Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Streaming pc aankoopadvies graag!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jaguarbest
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-01-2022
Hallo!

Ik ben van plan te gaan streamen vanaf (ergens) komend jaar.

Een jaar of vijf geleden heb ik samen met klasgenoten een computer in elkaar gezet voor een kleine tweeduizend euro, heb hem ook in mijn inventaris staan onder "winkelmand", nu heb ik verscheidene streamers gevraagd wat ze van mijn lijst vinden/vonden, vooral veel te duur! Nu wil ik een high end systeem in elkaar gaan zetten maar hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Streamen, en veel! Voorbeelden genoeg: Darkest Dungeon, Skyrim, Farm Together, Stardew Valley, civ5, Terraria, Cities Skylines, League of Legends, Witcher 3, MTG Arena, ook oudere games zoals HOMM3, Age of Empires, verscheidene oudere C&C's, en vele andere, maar ik hoop dat hier al genoeg voorbeelden zijn voor een beeld over budget/resolutie/snelheid en dergelijke.
Ook ga ik Dungeons & Dragons campaigns op de computer houden, ga waarschijnlijk Rolld20 hiervoor gebruiken maar advies over andere programma's hoor ik ook graag!
Ook advies voor welk streamingprogramma ik het beste kan gebruiken en andere software/hardware die nodig/nuttig zijn.

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Hoog, heb geen idee wat het meest betaalbare is als je geen 300/400/500 euro per beelscherm wil gaan betalen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Het enige wat kans maakt (denk ik) om mee genomen te worden zijn mijn twee beeldschermen en misschien de processor,
Samsung S24C200BL Zwart
Intel Core i7 4770K Boxed

Voor alle onderdelen van mijn huidige computer kan je in mijn inventaris kijken onder ''winkelmand''.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bijna alles qua onderdelen dus!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb altijd Intel processoren en Geforce videokaarten gebruikt, altijd mijn voorkeur geweest.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Uitgebreide uitleg wordt erg op prijs gesteld!

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:54
Doe even wat vooronderzoek, bekijk een aantal gelijkaardige vragen hier op dit subforum en kom zelf met een voorstel op basis van wat je hebt gevonden en persoonlijke voorkeur.

Wat eigen inbreng wordt geapprecieerd :-)

En voor ik het vergeet, die 4770K neem je niet mee naar een nieuwe build ;-).

[ Voor 15% gewijzigd door 2.DIE.4 op 29-10-2019 16:07 ]

• jaguarbest
2.DIE.4 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:07:
Doe even wat vooronderzoek, bekijk een aantal gelijkaardige vragen hier op dit subforum en kom zelf met een voorstel op basis van wat je hebt gevonden en persoonlijke voorkeur.

Wat eigen inbreng wordt geapprecieerd :-)

En voor ik het vergeet, die 4770K neem je niet mee naar een nieuwe build ;-).
Bedankt! Heb even rondgekeken en zie dat tegenwoordig AMD is ontzettend in, ook heb ik verschillende best buy guides bekeken en mijn oog is blijven hangen bij de DBBG van Januari dit jaar, waarin twee high end systemen stonden met optie hoge framerate en hoge resolutie, nu bevalt mij de lijst van de hoge framerate het meest.
Het lijstje wat hierbij hoort:

Intel Core i7-9700K Boxed
MSI Z390-A PRO
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G
Fractal Design Meshify C
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Corsair RM550x (2018) Zwart
Crucial MX500 2,5" 1TB

Op zich een prima lijstje in mijn optiek, alleen ga ik de case wel verwisselen met één van de volgende cases:
Cooler Master H500P (welke versie? voegen die duurdere alleen maar meer en mooiere fans op?)
Lian Li O11 Dynamic Wit
Fractal Vector RS Case
Phanteks Enthoo Evolv X Glass

Een ietwat goedkoper lijstje mag ook aangezien ik ook randapparatuur als keyboard/muis/speakers/headset erbij wil kopen, binnen het budget van 1800euro.

Het lijstje van wat ik nu heb post ik er ook even bij om te vragen of er nog meer is wat ik zou kunnen meenemen in het nieuwe systeem:

Intel Core i7 4770K Boxed
Gigabyte GA-Z87P-D3
EVGA GeForce GTX 760 4GB Dual FTW ACX Cooler
Seagate Desktop HDD, 3TB
Cooler Master CM Storm Stryker
Samsung S24C200BL Zwart
Microsoft Windows 8.1 Pro EN OEM 64-bit
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU
Asus BW-16D1HT Zwart
Corsair RM850
Samsung 840 EVO 250GB

[ Voor 4% gewijzigd door jaguarbest op 30-10-2019 14:55 ]

• jaguarbest
Kleine toevoeging, het liefst heb ik twee beeldschermen en geluidsniveau graag zacht.

• jaguarbest
Vriendschappelijke bump :)