Toon posts:

promise fast track 100 ata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een fast track.

en hier sluit ik 3 harddisken op aan.
nou is mijn vraag de derde harddsik een maxtor ata 66 wil ik als derde backup schijf behouden. moet ik deze nu op de standaard ata 66 poort aansluiten, dit wordt dan ide0 master, en zo ja is er dan niet een probleem omdat deze master me andere master disk op ide 1 fastrack wegduwt?

graag een solide oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de maxtopr ata 66 op ide 1 staan van de fast track.

maar het rotte is dat nu alles een blauwe schil heeft, dus zelfse de letters in dos hebben nu een blauw kleurtje???

komt dit door een tekort aan wattage?

alvast vr. bedankt.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 17:20 schreef Hellraiser het volgende:
nu heb ik de maxtopr ata 66 op ide 1 staan van de fast track.

maar het rotte is dat nu alles een blauwe schil heeft, dus zelfse de letters in dos hebben nu een blauw kleurtje???

komt dit door een tekort aan wattage?

alvast vr. bedankt.
hhmmm....zeer vreemd....

btw ...ff die ata66 HD loshalen als je OS installeerd...dan pas die HD weer aansluiten...anders boot ie van de ata66...en die ata66 dus NIET aan je fasttrak hangen....

Verwijderd

\quote
btw ...ff die ata66 HD loshalen als je OS installeerd...dan pas die HD weer aansluiten...anders boot ie van de ata66...en die ata66 dus NIET aan je fasttrak hangen....
\quote

Als je een beetje moderne Bios hebt, op je mainbord kun je hier in aangeven of hij van IDE on board controller of SCSI of EXT(ern)...etc, moet booten, voor zo'n promis kaart kun je geloof ik "EXT(ern)" gebuiken.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eeh... raid 1 en raid 0 kan je toch alleen draaien met een even aantal schijven ? dus 2 of 4 schijven ?

Toch geen 3 schijfen...dan heb je raid 5 nodig.

Ik denk dat je t beste gewoon 2 schijfen op je promise kan aansluiten en daar een raid array van maken en je udma 66 schijffie gewoon op je mamaplank aansluiten en als backup gebruiken

Verwijderd

Je kunt in het array een spare disk hangen... Als er iets mis gaat, neeemt ie de spare disk voor mirroring en schakelt ie de defecte uit.

En dat blauwe kleurtje ??? Zit de vga connector nog goed in de pc ?
Pagina: 1