Acess point (of router) met USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Access point als vervanging van mijn Time Capsule

budget 200€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil dat deze router of AP in mijn netwerk kan gezet worden met een externe HD er aan waarop andere computers hun backup kunnen maken
Ik heb voor boven een Linksys EA9800, die heeft ook een USB, maar zodra je die instelt als AP, dan kan je de HD niet meer benaderen. Dat is uiteraard de bedoeling niet. .

Dit AP komt na de Telenet router die de DHCP functie vervult.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Alle reacties

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

WCA

Wat je zoekt is een NAS die als Time Machine target kan fungeren. USB disk op een router is vaak ongelooflijk langzaam, en vaak zijn die functies ook slecht beveiligd.

Share and Enjoy!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik doe het al jaren met een time capsule, en dat werkt goed genoeg.
Voor backup is de snelheid niet zo spannend.

Maar er zijn blijkbaar routers die de UsB afsluiten als je ze instelt als Access point.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

WCA

De time capsule is eerder een NAS met een ingebouwde router dan andersom eigenlijk, die is er voor bedoeld. Daarnaast zou je met een access point met usb poort ook nog eens een moeten vinden die als time machine target kan dienen, dat doen ze lang niet allemaal.

Het is een slecht idee in ieder geval.

Share and Enjoy!