Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-04 11:55
Mede-auteur:
  • The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 14:26

The Source

Xiaomi komt op 5 November met hun nieuwe Mi watch. Erg benieuwd wat voor beest dit gaat worden gezien de beoogde advies prijs en Xiaomi's prijs/kwaliteit verhouding met dergelijke apparaten.

Afbeeldingslocatie: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/news/19/10/xiaomi-mi-watch-tv-teaser/-1220x526/gsmarena_001.jpg

Voorlopige roddels

Prijs: 2000rmb (255 euro)

Qualcomm Snapdragon Wear 3100 processor
GPS
NFC
Wi-Fi
Bluetooth
linear motor
speaker
large capacity battery
eSIM virtual card.

Xiaomi highlights the word "independent" and is implying that Xiaomi Mi Watch can be completely detached from the phone. Xiaomi says the real smartwatch is the "small phone" on its wrist.

With the addition of independent GPS, independent NFC, independent Wi-Fi/ Bluetooth module, independent speaker and eSIM virtual card, it has the function of independent communication.

Bronnen

androidworld xiaomi-teaser-mi-watch

gearbest blog - xiaomi-mi-watch

beartai

Handige tools en sites met veel antwoorden en gebruikers

Miwatch

Telegram group

Mi Watch Kleaner - hiermee kun je Chineese Xiaomi apps deinstalleren en compatible apps installeren. Download hier

Store met Google Wear apps

[ Voor 26% gewijzigd door 2green op 14-03-2021 17:28 . Reden: Diverse bronnen met The Source toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@2green mooi topic! Ben benieuwd naar het toestel. Ik heb je titel even aangepast, aan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:12

Vos

AFCA

Ik ben vooral benieuwd naar het OS! De Amazfit GTR/GTS zijn geen smartwatches, hopelijk deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04-2024
*Kick*

De watch is inmiddels gepresenteerd, nu is het wachten tot de eerste reviews.

Voor zover het nu bekend is lijkt het min of meer een vergelijkbaar met de apple watch/samsung watch qua functionaliteit. Batterijduur van 1 á 3 dagen valt mij wat tegen, had gehoopt op wat meer.

Laten we de reviews afwachten de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelchange, omdat het toestel inmiddels gepresenteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Jarnoootje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:20:
*Kick*

De watch is inmiddels gepresenteerd, nu is het wachten tot de eerste reviews.

Voor zover het nu bekend is lijkt het min of meer een vergelijkbaar met de apple watch/samsung watch qua functionaliteit. Batterijduur van 1 á 3 dagen valt mij wat tegen, had gehoopt op wat meer.

Laten we de reviews afwachten de komende weken.
Las 36 uur batterijduur, dat doet mij al bijna gelijk afhaken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08
Vos schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:31:
[...]

Las 36 uur batterijduur, dat doet mij al bijna gelijk afhaken helaas.
Dan gok ik dat je sowieso geen fan bent van smartwatches, vanwege de batterijduur? Want bijvoorbeeld de Apple Watch 5 heeft een batterijduur van 18 uur, letterlijk de helft (praktijk zal misschien anders zijn, maar dat weten we nu nog niet :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hahn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:35:
[...]

Dan gok ik dat je sowieso geen fan bent van smartwatches, vanwege de batterijduur? Want bijvoorbeeld de Apple Watch 5 heeft een batterijduur van 18 uur, letterlijk de helft (praktijk zal misschien anders zijn, maar dat weten we nu nog niet :P).
De Samsungs houden het wel langer vol toch? Mijn Ticwatch heb ik om die reden vervangen voor een Amazfit GTR, maar dat niet echt een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08
Vos schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:06:
[...]

De Samsungs houden het wel langer vol toch? Mijn Ticwatch heb ik om die reden vervangen voor een Amazfit GTR, maar dat niet echt een smartwatch.
Mijn Samsung Gear S3 houdt het met geluk 48 uur uit. Wat dus betekent dat ik 'm sowieso elke 2 dag wel op moet laden, want een 3e dag lukt niet.

Maar ik laad 'm sowieso elke avond/nacht op, dus ik vind 36 (of zelfs 18) uur aan batterijduur eigenlijk nooit een showstopper :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepblik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-04 17:40
Was eigenlijk van plan om deze watch te gaan kopen. Specs en foto’s zagen er heel goed uit. Totdat ik dit zag:
YouTube: Xiaomi Mi Watch - UNBOXING & FIRST LOOK

Wat een oerlelijk dik ding. Jammer dat die foto’s dan zo verradelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 15:31

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

soepblik schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 01:34:
Was eigenlijk van plan om deze watch te gaan kopen. Specs en foto’s zagen er heel goed uit. Totdat ik dit zag:

Wat een oerlelijk dik ding. Jammer dat die foto’s dan zo verradelijk kunnen zijn.
Ik heb hem besteld, ben benieuwd!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

soepblik schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 01:34:

Hij is echt massive! Lijkt een fikse afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 04:24
Wow, ik vind hem ook wel dik voor een horloge.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 23:35
WeaZuL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:53:
[...]

Ik heb hem besteld, ben benieuwd!
Waar heb je hem besteld? Ik kan hem nog niet echt vinden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

kaisersoze schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:31:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik kan hem nog niet echt vinden ....
Ali, verder nog niets van vernomen. status is gewijzigd naar verzonden ... :z

[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 21-11-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaisersoze
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 23:35
@WeaZuL ok thanks. Kan hem zelf niet vinden op Aliexpress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowTech
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-12-2024
WeaZuL schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:30:
[...]

Ali, verder nog niets van vernomen. status is gewijzigd naar verzonden ... :z
Is dat niet alleen de Chinese versie? Benieuw of hij in het engels ingesteld kan worden en of die werkt met Nederlandse sim kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

FlowTech schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:13:
[...]

Is dat niet alleen de Chinese versie? Benieuw of hij in het engels ingesteld kan worden en of die werkt met Nederlandse sim kaarten.
In de advertentie staat duidelijk dat het de chineesche versie betreft, dus ik verwacht momenteel geen Engels.
Wat betreft de simkaarten, voor zover ik begrijp zit er een esim in en is dat momenteel nog een dingetje in NL. Er is iig één provider die dat aanbied maar dan enkel icm Apple, voor zover ik kon vinden. Ik ben er iig op ingesteld dat dat (voorlopig) ook niet zal werken in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Vandaag de Xiaomi Mi watch binnen gekregen, de grijze variant. Ik heb hem aan mijn mobile telefoon (android 9) kunnen koppelen met een omweg. Na het downloaden van de Chineesche wear-os app van apkmirror wilde de setup wel doorgaan, de engelse Google wear-os app mekkerde dat de horloge niet compatible is met het horloge.
Wat ik er momenteel mee kan doen tijd/datum aflezen, notifications lezen en managen (beantwoorden/clearen). Settings menu is in het Engels, dus ik kan alles instellen / configureren zonder problemen. De google basis apps (agenda/contacts/phone/settings/find my phone) etc. zijn in het Engels, de rest zijn apps met een naam bestaande uit vreemde tekens. Ik heb nog geen appstore gevonden, alle China apps (non-google) heb ik maar gedeinstalleerd.
Software matig zou het mooi zijn als er een andere rom ooit beschikbaar komt, maar tot op heden heb ik die nog niet kunnen vinden. Wat ik niet kan gebruiken is de esim, nfc heb ik geen idee van hoe ik dat zou kunnen toepassen. Ik heb een wear-os update uitgevoerd (OTA), daarmee kon ik de alernate mi launcher deactiveren en dan zie je een standaard wear-os menu. De chineese apps blijven helaas. Mocht je op zoek zijn naar een volledig functionerende smart watch, zou ik nog even verder zoeken.
Wat betreft de dikte van de behuizing, hij is aanwezig maar niet vervelend aanwezig. Icm de band zit hij mij goed en is het geheel in verhouding. Ik zie soms horloges die te groot zijn qua omtrek of juist te dun/klein dat de case bijna in het niets valt bij een mannen pols. Ik vind hem in verhouding goed niet te groot niet te klein. Al met al ben ik er content mee, liefst had ik alles volledig UK, kaal wear OS maar het is wat het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w3meRrUSrimj3jnB2kP7bOpP/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z3oc0YvG2d4oZ3dkdITiCRfv/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T9igcIJujlV6MbB2KOy1VsB3/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8UTD4XVKOA8wTfdgBJJp3gBq/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I195J2274iTY7Kvgp3PdFrVM/thumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door WeaZuL op 16-12-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfpoland
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-03 13:13
Ik ben benieuwd wanneer de global version uitkomt, dan heb ik er wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Rolfpoland schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:36:
Ik ben benieuwd wanneer de global version uitkomt, dan heb ik er wel interesse in.
Er gaan geruchten ergens Q1 2020 dan wel medio februari, echter niemand van Xiaomi die dit bevestigd nog ontkend. Er gaan ook geruchten rond dat dit horloge enkel voor de Chineese markt bestemd is en er geen global versie komt hence de gelockte bootloader en de wijziging van de Xiaomi wear OS app van deels in het engels naar volledig in het chinees in de laatste 1.13 versie.

We gaan het meemaken, er is een behoorlijk aantal gebruikers (+500) van de Xiaomi Mi watch die wel oren hebben naar de global version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:07
WeaZuL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:37:
[...]

Er gaan geruchten ergens Q1 2020 dan wel medio februari, echter niemand van Xiaomi die dit bevestigd nog ontkend. Er gaan ook geruchten rond dat dit horloge enkel voor de Chineese markt bestemd is en er geen global versie komt hence de gelockte bootloader en de wijziging van de Xiaomi wear OS app van deels in het engels naar volledig in het chinees in de laatste 1.13 versie.

