Welke videokaart heeft de beste TV-out?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Okee deze vraag is vast al vaak geweest, maar ik zoek een videokaart waar een sublieme TV-out op zit (voor DVD, DivX, je kent het :)) en die tevens een goed Windows beeld op me (17") monitor kan toveren.
3d prestaties zijn leuk maar niet super-noodzakelijk aangezien ik zelden games speel.

Zat zelf aan de Matrox G400 of de Asus GForce 2 7100/T te denken.

Ervaringen?

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De V3800 TVR is werkbaar, niet hoogstaand.

• The_Yeti
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

G-400 dual head, verschillend beeld op monitor en tv tegelijk.

Deze kaart heeft verschillende mogelijke weergaves, ook speciaal voor DVD en natuurlijk Divx. Beeld van TV is perfect ingezoomd.

Verwijderd

jah g400

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Zeker de Matrox Millenium G400 Dualhead. Heeft gescheiden instellingen voor monitor en TV (met de G200 ging je op je monitor ook terug naar 50Hz!), en diverse instellingen zoals clonen van beeld, of afspelen van full screen video op je TV terwijl je hem klein afspeeld op je monitor etc.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Ik weet denk ik genoeg.... Matrox G400 Dualhead dus :P

Als ik hier een soundblaster live 1024 player naast plaats, kan ik dan ook Dolby Digital geluid krijgen via een Dolby digital versterker?

CAP-Team

Verwijderd

De live kaart ondersteunt Dolby digital niet maar wel dolby surround. Wil je dolby digital dan moet je een diamond monster mx400 nemen, die ondersteunt dat wel en heeft een coax uitgang.....

• DukeBox
  • Niet online
Thrust televieuwer, is ook een handig apparaatje voor dit soort dingen... kan je op iedere videokaart gebruiken. Niets geklooi met settings enz, gewoon meten en vooral goed werken. http://www.trust.nl/products/current/product.htm?artnr=11672
Groetsels Duke.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:45
De SBLive doet WEL aan Dolby Digital via de digitale uitgang. Ik heb het al op verschillende modellen van de SBLive werkend gehad.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

surround wel, maar digital niet. ook al zit er een digitale uitgang op..........

Verwijderd

De G400 werkt alleen k*t met sommige DivX'jes

als de breedte niet door 32 te delen is dan speelt hij ze niet via de tv-out af :(

Denk er dus nog ff over na of je geen andere kaart wilt....

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Als je er dan een Hollywood+ MPEG2 kaart naast plaatst, is dan wel dolby digital mogelijk (beetje dubbelop, 2x tv-out maar goed..)

Dus:
Matrox G400 Dualhead
Soundblaster Live! 1024
Hollywood+ MPEG2 (+ afstandsbediening :P)

CAP-Team

Verwijderd

Ik zou wachten op de radeon all-in-wonder. Het beste op dvd gebied. Gelijk een videorecorder en edit machine voor je vakantiefilmpjes...... heeft een eigen dolby-digital uitgang voor je receiver.......

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

ik heb een elsa erazor III pro, een kaart met video in & out, en tnt2 pro chipset.., ben ik best tevreden over...

btw, neem GEEN trust televiewer, die dingen hebben echt een *slechte* beeldkwaliteit

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik vind de TV out van mijn ASUS V7700 GeForce2 GTS Deluxe prima voor DiVXjes. Ik had er eerst een G400 inzitten, en hier was de TV output net *iets* beter van. Omdat de G400 een dualhead was kon ik gewoon iets totaal anders doen op mijn monitor terwijl er op mijn TV een DiVX movie speelde.

Dat gaat nu dus niet meer, als ik de "TV mode" aanzet dan 'springt' het beeld van mijn monitor (nu zwart beeld) naar de TV. Maar goed, de kwaliteit van de movies op mijn TV is gewoon net zo goed.. het is alleen niet zo handig als bij de G400. Maar ja, daar krijg ik wel een veel snellere 3D kaart voor terug en ook nog es met video capturing.. ook bijzonder grappig om mee te spelen :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

soundblaster werkt wel met digitalen uitgang maar dat moet je wel aan vinken in de volume van wndows zelf je gewonen geluit uitgangen worden dan afgesloten ook met de player
Pagina: 1