Beste Tweakers,
Sinds ik mijn computer heb geüpgrade (CPU, geheugen, videokaart, andere voeding, behuizing) naar onderstaand systeem, ervaar ik een aantal problemen:
- Spellen stotteren en krijg soms zelfs een BSOD + herstart PC.
- Luide tikkende geluiden uit mijn linker speaker. Dit gaat gepaard met het stotteren in games.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, hierbij een overzicht:
- Nieuwste Adrenalin drivers geïnstalleerd (19.10.2 zo uit mijn hoofd).
- AMD audio driver verwijderd via Apparaatbeheer en PC gereset.
- Realtek Audio drivers van moederbord geïnstalleerd. Dit maakte het veel erger. Vanaf toen stotterde en tikte YouTube zelfs al.
- BIOS geüpgrade naar de laatste versie (6.0).
Wat ik ook raar vond is dat ik tijdens het draaien van Memtest 4000+ foutmeldingen kreeg. Op dat moment had ik XMP profile 1 en 3200mhz geselecteerd in de BIOS. Toen ik deze instellingen gisterenavond op standaard terugzette kreeg ik totaal geen foutmeldingen.
Mijn focus ligt op dit moment bij de videokaart aangezien daar ontzettend veel klachten over zijn. Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb zelf nog twee strohalmpjes die ik kan proberen:
- Windows 10 opnieuw installeren. Dit is een bestaande installatie van voor de upgrade.
- mijn oude 4gb bankjes erin drukken en kijken of het dan goed gaat.
Sinds ik mijn computer heb geüpgrade (CPU, geheugen, videokaart, andere voeding, behuizing) naar onderstaand systeem, ervaar ik een aantal problemen:
- Spellen stotteren en krijg soms zelfs een BSOD + herstart PC.
- Luide tikkende geluiden uit mijn linker speaker. Dit gaat gepaard met het stotteren in games.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, hierbij een overzicht:
- Nieuwste Adrenalin drivers geïnstalleerd (19.10.2 zo uit mijn hoofd).
- AMD audio driver verwijderd via Apparaatbeheer en PC gereset.
- Realtek Audio drivers van moederbord geïnstalleerd. Dit maakte het veel erger. Vanaf toen stotterde en tikte YouTube zelfs al.
- BIOS geüpgrade naar de laatste versie (6.0).
Wat ik ook raar vond is dat ik tijdens het draaien van Memtest 4000+ foutmeldingen kreeg. Op dat moment had ik XMP profile 1 en 3200mhz geselecteerd in de BIOS. Toen ik deze instellingen gisterenavond op standaard terugzette kreeg ik totaal geen foutmeldingen.
Mijn focus ligt op dit moment bij de videokaart aangezien daar ontzettend veel klachten over zijn. Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb zelf nog twee strohalmpjes die ik kan proberen:
- Windows 10 opnieuw installeren. Dit is een bestaande installatie van voor de upgrade.
- mijn oude 4gb bankjes erin drukken en kijken of het dan goed gaat.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,01 | € 125,01 |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac | € 109,- | € 109,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 449,50 | € 449,50 |
1 | Behuizingen | Sharkoon QB One | € 36,04 | € 36,04 |
1 | Processorkoeling | Arctic Alpine 64 PLUS | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550 | € 52,99 | € 52,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 837,44 |