We gaan het meemaken, er is een behoorlijk aantal gebruikers (+500) van de Xiaomi Mi watch die wel oren hebben naar de global version.
Misschien dat de productie beperkt is, of ze willen kijken of het succes zal boeken, denk dat als deze versie niet komt de eventuele opvolger wel zal komen, we gaan het zien.

Aan de andere kant vraag ik mij af wat het doel is van de fabrikanten met die smartwatches, er is nauwelijks vooruitgang, mijn 3 jaar oude Huawei watch 2 kan zo te zien alles wat de mi watch kan, en de batterij gaat nog steeds makkelijk een dag mee(met always on display).

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Vandaag, bijna een jaar sinds TS, is er nog steeds geen globale versie. De huidige Chinees versie van AE is met wat hacks te ontdoen van Xiaomi Bloatware en wanneer de telefoon op Engels/UK/US staat ingesteld is de voertaal van de horloge ook Engels ipv Chinees.
Playstore is niet beschikbaar. Er is wel een appstore app beschikbaar van ene italiaanse ontwikkelaar echter is die verre van officieel. Verder gaat hij nu 48 uur mee op één batterij lading zonder gebruik van esim.
Ik kom zelf van een normale analoge horloge af dus dit is mijn eerste ervaring met Wearos evenals een dergelijke smartwatch. Ik ben er ondanks de limitaties content mee, ik kan er tijd /datum mee aflezen en ik kan notificaties agenda,email/whatsapp/telegram etc. op mijn horloge zien zonder dat ik de telefoon hoef op te pakken. Strava heb ik eindelijk werkend dus mijn hartslag kan ik nu monitoren tijdens en na het sporten. Ook wel grappig is dat middels stocard je de ah bonuscard kan laten scannen.
Verder merk ik dat bijv. replyen op een bericht echt kansloos is, het scherm is gewoon te klein, echter inherent aan een horloge.

De verwachting is dat er geen globale versie meer komt, de hardware is inmiddels "verouderd", dwz, een vernieuwde versie van de SoC is uit en men verwacht dat Xiaomi daar de nodige ontwikkel resources op los laat en weinig aandacht meer besteed aan deze eerste versie van de mi watch.

Al met al een leuke eerste ervaring met een smartwatch voor dat geld (momenteel ~110eur) maar voor een doorgewinterde smartwatch gebruiker is het wellicht een idee deze horloge links te laten liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door WeaZuL op 02-10-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07
WeaZuL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:41:
Vandaag, bijna een jaar sinds TS, is er nog steeds geen globale versie.
...
De verwachting is dat er geen globale versie meer komt, de hardware is inmiddels "verouderd", dwz, een vernieuwde versie van de SoC is uit en men verwacht dat Xiaomi daar de nodige ontwikkel resources op los laat en weinig aandacht meer besteed aan deze eerste versie van de mi watch.
....
Inderdaad, 2 dagen voor je post is de 2e versie aangekondigd en nu gelukkig wel global:
nieuws: Xiaomi Mi Watch met eigen OS komt ook naar Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

Nicap

Tsssk....

jurjen_g schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

Inderdaad, 2 dagen voor je post is de 2e versie aangekondigd en nu gelukkig wel global:
nieuws: Xiaomi Mi Watch met eigen OS komt ook naar Nederland
Dat is alleen niet de opvolger van de mi watch waar dit topic over gaat volgens mij.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Nog steeds geen globale versie van de Mi Watch. Wat we wel gekregen hebben is een bug sinds het ingaan van de Wintertijd. Geen enkele sensor toont meer data middels de Mi Watch, de workarround, je telefoon! van CET (auto) date/time settings afhalen en op GMT +1 African Standard Time instellen |:(

Dus, nogmaals, ik zou het niet aanraden voor de gewone gebruiker om tot aanschaf over te gaan van deze smartwatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 09:32
Ik heb er sinds deze week ook 1.

op zich aardig engels en voor notifications dikke prima. echter mis ik wat apps en had ik ook verwacht dat de communities als xda wel wat leuks had om hem te tweaken, modificeren enz.

alle tips zijn welkom

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
ik heb gisteren de Mi watch color besteld, gezien ik amper verschil zie met de revolve die binnenkort in de winkelrekken zou moeten verschijnen.

Gebruikstips zijn welkom! hopelijk wordt het volgende week geleverd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:36
@killerbie ben je voor de sports edition gegaan?
Heb zelf even gewacht tot de global edition in Nederland verkrijgbaar was, vandaag binnengekregen en tot nu toe best tevreden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ChI1mWy_FVjMPxJNKVZCeQ7eJ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q4SodB4hO4kB8SOKF6eG6PcZ.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Rembock op 29-01-2021 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Rembock schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:15:
@killerbie ben je voor de sports edition gegaan?
Heb zelf even gewacht tot de global edition in Nederland verkrijgbaar was, vandaag binnengekregen en tot nu toe best tevreden :)
[Afbeelding]
Ik ben eigenlijk heel tevreden, doet voor mij wat ik verwacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-0ipz_k6h8vnakSsGGooPooC4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmHsGOh42qeeqKPplpMpCSs0.jpg?f=fotoalbum_large
Jij hebt ook een sensor voor de Zuurstofsatueatie vermoed ik?.

Bij het koppelen verscheen de mijn als mi watch color revolve trouwens.
Buiten het niet kunnen gebruiken van Google pay heb ik geen klachten. Bij het buiten sporten vindr de gps vaak binnen de minuut mijn locatie.

Op bepaalde China sites kan je trouwens leuke bandjes bestellen, ik heb er een van aluminium voor doorheen de dag en eentje van silicone met gaatjes in (zoals bij Apple) voor bij het sporten.

Ik raad je wel aan een screenprotector te kopen, was denk ik 2 euro voor een stuk of 5.

[ Voor 41% gewijzigd door killerbie op 30-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
killerbie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:58:
Jij hebt ook een sensor voor de Zuurstofsatueatie vermoed ik?
Klopt, al werkt deze dan weer alleen handmatig.
Bij het koppelen verscheen de mijn als mi watch color revolve trouwens.
Buiten het niet kunnen gebruiken van Google pay heb ik geen klachten.
Was mij niet bewust van de Google Pay functionaliteit, maar gezien het feit dat zo goed als geen enkele Nederlandse bank dit ondersteund ook niet zo erg lijkt mij :)
Bij het buiten sporten vindr de gps vaak binnen de minuut mijn locatie.
Hij heeft inderdaad bijna direct een fix, erg fijn
Op bepaalde China sites kan je trouwens leuke bandjes bestellen, ik heb er een van aluminium voor doorheen de dag en eentje van silicone met gaatjes in (zoals bij Apple) voor bij het sporten.

Ik raad je wel aan een screenprotector te kopen, was denk ik 2 euro voor een stuk of 5.
Goede tips! Ga binnenkort eens kijken voor wat goede protectors, hoop dat ik er een van glas kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shogunn
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb vandaag mijn Mi Watch global gekregen. Had deze voor 86 euro op Ali Express besteld.

Op het eerste zicht zeer tevreden van, mooie upgrade gezien ik ervoor een Mi Band 5 had.

De meeste watchfaces zijn niet makkelijk leesbaar vind ik, en voor always on display heb je maar keuze tussen 8 andere lelijke watchfaces. Rare beslissing van Xiaomi om deze zo op te splitsen.

Maar voor 86 euro heb je wel zeker waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Inderdaad een rare keuze van Xiaomi v.w.b. de watch faces. Ik gebruik nu voor zowel always-on als de reguliere de 'undercurrent' watch face, blijft het toch een beetje gelijk.
Wel gek dat bepaalde watch faces zowel analoog als digitaal de tijd aangeeft, had hier liever andere info gezien. Hopen dat in de toekomst hier wat meer vrijheid in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Voor de twijfelaars tussen de Xiaomi Mi Watch, de GTR 2 en de Realme Watch S Pro hier nog wat vergelijkingmateriaal.

Was zelf nog aan het denken om te wachten met aanschaffen tot er meer informatie bekend was over de komende watch van OnePlus, maar na het zien van de video waar de Mi Watch vergeleken wordt met de Realme Watch S Pro toch besloten om de Mi Watch aan te schaffen.
Kans zit er namelijk dik in dat 1 van de OnePlus watches nagenoeg gelijk zal worden aan de S Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Vandaag een firmware update binnen gekregen voor de Mi Watch Global (1.2.52)

Nieuwe functionaliteiten:
  • Amazon Alexa ondersteuning (wordt niet ondersteund in NL)
  • Camera shutter (lijkt niet te werken)
  • 2 nieuwe AOD watch faces
Verbeteringen:
  • Snellere 'lift to wake'
  • Automatisch pauzeren van je workout kan nu op het horloge uitgeschakeld worden
  • Bekende bugs opgelost
De historie van al je workouts op je horloge blijven gelukkig dit keer wel staan na het installeren van deze update d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:02
Hij is nu in de aanbieding bij https://www.gshopper.com/...00006838?sscid=21k5_mwewl voor €82,99. Ik heb nu een miband4, is dit een aanrader? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@RobinFoot Je kunt dit zien als een Mi Band 4 met rond scherm, GPS en het kunnen meten van spO2 (volgens de geruchten dus technisch een Mi Band 6 met rond scherm).

