Mijn huidige systeem wordt aankomende December 5 jaar oud en ik merk dat ik gangbare spellen zoals BF5, niet meer op max settings kan spelen. Dat begint the wringen dus ik heb besloten om deze Black friday een nieuw systeem inclusief monitor aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p, met zo hoge mogelijk settings dat past bij mijn budget. Games zoals BF5, The Division 2, Rage 2 etc. Daarnaast wat test automatisering met Cypress, test cafe & Katalon. Maar gamen blijft de hoofd moot.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Richtlijn is 2000,- Euro inclusief Monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Keyboard Corsair K55
- Muis Corsair M65 pro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair vanwege de kwaliteit en Icue RGB synchronisatie. Verder wil ik vanwege de bang voor buck verhouding voor een volledig AMD systeem gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- hoe meer RGB hoe beter
- Hoe stiller hoe beter - zonder daar overdreven veel geld voor kwijt te zijn voor allerlei water cooling etc.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Zoveel mogelijk bang voor buck
- Moederbord tips, hier heb ik weinig verstand van. belangrijk hier vind de geluidschip belangrijk, het liefts een met RGB en iets wat gewoon goed in mijn build gaat passen.
- CPU fan tips. Hier zie ik echt door de bomen het bos niet. Corsair maakt zover ik kan vinden geen standaard CPU fans die werken met Icue, vandaar graag iets wat bij de build past binnen het budget.
Wat heb ik zelf al gevonden
Alle tips zijn welkom en alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p, met zo hoge mogelijk settings dat past bij mijn budget. Games zoals BF5, The Division 2, Rage 2 etc. Daarnaast wat test automatisering met Cypress, test cafe & Katalon. Maar gamen blijft de hoofd moot.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Richtlijn is 2000,- Euro inclusief Monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Keyboard Corsair K55
- Muis Corsair M65 pro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair vanwege de kwaliteit en Icue RGB synchronisatie. Verder wil ik vanwege de bang voor buck verhouding voor een volledig AMD systeem gaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- hoe meer RGB hoe beter
- Hoe stiller hoe beter - zonder daar overdreven veel geld voor kwijt te zijn voor allerlei water cooling etc.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Zoveel mogelijk bang voor buck
- Moederbord tips, hier heb ik weinig verstand van. belangrijk hier vind de geluidschip belangrijk, het liefts een met RGB en iets wat gewoon goed in mijn build gaat passen.
- CPU fan tips. Hier zie ik echt door de bomen het bos niet. Corsair maakt zover ik kan vinden geen standaard CPU fans die werken met Icue, vandaar graag iets wat bij de build past binnen het budget.
Wat heb ik zelf al gevonden
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 204,50 | € 204,50 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Steel Legend | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 443,50 | € 443,50 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red (64MB cache), 2TB | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 500D RGB SE | € 245,05 | € 245,05 |
| 1 | Monitoren | Gigabyte Aorus AD27QD Zwart | € 521,99 | € 521,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 86,99 | € 86,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 124,63 | € 124,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.882,56 | ||
Alle tips zijn welkom en alvast hartelijk dank voor het meedenken.