Camera (spy cam) die foto maakt elke zoveel minuten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een camera voor in huis die elke paar minuten een foto maakt van bijvoorbeeld de voordeur. En dan een camera die het liefst zo klein mogelijk is en draadloos, zodat deze makkelijk weggewerkt kan worden, het liefst met SD-kaart.

De reden dat het alleen foto's betreft en geen video's is omdat het lastig wordt om met video's lang op te kunnen nemen op bijvoorbeeld een SD-kaart. Foto's nemen veel minder ruimte in beslag, waardoor er gemakkelijk een hele dag foto's gemaakt zouden kunnen worden als dit om de aantal minuten betreft.

Wie heeft hier ervaring mee of raadt een bepaald product aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Mibosa op 29-10-2019 13:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Vaak helpt het bij dit soort topics om je doel erbij te vermelden. Waarom wil je elke x aantal minuten een foto. En niet bijvoorbeeld een foto als er beweging is?

Wat hoop je vast te leggen met de foto's? Want elke paar minuten kan je best nog wel is wat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:02:
Vaak helpt het bij dit soort topics om je doel erbij te vermelden. Waarom wil je elke x aantal minuten een foto. En niet bijvoorbeeld een foto als er beweging is?

Wat hoop je vast te leggen met de foto's? Want elke paar minuten kan je best nog wel is wat missen.
Het gaat er vooral om om te zien wat er veranderd is de afgelopen minuten. Niet zozeer om continu beweging vast te leggen of iets dergelijks. Bijvoorbeeld voor een timelapse.

[ Voor 3% gewijzigd door Mibosa op 29-10-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een raspberry Pi met camera module?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Geen idee wat je precies wilt vastleggen, maar ik heb dit wel eens gedaan met een GoPro-kloon (SJ4000).

Op m'n huis werden zonnepanelen gelegd, ik heb de SJ4000 met een houdertje aan m'n schuur bevestigd en elke minuut een foto laten maken van het dak van m'n huis toen men bezig was de panelen te leggen. Daarna met een tooltje alles aan elkaar geplakt tot een timelapse filmpje. Werd een leuk filmpje :)

De SJ4000 is vrij compact, formaat van twee luciferdoosjes op elkaar. Zorg alleen wel voor externe voeding want anders is het batterijtje snel leeg denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Niet online
Imnoa schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:05:
Een raspberry Pi met camera module?
Heb ik ook al naar gekeken. Ik vindt het alleen zonde om een complete raspberry pi aan te schaffen hiervoor. In principe moet ik alleen iets kleins hebben wat elke aantal minuten een foto maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Infection schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:07:
[...]

Heb ik ook al naar gekeken. Ik vindt het alleen zonde om een complete raspberry pi aan te schaffen hiervoor. In principe moet ik alleen iets kleins hebben wat elke aantal minuten een foto maakt.
Is een raspberry pi juist niet bedoelt om ingezet te worden voor simpele tasks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
En wat heb je zelf gevonden dan?

Dit is echt heel makkelijk te vinden en er is ook heel veel aanbod. Bijna elke camera van 2 tientjes of meer heeft wel een timelapse of motion detection achtige functie. Ik zou toch ff wat meer tijd steken in het zelf zoeken.

Hint:

https://nl.banggood.com/search/mini-camera.html?from=nav
JohnnyDon schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Is een raspberry pi juist niet bedoelt om ingezet te worden voor simpele tasks?
Relatief dure setup. Het kan veel goedkoper (en makkelijker)

[ Voor 29% gewijzigd door ChojinZ op 29-10-2019 13:10 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpele dashcam? Je zult niet alleen cam nodig hebben maar ook iets om op te nemen cq vast te leggen. Dashcams doen juist dat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
The Eagle schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:14:
Simpele dashcam? Je zult niet alleen cam nodig hebben maar ook iets om op te nemen cq vast te leggen. Dashcams doen juist dat :)
Grootste uitdaging is vaak de voeding. Meestal wil men meerdere uren (24/7?) opnemen en iets wat op batterijen draait, haalt dat vaak niet.

Webcam aan een pc zou ook nog een optie zijn.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1