Vraag

• SuperCrisz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:25
Stukje achtergrond
Vroeger had ik een Synology D112J die ik gebruikte voor opslag van bestanden en mijn foto collectie. Met name dat 2e was ik toen niet tevreden over. Het ding was zo traag met het coderen, dat heel de NAS onbruikbaar werd. Ik heb op gegeven moment gekozen om zoveel mogelijk cloud diensten maar te gebruiken. Zo heb ik Office 365 Business Essentials voor hosten van mijn mail, opslag van bestanden. Maar voor foto's wilde ik een goed online fotoalbum oplossing. Dit dacht ik gevonden te hebben met Canon Irista, handig omdat ik ook een Canon heb die rechtsreeks daar naar toe kan uploaden.

Synology is altijd in mijn achterhoofd gebleven, het is een zeer complete oplossing, maar ik had gewoon een te trage versie voor wat ik wilde met dat ding. Nu wil ik er toch weer voor gaan!

Ik zoek een?
Ik zoek een Synology die krachtig genoeg is om vloeiend Photo Station en Moments te kunnen draaien.
Daarbij ook 1 of 2 SSD's (waarbij de 2e als eerste backup dient)

Wat is je budget?
Voor de Synology zelf iets van 300 tot 500 euro? Hangt ook af van de SSD's die ik er het beste bij kan aanschaffen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology en WD voor de SSD. Ik heb zelf gekeken naar de DS218, maar geen idee of dit voldoende krachtig is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[list]
• Het "coderen" van foto's voor gezichtsherkenning moet in een "blink of an eye" op 100% staan.. niet dat hij tientallen minuten met 100% CPU load zit.
• Ik zal Glacier backup gebruiken voor archief in geval van brand / diefstal.
• Wellicht op een later moment inzetten als mailserver
[list]

Wie kan me helpen?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee