk.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ethereal81
Oké, jullie winnen.... ;) Het is de One X geworden! Net opgehaald en het installeren van games duurt een eeuwigheid, hehe, dus gamen doen we straks pas... Maar bedankt voor alle hulp en tips! Can’t wait, nu ergens Forza 7 zien te scoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-07 15:46
Goede keuze. Ik kom zelf van de 360 > One > One S en toen de One X. Ik maakte de overstap van de S naar de X tijdens Red Dead Redemption II ... dat was toch wel gigantisch. Het is grafisch gezien sowieso 10x beter maar ook de gameplay is gewoon beter door de betere fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ethereal81 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:45:
Oké, jullie winnen.... ;) Het is de One X geworden! Net opgehaald en het installeren van games duurt een eeuwigheid, hehe, dus gamen doen we straks pas... Maar bedankt voor alle hulp en tips! Can’t wait, nu ergens Forza 7 zien te scoren :)
Je bent nu iets meer kwijt maar de One X is op dit moment gewoon de meest krachtige console. Genoeg moois voor te vinden, genoeg moois dat komt..je doet jezelf een plezier als je een goede 4K HDR TV hebt en bij voorkeur nog een leuke Dolby Atmos set . Forza 7 moet te doen zijn lijkt me en anders een begin maken met 6, sowieso zijn 5/6/7 erg tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
ethereal81 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:45:
Veel plezier :)

Kleine tip voor Forza, maak gebruik van Forza Rewards als je dat nodig acht. Hiermee krijg je wekelijks credits gestort in de Forza games op basis van je totale Forza series score. Als er een nieuwe Forza game uitkomt krijg je vaak een paar extra auto's in de nieuwe game op basis van diezelfde score.
Pagina: 1