Ik wil graag een tafel bestellen, te vinden op diverse sites, onder andere op alterego-design.nl
Ondanks .nl wordt er verzonden vanuit België, en daardoor lopen de bezorgkosten enorm op. 66 - 110 euro afhankelijk van de snelheid (max 10 dagen tot zelf tijdstip kiezen)
Dezelfde tafel is ook te koop op vidaxl.nl, 70 euro duurder, maar dan wel 'gratis' verzendkosten, en binnen 2 dagen, en gratis retour, en 30 dagen op zicht. Lijkt me voor die paar euro verschil eigenlijk de betere keus.
Eenmaal in het bestelproces, dien ik plotseling akkoord te gaan met de voorwaarden van Alterego.
De "lage" tarieven zijn knap hoog als je het mij vraagt, ik mag de tafel niet monteren
, en de originele verpakking bewaren.
Kan/mag dit?
Of prevaleren de AV (en retourregels) van Vidaxl?
Ondanks .nl wordt er verzonden vanuit België, en daardoor lopen de bezorgkosten enorm op. 66 - 110 euro afhankelijk van de snelheid (max 10 dagen tot zelf tijdstip kiezen)
Dezelfde tafel is ook te koop op vidaxl.nl, 70 euro duurder, maar dan wel 'gratis' verzendkosten, en binnen 2 dagen, en gratis retour, en 30 dagen op zicht. Lijkt me voor die paar euro verschil eigenlijk de betere keus.
Eenmaal in het bestelproces, dien ik plotseling akkoord te gaan met de voorwaarden van Alterego.
De pdf naar die voorwaarden is stuk (Althans de pdf wil niet openen) en ze stellen de volgende retourvoorwaarden:Controleer bestelling
Ik bevestig dat ik de algemene voorwaarden van Alterego Design (NL) gelezen en begrepen heb en dat ik met deze voorwaarden akkoord ga.
Dat klinkt al weer heel anders dan vidaxlRetourvoorwaarden:
• Artikel moet 100% nieuw zijn en in de originele verpakking herpakt worden.
• U hebt 15 dagen om de artikelen te retourneren, te tellen vanaf de datum van levering.
• Producten moeten niet gemonteerd zijn.
De verantwoordelijkheid en de kosten van de retour zijn voor de koper.
P.S. In geval van annulering mag de koper de wijze van retour kiezen. De koper kan genieten van de lage prijzen die Alterego heeft vastgesteld met zijn transportpartners. Echter betekent dit niet dat Alterego verantwoordelijk wordt van de artikelen tijdens de retourzending. De klant blijft enige verantwoordelijke voor de retourzending.

De "lage" tarieven zijn knap hoog als je het mij vraagt, ik mag de tafel niet monteren
Kan/mag dit?
Of prevaleren de AV (en retourregels) van Vidaxl?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.