Verbeteren WiFi/LAN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Situatieschets:

Ziggo 250Mb (komt binnen in meterkast)
WiFi uit op Connectbox (doet alleen DHCP)
AP EAP225 aangesloten buiten meterkast, bedient begane grond en bovenverdieping. Redelijk tevreden over snelheid. Op de bank bij de tv (zo'n 10 meter verder, deuren muren) ~120Mb's.

In de meterkast een Devolo Powerline 1200+ verbinding naar zolder waar er ook één hangt.
Vervolgens aangesloten op een 1Gb Switch
Kabel naar pc en nog een aansluiting naar een tweede AP EAP225 die de bovenverdieping en zolder bedient.

Volgens de Devolo app heb ik een constante verbinding tussen de 150 en 200 Mbit. Doe ik een speedtest op mijn pc haal ik max 60Mbit (bekabeld naar switch dus). WiFi geeft ook een max van 60Mbit.

Ik heb GEEN, maar dan ook echt GEEN mogelijkheden om kabels te trekken zonder te boren, buitenhuis langs te gaan. Een kabel is de gewenste optie, maar die optie wil ik even buiten beschouwing laten.

Het is duidelijk dat de Devolo de bottleneck is. Hoe krijg ik nu toch redelijk internet op de bovenverdieping/ zolder?

Ik zit te denken aan deze set: TP-Link Deco M9 Plus Smarthome Multiroom Wifi Duo Pack
Ik plaats er 1 op de bovenverdieping en 1 op zolder en creeer zo een Mesh netwerk.
Zou dit een betere snelheid opleveren?

Reviews zeggen van wel. Maar wat zeggen de echte experts (behalve een kabel trekken)? Heeft iemand andere/betere ideeen?
Ik hoef geen megasnelheden, maar 250Mbit zou prettig zijn :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels