Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Passwords voor iedereen leesbaar in configuratie tool!

Na de installatie en ingebruikname van de configuratie software behorend bij de TP-LINK Archer T6E WiFi steekkaart PCI-Express 1.3 Gbit/s kwam ik er tot mijn ontsteltenis achter dat mijn password in cleartext gewoon voor iedereen leesbaar is.

Ik klik in de tool op een verbonden netwerk en op modify en inlognaam en notabene wachtwoord zijn gewoon leesbaar voor iedereen.!!

Natuurlijk heb ik conifguratietool, op de drivers na, direct weer op alle pc's verwijderd maar ik snap niet dat dit mogelijk is door zo'n grote fabrikant van netwerkapparatuur, ongelooflijk slordig vind het en niet meer van deze tijd toch?

:( :( :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, die tool is voor lokaal gebruik, om op je lokale pc je netwerk in te stellen. Ik mag aannemen dat jij je wachtwoord wel weet.
Sowieso, het is een netwerkkaart. Drivers installeren zou windows automatisch moeten doen en dan ook gewoon de windows features gebruiken voor het koppelen aan je draadloze netwerk. Ik snap niet waarom je uberhaupt een tool gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd als ik het goed begrijp laat de tool dus het wifi netwerk wachtwoord zien?

Dat doet Windows ook sinds jaar en dag, dus wat dat betreft is het weinig spannend.