Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1440p RGB Systeem incl. Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 10:57
Mijn huidige systeem wordt aankomende December 5 jaar oud en ik merk dat ik gangbare spellen zoals BF5, niet meer op max settings kan spelen. Dat begint the wringen dus ik heb besloten om deze Black friday een nieuw systeem inclusief monitor aan te schaffen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p, met zo hoge mogelijk settings dat past bij mijn budget. Games zoals BF5, The Division 2, Rage 2 etc. Daarnaast wat test automatisering met Cypress, test cafe & Katalon. Maar gamen blijft de hoofd moot.

Wat mag het systeem gaan kosten?
- Richtlijn is 2000,- Euro inclusief Monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Keyboard Corsair K55
- Muis Corsair M65 pro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair vanwege de kwaliteit en Icue RGB synchronisatie. Verder wil ik vanwege de bang voor buck verhouding voor een volledig AMD systeem gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- hoe meer RGB hoe beter
- Hoe stiller hoe beter - zonder daar overdreven veel geld voor kwijt te zijn voor allerlei water cooling etc.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
- Zoveel mogelijk bang voor buck
- Moederbord tips, hier heb ik weinig verstand van. belangrijk hier vind de geluidschip belangrijk, het liefts een met RGB en iets wat gewoon goed in mijn build gaat passen.
- CPU fan tips. Hier zie ik echt door de bomen het bos niet. Corsair maakt zover ik kan vinden geen standaard CPU fans die werken met Icue, vandaar graag iets wat bij de build past binnen het budget.

Wat heb ik zelf al gevonden

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,50€ 204,50
1MoederbordenASRock B450M Steel Legend€ 89,-€ 89,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 443,50€ 443,50
1Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 2TB€ 74,90€ 74,90
1BehuizingenCorsair Obsidian 500D RGB SE€ 245,05€ 245,05
1MonitorenGigabyte Aorus AD27QD Zwart€ 521,99€ 521,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 86,99€ 86,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 124,63€ 124,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.882,56

Alle tips zijn welkom en alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Beste antwoord (via Rob SOS op 30-10-2019 13:34)

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Zou sowieso een andere CPU nemen:

3600 (non-X): zelfde gameperformance, minder euro's
3700X: Meer gameperformance, meer euro's

CPU koeling licht eraan, opzich voldoen de boxed koelers van AMD, maar ze zijn niet (heel) stil. Echter, later een koeler vervangen is altijd een optie natuurlijk ;)

Voeding: Met zo'n build zou ik toch iets meer high end gaan kijken, bijvoorbeeld bij de Corsair RM, of nog beter de RMx serie

Edit: houd er overigens rekening mee dat b450 bordjes zonder MAX achtervoegsel niet gegarandeerd out of the box ryzen 3xxx ondersteunen. Zelfde geldt voor X470. Afhankelijk van hoe belangrijk RGB op je moederbord is en hoeveel je uit je kast/fan haalt zou je kunnen kijken naar de MSI Gaming Plus MAX of MSI Tomahawk MAX, zijn nog iets goedkoper ook ;)

[ Voor 29% gewijzigd door kgd92 op 30-10-2019 10:55 ]

Alle reacties

• JonathanG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01-2023
Als de USB poorten op je display niet verplicht zijn, dan is dit een goedkopere optie: pricewatch: Acer Nitro VG270UP Zwart

En voor ene paar euro meer, heb je een M.2 SSD:
pricewatch: Intel 660p 1TB

En ook weer voor 2 tientjes meer heb je een modulaire voeding, dus geen onnodige kabels in je case:
pricewatch: Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular

Voor de rest goede balanced build in mijn ogen. En ik denk dat je op 1440p wel de 144Hz haalt als je sommige settings iets terugdraait.

A good answer will come if you ask a good question

• Rob SOS
JonathanG schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:41:
Als de USB poorten op je display niet verplicht zijn, dan is dit een goedkopere optie: pricewatch: Acer Nitro VG270UP Zwart
Dank, maar geen RGB op de monitor, de Gigabyte heeft aan de achterkant RGB verlichting die mijn witte muur zal doen oplichten. Sorry, tis elke dag kerst hier.
En voor ene paar euro meer, heb je een M.2 SSD:
pricewatch: Intel 660p 1TB
Goede tip! Alleen erg slecht verkrijgbaar momenteel. ik ga kijken of hier nog andere opties zijn.
En ook weer voor 2 tientjes meer heb je een modulaire voeding, dus geen onnodige kabels in je case:
pricewatch: Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular
Thx, maar lees in de reviews 50/50 kans op coil whine. :<

[ Voor 8% gewijzigd door Rob SOS op 30-10-2019 08:54 ]

• JonathanG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01-2023
Begrijpelijk met de monitor, ben zelf ook wel van de RGB.

Voor de SSd kan je ook deze pakken: pricewatch: Kingston A2000 1TB
Heeft zelfs iets betere geheugen cellen.

En voor de voeding kan je anders hier kijken:
categorie: Voedingen

A good answer will come if you ask a good question

• Rob SOS
SSD aangepast. Thanks!

Iemand nog tips over het MoBo / of de CPU fan?

[ Voor 75% gewijzigd door Rob SOS op 30-10-2019 09:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• kgd92
Zou sowieso een andere CPU nemen:

3600 (non-X): zelfde gameperformance, minder euro's
3700X: Meer gameperformance, meer euro's

CPU koeling licht eraan, opzich voldoen de boxed koelers van AMD, maar ze zijn niet (heel) stil. Echter, later een koeler vervangen is altijd een optie natuurlijk ;)

Voeding: Met zo'n build zou ik toch iets meer high end gaan kijken, bijvoorbeeld bij de Corsair RM, of nog beter de RMx serie

Edit: houd er overigens rekening mee dat b450 bordjes zonder MAX achtervoegsel niet gegarandeerd out of the box ryzen 3xxx ondersteunen. Zelfde geldt voor X470. Afhankelijk van hoe belangrijk RGB op je moederbord is en hoeveel je uit je kast/fan haalt zou je kunnen kijken naar de MSI Gaming Plus MAX of MSI Tomahawk MAX, zijn nog iets goedkoper ook ;)

[ Voor 29% gewijzigd door kgd92 op 30-10-2019 10:55 ]

• Rob SOS
Dank!

- MoBo aangepast naar iets met RGB en Ryzen 5 3600 ready.
- voeding aangepast naar de Corsair RM, helaas is deze er niet in 550, maar beetje extra ruimte kan geen kwaad.
- CPU Fan voorlopig stock laten

Verders nog? :)

• kgd92
Rob SOS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:30:
Dank!

- MoBo aangepast naar iets met RGB en Ryzen 5 3600 ready.
- voeding aangepast naar de Corsair RM, helaas is deze er niet in 550, maar beetje extra ruimte kan geen kwaad.
- CPU Fan voorlopig stock laten

Verders nog? :)
Weet je zeker dat dat bordje ryzen 3000 ready is? V.z.i.w. geldt dat alleen standaard voor de MAX bordjes, maar kan me vergissen hoor.

Voor voeding zou ik dan toch deze pakken: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Hebben net iets betere componenten dan de RM (nonx)serie. Even duur, 550 Watt, geweldig ding.

CPU fan blijft persoonlijke keuze. Je kan wachten, je kan ook gelijk een blok (met evt RGB) er op zetten :P

• Rob SOS
kgd92 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Weet je zeker dat dat bordje ryzen 3000 ready is? V.z.i.w. geldt dat alleen standaard voor de MAX bordjes, maar kan me vergissen hoor.

Voor voeding zou ik dan toch deze pakken: pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Hebben net iets betere componenten dan de RM (nonx)serie. Even duur, 550 Watt, geweldig ding.

CPU fan blijft persoonlijke keuze. Je kan wachten, je kan ook gelijk een blok (met evt RGB) er op zetten :P
Yes, het bord is Ryzen 3000 ready, Asrock geeft dit aan met de M achter het type nummer. ik heb het juiste type aangepast in mijn wensenlijst! Dank voor de extra check.

Voeding pas ik aan.

de 3700x komt standaard met een wraith rgb cooler.. hmmm. budget overschrijden met wat euro's of niet. 8)7

• Wwortel
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-05 09:31
De behuizing is wel chique, maar ik denk dat je daar met gemak €100+ kan besparen, om alsnog een fantastische (RGB) case voor in plaats kan krijgen waarmee je de extra CPU kosten weer kan compenseren. Voorbeelden:
Thermaltake View 31 Tempered Glass ARGB Edition - €123
Thermaltake View 37 ARGB Edition - €114
Corsair iCUE 465X RGB Smart Case Zwart - €112
Gamdias ATHENA M2 - €73

Wat betreft het monitor kan je bijna twee 1440p 144hz monitoren krijgen als je kiest voor de Samsung C27JG56QQU. (€276,- https://bit.ly/2NnrZsd) Deze heb ik zelf ook en werkt gewoon fantastisch. VA i.p.v. IPS zorgt er wellicht voor dat je geen last hebt van IPS-glow, backlight bleeding of ghosting.

De RGB op het monitor kan je al gauw veel beter voor elkaar krijgen met een ambilight achtige setup, voor al 20 euro heb je er eentje via Aliexpress. (€13-€22, afhankelijk van de lengte. https://bit.ly/31Z94t9)
Dit geeft een heerlijk effect wat zich aanpast op de kleuren van je monitor. Gebruik het enkel als je gebruik maakt van 1 monitor.

De SSD kan je misschien wijzigen naar een Corsair MP510, (€129,- (960gb) https://bit.ly/2pqqMsa), deze heeft 3480 en 3000 lezen/schrijven.

Verder ziet het er prima uit!

• kgd92
Rob SOS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Yes, het bord is Ryzen 3000 ready, Asrock geeft dit aan met de M achter het type nummer. ik heb het juiste type aangepast in mijn wensenlijst! Dank voor de extra check.

Voeding pas ik aan.

de 3700x komt standaard met een wraith rgb cooler.. hmmm. budget overschrijden met wat euro's of niet. 8)7
De M achter het typenummer betekent dat het een mATX bordje betreft ;) Dit zou ik niet doen ivm het kopen van een ATX case.

Volgens mij zijn de enige bordjes die gegarandeerd direct werken de MSI B450 #type# MAX bordjes. Al het andere spul zou ik even bij de webshop checken welke BIOS er op staat, veel webshops kunnen deze ook updaten voor ca. 10 euro extra. Wel een dingetje is dat de nieuwe biosen vrij groot zijn, de MAX bordjes hebben hierom een grotere bioschip aan boord, de niet-MAX bordjes zouden hier in de toekomst nog wel eens wat last van kunnen krijgen (denk aan uitgeklede biosen omdat ze anders te groot zijn)

Persoonlijk zou ik de koeler gewoon even afwachten, een nieuwe is vaak met een dag in huis en met een half uurtje geinstalleerd ;)

Opmerking hierboven over de kast is ook zeker iets om over na te denken, maar als mooi wat mag kosten kun je natuurlijk ook gewoon bij de corsair blijven ;)

• Rob SOS
Crap, aangepast. :)
Pagina: 1