Ik heb in mijn huis 2 access points. De ene is de router van t-mobile (zyxel VMG8825-T50) op de benedenverdieping, en de andere is een TP-Link TL-WR1043N/ND v1 router die OpenWrt 18.06.0 draait en ingericht is als AP voor de bovenverdieping. Beide zijn ingesteld met hetzelfde SSID, WPA2-PSK beveiliging met hetzelfde wachtwoord. Wel zitten beide APs op een ander kanaal (8 en 3, 20mhz width, met de hand afgesteld naar gelang van bezetting van de wifi kanalen in de buurt).
Nu is het zo dat wanneer ik van beneden naar boven loop en vice versa, ik vaak merk dat mijn wifi verbinding er gewoon nog is, maar ik geen gegevens meer kan verzenden of ontvangen. Pas wanneer ik mijn wifi uitschakel en dan weer inschakel (en dus opnieuw verbind met het dichtst bijzijnde AP) heb ik weer gewoon verbinding.
Ik heb me scheel gezocht, maar er eigenlijk niets over kunnen vinden. Iemand een aanwijzing?
Nu is het zo dat wanneer ik van beneden naar boven loop en vice versa, ik vaak merk dat mijn wifi verbinding er gewoon nog is, maar ik geen gegevens meer kan verzenden of ontvangen. Pas wanneer ik mijn wifi uitschakel en dan weer inschakel (en dus opnieuw verbind met het dichtst bijzijnde AP) heb ik weer gewoon verbinding.
Ik heb me scheel gezocht, maar er eigenlijk niets over kunnen vinden. Iemand een aanwijzing?
Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed