Toon posts:

Hoe hang je in MMC (win2k)policies aan een user?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de MMC de policies aangepast maar win2k geeft deze rechten aan alle users. dus ook administrator. hoe kun je ervoor zorgen dat deze policies maar voor één user gelden??

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Een aparte Organizational Unit aanmaken en daarin de users plaatsen waarop je het GPO wilt toepassen, en dan moet je natuurlijk de hogere groep het GPO weer terugzetten naar wat het was (of ongeveer).

Ehm, vraagje, werk je met Active Directory? Anders gaat mijn voorstel misschien niet helemaal werken.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 13:03
Volgens mij kent alleen AD die OU's, dus AD is dan wel noodzakelijk.
Ik weet zo ook ff niet hoe het anders kan, ik heb zelf namelijk AD.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe doe je dat precies?
ik open het MMC en dan neem ik de group policy snap-in maar dan moet ik ergens aan kunnen geven om welke group het precies gaat?

BTW ik werk op een stand-alone Win2k pc

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:03

Arno

PF5A

Met een stand-alone Win2l machine kun je alleen locale policies toekennen aan ALLE users. Als je verschillen wilt tussen users en admins, heb je AD nodig

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info. ik ga het anders oplossen. ik hang hem in het netwerk en pas de policies aan via de AD.

Verwijderd

Je kan ook de admin zijn lees rechten ontnemen in winnt/system32/grouppolicy. Dan heeft de admin geen policy en de rest van de users wel.

Let wel op dat dit niet de manier van microsoft is. Die zeggen namelijk dat je perse een server nodig hebt.

Op deze manier heb ik hier wat locale win2k stations dichtgetimmerd, werkt goed :)
Pagina: 1