Wees je er wel van bewust dat je een andere app zal gaan gebruiken (Xiaomi Wear i.p.v. Mi Fit), als je een Mi Scale gebruikt i.c.m. je Mi Band kun je (voor zover ik weet) deze gegevens dus niet combineren in 1 app.
Dit komt omdat niet Huami/Amazfit (een partner van de Xiaomi Smart Home Products) deze watch gemaakt heeft maar 70mai.
Ook is er (nog) geen integratie met andere apps zoals Google Fit of Strava, schijnt er wel aan te komen.
Mocht dit beschikbaar komen zal je dit waarschijnlijk wel in deze topic terug kunnen lezen :)

Ik kwam zelf van een Mi Band 3, en ben zeer tevreden tot nu toe.
Redenen dat ik een Mi Watch aangeschaft heb zijn het ronde scherm, het kunnen lezen van je slaap op de watch zelf en emoji ondersteuning. Al is de laatste reden maar gedeeltelijk ondersteund (niet alle emoji's worden weergegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Vraagje, deze watch heeft een esim.
Kan je daarmee ook bellen zonder dat je een smartphone bij de hand hebt?
En kun je op afstand de locatie van de watch opsporen / opvragen?

Ben namelijk naar een GPS device / kinder horloge aan het zoeken om die van mij snel te kunnen opsporen als hij weer eens niet op tijd thuis is. Ja ik weet het... maar de vrouw wil zoiets. Daarbij ziet deze watch er beter uit dan al die aliexpress kinder horloges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@The Source Je kunt inderdaad bellen met de 2019 Mi Watch m.b.v. de eSim, geen idee of je de locatie van de watch kunt opvragen vanaf een ander apparaat.
Wel weet ik dat Xiaomi een "Mi Kids Smartwatch 4C" heeft wat, zoals je aan de naam kan opmaken, meer op kinderen gericht is. Hier kan je zo te lezen wel de locatie opvragen en kan je ook mee (video)bellen.
Deze zou je wel net zoals de 2019 Mi Watch moeten importeren naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Rembock schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:46:
@The Source Je kunt inderdaad bellen met de 2019 Mi Watch m.b.v. de eSim, geen idee of je de locatie van de watch kunt opvragen vanaf een ander apparaat.
Wel weet ik dat Xiaomi een "Mi Kids Smartwatch 4C" heeft wat, zoals je aan de naam kan opmaken, meer op kinderen gericht is. Hier kan je zo te lezen wel de locatie opvragen en kan je ook mee (video)bellen.
Deze zou je wel net zoals de 2019 Mi Watch moeten importeren naar NL.
Top dat van die kids xiaomi horloge wist ik niet. Lijkt me perfect! Goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shogunn
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-03-2024
Shogunn schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:30:
Ik heb vandaag mijn Mi Watch global gekregen. Had deze voor 86 euro op Ali Express besteld.

Op het eerste zicht zeer tevreden van, mooie upgrade gezien ik ervoor een Mi Band 5 had.

De meeste watchfaces zijn niet makkelijk leesbaar vind ik, en voor always on display heb je maar keuze tussen 8 andere lelijke watchfaces. Rare beslissing van Xiaomi om deze zo op te splitsen.

Maar voor 86 euro heb je wel zeker waar voor je geld.
Kleine update na ongeveer een maand gebruik.

De hartslagmeter werkt helemaal niet goed. Vooral tijdens het sporten kan je er absoluut niet op rekenen om een accurate reading te krijgen. Ik heb een hartslagmeter gekocht (Wahoo kickr 2)

De mi wear app is een pak slechter dan de mi band app.

Ik gebruik de watch eigenlijk nog alleen voor de stappenteller, wekker, timer en op afstand een foto te maken met mijn gsm.

Misschien verwachte ik er te veel van! Als gewone horloge met een paar handige extra's zoals hierboven vermeld is ze zeker wel aan te raden!

[ Voor 4% gewijzigd door Shogunn op 07-03-2021 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Zojuist mijn Mi Watch binnen.

Deze website http://miwatch.tk/ en deze telegram group https://t.me/joinchat/EtEDSxZqTRmx2f00Y_ZWMQ mag wel in de openingspost @2green . Veel gebruikers en antwoorden.

Daarnaast is Mi Watch Kleaner ook een aanrader, hiermee kun je Chineese Xiaomi apps deinstalleren en compatible apps installeren. http://miwatch.tk/index.p...kel&cat=2&id=9&artlang=en en download hier: http://kithub.ga/Karl/MiWatchKleaner

Nog een mooie... een store met Google Wear apps: https://alberto115.com/wearstore/

[ Voor 48% gewijzigd door The Source op 13-03-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-04 11:55
The Source schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:07:

Deze website http://miwatch.tk/ en deze telegram group https://t.me/joinchat/EtEDSxZqTRmx2f00Y_ZWMQ mag wel in de openingspost @2green . Veel gebruikers en antwoorden.

Daarnaast is Mi Watch Kleaner ook een aanrader, hiermee kun je Chineese Xiaomi apps deinstalleren en compatible apps installeren. http://miwatch.tk/index.p...kel&cat=2&id=9&artlang=en en download hier: http://kithub.ga/Karl/MiWatchKleaner

Nog een mooie... een store met Google Wear apps: https://alberto115.com/wearstore/
Thanks, ik heb je bronnen toegevoegd en je gelijk mede auteur gemaakt mocht je meer willen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

The Source schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:07:

Ik weet dat er 2 varianten van de Mi Watch zijn, het is mij echter niet geheel meer duidelijkheid wat de Mi Watch (nieuwste versie) nou wel of niet kan... Bovendien lijkt dit forum gebruikt te worden door beide gebruikers, wat prima is natuurlijk maar de verhalen lopen door elkaar heen... MiWatchKleaner kan (nog) niet geïnstalleerd worden op de 2020 miwatch.

Wel schijnt er een microfoon aanwezig te zijn (al heb ik die nog niet kunnen ontdekken), wat tevens bevestigd word door Amazon Alexa, maar het vreemde is, het lijkt of er geen speaker is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
freestyler2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:09:
[...]

Ik weet dat er 2 varianten van de Mi Watch zijn, het is mij echter niet geheel meer duidelijkheid wat de Mi Watch (nieuwste versie) nou wel of niet kan...
De 2020 Mi Watch is simpel gezegd een Mi Band 6 met een rond scherm
Bovendien lijkt dit forum gebruikt te worden door beide gebruikers, wat prima is natuurlijk maar de verhalen lopen door elkaar heen... MiWatchKleaner kan (nog) niet geïnstalleerd worden op de 2020 miwatch.
Alles wat @The Source gepost heeft is voor de 2019 Mi Watch, apps installeren op een 2020 Mi Watch kan voor zover mijn kennis reikt niet.
Wel schijnt er een microfoon aanwezig te zijn (al heb ik die nog niet kunnen ontdekken), wat tevens bevestigd word door Amazon Alexa, maar het vreemde is, het lijkt of er geen speaker is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Er zit inderdaad een microfoon op de 2020 Mi Watch, deze zit boven het horloge bij het polsbandje.
Er is geen speaker aanwezig op de 2020 Mi Watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 21:24
Na even getest te hebben met een goedkope Chinese smartwatch (30 euro van Amazon), heb ik een beetje een idee wat ik precies graag wil. Mijn oog is nu gevallen op de nieuwe Xiaomi Mi Watch (deze dus: https://tweakers.net/smar...tch_p1188594/vergelijken/).

Nu heb ik een aantal vragen die andere gebruikers wellicht kunnen beantwoorden (uit ervaring):
  • Is het mogelijk om notifications te synchroniseren over WiFi? Of gaat dit perse over Bluetooth? Zo niet, waarvoor wordt WiFi dan gebruikt?
  • Welke apps hebben de mogelijkheid notificaties door te geven? Alleen chat-apps of ook andere apps? Ik zou graag Home Assistent notificaties ontvangen op m'n telefoon
  • Welke watchfaces zijn beschikbaar voor AOD?
  • De music-app kan je gebruiken om muziek te bedienen. Toont deze ook het huidige nummer/artiest (bijv. vanuit Spotify)? En album-art?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Milenco schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:20:
Na even getest te hebben met een goedkope Chinese smartwatch (30 euro van Amazon), heb ik een beetje een idee wat ik precies graag wil. Mijn oog is nu gevallen op de nieuwe Xiaomi Mi Watch (deze dus: https://tweakers.net/smar...tch_p1188594/vergelijken/).

Nu heb ik een aantal vragen die andere gebruikers wellicht kunnen beantwoorden (uit ervaring):
  • Is het mogelijk om notifications te synchroniseren over WiFi? Of gaat dit perse over Bluetooth? Zo niet, waarvoor wordt WiFi dan gebruikt?
  • Welke apps hebben de mogelijkheid notificaties door te geven? Alleen chat-apps of ook andere apps? Ik zou graag Home Assistent notificaties ontvangen op m'n telefoon
  • Welke watchfaces zijn beschikbaar voor AOD?
  • De music-app kan je gebruiken om muziek te bedienen. Toont deze ook het huidige nummer/artiest (bijv. vanuit Spotify)? En album-art?
Er zit geen wifi op dit horloge. Waarschijnlijk verwar je dit horloge met de Amazfit GTR2, die heeft wel wifi maar gebruikt dat alleen voor bestandsoverdracht.

Alle apps kunnen tekstberichten naar dit horloge sturen, emoji's werken niet allemaal. Afbeeldingen kunnen niet bekeken worden, ook is het niet mogelijk om te reageren op berichten.

Omdat vanuit de app de aod watch faces niet bekeken kunnen worden heb ik een korte video voor je gemaakt :)
Er komen zo te zien bij elke nieuwe firmware update van het horloge nieuwe bij, momenteel zijn deze beschikbaar

De muziek widget is niets meer dan een afstandsbediening voor de muziek die op je telefoon afgespeeld wordt, Spotify wordt ondersteund met deze widget maar album art wordt niet getoond.

[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 08-04-2021 11:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 21:24
Bedankt voor je video! Er zitten gelukkig wel een paar leuke/neutrale watchfaces bij de AOD-faces :). Was blijkbaar in de war m.b.t. WiFi..

Zie je bij de music-player-remote wel de naam van de artiest/lied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Milenco ja, naam & artiest wordt getoond.
Je kunt volgend/vorig nummer selecteren, pauzeren/starten en het volume bepalen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rembock op 08-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:20
Sinds een aantal weken nu de mi watch in gebruik, maar ik krijg het niet voor elkaar om bij een inkomende oproep of een bericht vanuit whatsapp of messenger een melding / trilling op mijn watch te krijgen.

Heb de watch icm met de mi11.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@G.Scholtens Heb je de stappen doorlopen die je via "Profiel > Meldingen op uw draagbare apparaat" in de Xiaomi Wear app kunt raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Rembock schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:03:
@G.Scholtens Heb je de stappen doorlopen die je via "Profiel > Meldingen op uw draagbare apparaat" in de Xiaomi Wear app kunt raadplegen?
Net nog paar aanpassingen gedaan, nu nog even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bij de meldingen zie ik het wel zeg maar, maar niet op het moment dat het bericht binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Lijkt er op dat Do Not Disturb op je horloge aan staat. Je kunt dit vanaf je horloge instellen, volgens mij de 3e optie bij je instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Alles lijkt te werken, je moet inderdaad behoorlijk wat dingen toestemming geven op je toestel zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Er is weer een firmware update beschikbaar voor de Mi Watch Global (1.3.63)

Nieuw:
  • Je kunt nu een schema instellen voor Always-on Display
Verbeteringen:
  • Raise to wake werkt weer goed i.c.m. met Always-on Display (eindelijk!)
  • Betere synchronisatie van statistieken tijdens je workout tussen telefoon en horloge
  • Een verbetering m.b.t. notificaties (iets van een filter) als je de camera widget gebruikt op je horloge
  • Nog wat bugfixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Laatste tijd krijg ik opeens helemaal geen meldingen meer op mijn watch, erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@G.Scholtens wellicht kan het opnieuw doorlopen van de stappen via "Meldingen op uw draagbare apparaat" helpen, mijn Xiaomi telefoon wist soms wel eens dit soort instellingen na bijvoorbeeld een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Rembock schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:52:
@G.Scholtens wellicht kan het opnieuw doorlopen van de stappen via "Meldingen op uw draagbare apparaat" helpen, mijn Xiaomi telefoon wist soms wel eens dit soort instellingen na bijvoorbeeld een update.
Klopt dit moest waarschijnlijk na de update even weer opnieuw ingesteld worden.

Hoe lang doen jullie gemiddeld met de watch qua batterij? Ik denk 3 a 4 dagen en hij mag wel weer aan de lading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
Ik zit meestal rond de 5 dagen met dagelijks gebruik van GNSS, AOD, continu hartslag meten en meldingen voor praktisch alle apps op mijn telefoon.
Wellicht kun je nog een dag extra halen uit je horloge als je een schema instelt voor DND en Raise to wake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zijn de glaasjes zelf ook te vervangen van het scherm?
Heb er krasje opzitten en geen protector er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Dat wordt lastig ben ik bang. Heb even snel gekeken op o.a. AliExpress, maar heb geen vervangend scherm kunnen vinden. Scherm van de watch blijkt overigens lastig los te krijgen: https://nl.ifixit.com/Gui...aomi+Mi+Watch+2021/141415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Rembock schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:51:
Dat wordt lastig ben ik bang. Heb even snel gekeken op o.a. AliExpress, maar heb geen vervangend scherm kunnen vinden. Scherm van de watch blijkt overigens lastig los te krijgen: https://nl.ifixit.com/Gui...aomi+Mi+Watch+2021/141415
Bedankt word dus screenprotector erop of krasje bijwerken met iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-03 21:32

hasjee

hoplakee

Sinds kort heb de mi Watch lite.
Heeft iemand enig idee of de slaap tracker werkt en hoe je deze activeert?
Volgens de app op de telefoon en de app op het horloge is er geen data nadat ik hem toch een aantal nachten omgehad heb.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@hasjee is je horloge al een keer volledig gesynchroniseerd met je telefoon? Dit is vaak bij mij het geval als ik weer niets in de Mi Wear app zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Ehhhh. Hij geeft wel de stappen en hartslag weer in de app. Hoe doe ik zo een sync?

