Hallo Tweakers,
Na lang sparen is het zover en ga ik mijn 1e PC kopen. Ik heb me de afgelopen tijd verdiept in wat er in een PC zit en wat je nodig hebt voor bepaalde spellen en allerlei onderdelen gevonden, die goed zouden zijn. Maar werken deze ook goed samen? Wat vinden jullie van deze set up? Natuurlijk zit ik boven bugdet, waar kan ik eventueel snijden? En.... mijn ouders hebben bedacht dat ze het niet handig vinden dat ik 'm zelf in elkaar zet, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Waar kan ik 'm het beste laten bouwen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gamen. Spellen die ik wil spelen zijn Red Dead Redemption 2, Ark en nog wat Minecraft. Daarnaast wil ik erop videobewerken. Momenteel werk ik op de PC van mijn ouders met Pinaccle Studio, maar ik wil zelf met Sony Vegas gaan werken. Op termijn, want ik moet eerst weer sparen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil 1100 - 1200 euro uitgeven, inclusief beeldscherm, toetsenbord, Windows en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik al heb is een gamemouse, een Logitech G502 Hero en een Logitech koptelefoon. Deze heb ik nu aan m'n schoollaptop gekoppeld ;-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van alles wat ik gelezen heb, bestaat mijn wensenlijstje uit:
[list]
•
[/list]- 650 W voeding
- min 1 Tb opslag
- min 16 Gb RAM.
Ik heb al het een en ander bij elkaar gezocht
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Qua processor dacht ik aan AMD, om prijstechnische redenen. Qua toetsenbord aan Logitech[i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek.
Een krachtige PC waarop ik minimaal op 1080p kan spelen.
Ga je overklokken?
Nog niet
Wat verwacht je van ons?
Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk PC voor mijn geld hebben. Is deze configuratie de beste voor wat ik wil? Werkt dit allemaal goed samen, of zouden jullie iets anders aanraden en waarom? Waar zouden jullie bestellen / laten assembleren? Zie ik nog iets over het hoofd? Ga ik over budget omdat ik meer wil dan ik nodig heb?
Na lang sparen is het zover en ga ik mijn 1e PC kopen. Ik heb me de afgelopen tijd verdiept in wat er in een PC zit en wat je nodig hebt voor bepaalde spellen en allerlei onderdelen gevonden, die goed zouden zijn. Maar werken deze ook goed samen? Wat vinden jullie van deze set up? Natuurlijk zit ik boven bugdet, waar kan ik eventueel snijden? En.... mijn ouders hebben bedacht dat ze het niet handig vinden dat ik 'm zelf in elkaar zet, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Waar kan ik 'm het beste laten bouwen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gamen. Spellen die ik wil spelen zijn Red Dead Redemption 2, Ark en nog wat Minecraft. Daarnaast wil ik erop videobewerken. Momenteel werk ik op de PC van mijn ouders met Pinaccle Studio, maar ik wil zelf met Sony Vegas gaan werken. Op termijn, want ik moet eerst weer sparen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil 1100 - 1200 euro uitgeven, inclusief beeldscherm, toetsenbord, Windows en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik al heb is een gamemouse, een Logitech G502 Hero en een Logitech koptelefoon. Deze heb ik nu aan m'n schoollaptop gekoppeld ;-)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van alles wat ik gelezen heb, bestaat mijn wensenlijstje uit:
[list]
•
[/list]- 650 W voeding
- min 1 Tb opslag
- min 16 Gb RAM.
Ik heb al het een en ander bij elkaar gezocht
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 204,50 | € 204,50 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 Pulse | € 390,- | € 390,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 37,98 | € 37,98 |
| 1 | Behuizingen | Aerocool Cylon Zwart | € 40,99 | € 40,99 |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart | € 126,99 | € 126,99 |
| 4 | Ventilatoren | Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm | € 4,75 | € 19,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte G750H | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 43,92 | € 43,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.113,28 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Qua processor dacht ik aan AMD, om prijstechnische redenen. Qua toetsenbord aan Logitech[i]
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek.
Een krachtige PC waarop ik minimaal op 1080p kan spelen.
Ga je overklokken?
Nog niet
Wat verwacht je van ons?
Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk PC voor mijn geld hebben. Is deze configuratie de beste voor wat ik wil? Werkt dit allemaal goed samen, of zouden jullie iets anders aanraden en waarom? Waar zouden jullie bestellen / laten assembleren? Zie ik nog iets over het hoofd? Ga ik over budget omdat ik meer wil dan ik nodig heb?