[ Voor 13% gewijzigd door hasjee op 16-08-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Je kunt in de Mi Wear app op tabblad "Profiel" zien pf je gesynchroniseerd/verbonden bent, maar geloof dat je dat al bent als je de stappen/hartslag in de app kunt zien.
Wat je verder nog kunt doen is in de app via Instellingen -> Aanvullende instellingen -> Slaapmodus (als dit aanwezig is) kijken of hier nog in te stellen valt. vind het wel gek dat je horloge je slaap niet registreert, of wil je jouw slaap overdag registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Op https://www.mi.com/global/mi-watch-lite staat overigens het volgende over slaap meten:
The device currently only supports long night's sleep monitoring, and does not support monitoring of short naps of daytime sleeping. Long night's sleep refers to sleep that lasts for more than two hours after falling asleep during the night period. The standard night period lasts from 21:00 to 9:00 the next day. Long night's sleep that meets one of the following conditions can be monitored: 1) The sleep duration is entirely within the night period; 2) The sleep starts earlier than 21:00, or ends later than 9:00, but over 50% of the sleep duration occurred within the night period.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Ik had hem wel s'nachts om. Misschien dat een reset baat. Zal dat wel eens proberen.

*edit/update*

Een reset heeft blijkbaar gewerkt. Vanacht is de slaap wel geregistreerd.

[ Voor 35% gewijzigd door hasjee op 17-08-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikhoff
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Hee mensen,

Ik heb de global versie en alles op engels ingesteld. toch krijg ik het niet voor elkaar om met Alexa te communiceren?! zou mijn speaker niet werken of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf02
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 21:39
Hallo allen,

Heeft iemand ervaring met de Mi Watch in combinatie met ASR Vitality? Ik ben in de markt voor een nieuwe smartwatch en het is voor mij belangrijk dat deze met de Vitality app werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51
Dolf02 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:49:
Hallo allen,

Heeft iemand ervaring met de Mi Watch in combinatie met ASR Vitality? Ik ben in de markt voor een nieuwe smartwatch en het is voor mij belangrijk dat deze met de Vitality app werkt.
Voor zover ik weet kan de Mi Watch niet aan Google fit gekoppeld worden. Ik zie in in de settings van de Mi Wear app alleen Strava staan.

Ik wil ook wel graag dat dit werkt, want ik ben ook net overgestapt naar ASR :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel56
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
Kan iemand mij met het volgend probleem helpen. Als ik onderweg op mijn mi watch kijk gaat deze op pauze als ik dan niet op pauze druk telt hij niet meer mijn kilometers enz. Is er ook een instelling dat hij gewoon verderloopt als ik er even op heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51
Michiel56 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:59:
Kan iemand mij met het volgend probleem helpen. Als ik onderweg op mijn mi watch kijk gaat deze op pauze als ik dan niet op pauze druk telt hij niet meer mijn kilometers enz. Is er ook een instelling dat hij gewoon verderloopt als ik er even op heb gekeken.
Tijdens een workout? Tijdens een workout kan je omhoog/omlaag swipen voor meer info. Daarnaast zie je de tijd gewoon bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 19:06
Hey,

Ik heb een vraag:
Mijn mi watch (de ronde versie) heeft altijd perfect gewerkt samen met m'n Pixel 6 Pro telefoon.

Ik zit echter op de bèta van Google, en heb sinds gisteren de definitieve beta van Android 13 geïnstalleerd. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer verbinding krijgen met m'n Mi Watch. Hij wil simpelweg niet meer verbinden met de Pixel telefoon.

Heb alles geprobeerd: watch gereset, de watch uit de bluetooth verwijderd, etc. Geen succes allemaal. De Mi Fitness-app ziet m wel maar kan niet verbinden.

Op een Samsung telefoon, die Android 12 draait, lukt het wel.

Iemand een soortgelijke ervaring? En: hoe kan ik dit bij Google en Xiaomi melden? Zie zo snel niet hoe ik dit bij de juiste afdeling gemeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-04 23:30
stoerebink schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:16:
Hey,

Ik heb een vraag:
Mijn mi watch (de ronde versie) heeft altijd perfect gewerkt samen met m'n Pixel 6 Pro telefoon.

Ik zit echter op de bèta van Google, en heb sinds gisteren de definitieve beta van Android 13 geïnstalleerd. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer verbinding krijgen met m'n Mi Watch. Hij wil simpelweg niet meer verbinden met de Pixel telefoon.

Heb alles geprobeerd: watch gereset, de watch uit de bluetooth verwijderd, etc. Geen succes allemaal. De Mi Fitness-app ziet m wel maar kan niet verbinden.

Op een Samsung telefoon, die Android 12 draait, lukt het wel.

Iemand een soortgelijke ervaring? En: hoe kan ik dit bij Google en Xiaomi melden? Zie zo snel niet hoe ik dit bij de juiste afdeling gemeld krijg.
Dit is logisch. Niet updaten voor er nieuwe versie is .
Maar je hebt, hopelijk, geluk... Vannacht nieuwe update gekregen waardoor hij misschien weer werkt .. je moet het even proberen weer...
Pagina: 1