Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML FORM

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10
Hallo luitjes,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb nu al 2 dagen op het web gezocht en hier in de search gezocht, maar ik kan niet vinden wat ik zoek.

Ik wil een form maken die puur html gebruikt, geen perl of cgi ofzo. Het moet gewoon bij mijn provider kunnen draaien zonder iets extra's nodig te hebben.

Ik wil een form hebben zoals bij deze link:

http://www.xs4all.nl/~tefflar/younggods/join_us.htm

Deze werkt wel, maar de ingevulde informatie wordt als een attachment mee gestuurd en kwa layout ook niet handig om te lezen.
Ik vind het ook een probleem dat hij hem niet direct verstuurd. Bij mij komt er zodra ik op "send" klik een mailtje in mijn outbox van Outlook 2000 te staan. Ik moet hem daarna dus nog zelf verzenden.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Of heeft iemand een nuttige url?

Thanks al vast!

Verwijderd

<edit>
moet weg, antwoord komt later
</edit>

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Je kunt als je op de submit knop drukt alle informatie verzamelen, zelf ordenen en die informatie in een hidden box zetten ofzo en die vervolgens weer submitten..

Wil je dit niet dan zit je vast aan de bepertke layout die de browser verstuurt.

Houd er ook rekening mee dat ie gewoon de default waarden van de browser/emailclient gebruikt en het dus voor veel mensen niet goed werkt! Als ik je form submit met Netsacpe gebeurt er niks omdat ik de messenger niet ingesteld heb bijvoorbeeld. Bovendien laat je mensen met hun eigen email-adres versturen (terwijl ej dit op moet kunnen geven). Misschien versturen ze je formuliertje wel met hun werkadres terwijl ze dat helemaal niet willen.

Wel mogelijk, niet aan te raden dus.

• Tefflar
Antwoord komt later? Hoeveel later?

Ik snap ook wel dat het anders kan met verzenden maar HOE moet dat...?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Verwijderd

Hostform kan inderdaad, je verzend het dan wel direct en met een goede layout alleen staat het tien tegen een vol van de reclame.

Alleen html kan niet direct formulieren sturen je hebt namelijk ten alle tijden een emailclient nodig. Deze zit helaas niet in de browsers ingebakken.

PHP-clientside is misschien een optie? Indien je wil kun je op computertotaal.nl een template vinden. Redelijk eenvoudig!

Succes

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Alleen html kan niet direct formulieren sturen je hebt namelijk ten alle tijden een emailclient nodig. Deze zit helaas niet in de browsers ingebakken.
Dat kan dus wel met simpelweg action="mailto:emailadres". Hij maakt dan gebruik van de default emailclient en default emailaccount. IE echter van outlook (express) en Netscape van Messenger. Als die dus goed ingesteld staan gaat het ok, zo niet dan gaat het niet ok.

Het lijkt me sterk dat XS4ALL geen default email-cgi scriptje heeft. Ik zou ze daar eens over melen, veel providers hebben dit namelijk wel.

Verwijderd

Mijn antwoord zou zijn geweest (meest is al gezegd nu): kan niet (default emailclient wordt via mailto aangestuurd).
Je kunt echter gebruik maken van bijvoorbeeld http://www.formmail.to, of ze reclame meesturen, weet ik niet (nooit geprobeerd, zelf gebruik ik gewoon een cgi-script)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:01

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 02 augustus 2001 09:17 schreef Bosmonster het volgende:
Het lijkt me sterk dat XS4ALL geen default email-cgi scriptje heeft. Ik zou ze daar eens over melen, veel providers hebben dit namelijk wel.
Heeft XS4all wel. Vroeger mocht iedereen hier gebruik van maken (of hadden ze het gewoon niet goed afgeschermd), nu is het alleen toegankelijk voor XS4all-abonnees:

http://www.xs4all.nl/helpdesk/scripts/mailaform.html

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ow foutje.. dacht dat ie bij xs4all zat, maar dat was het voorbeeld.. Misschien heeft je eigen procider waar je eht wilt hosten een standaard scriptje.. zoals ik zal zei hebben veel providers dat :P

zit je niet met crappy reclame.

Verwijderd

Mailscript is nodig. Zet bijv. je homepage :) of alleen je mailformulier bij een (gratis) provider die een mailscript ondersteund. Ik geloof dat Tripod dat doet (http://www.gratiswww.com/). Uitleg over gebruik van de mailscript vaak aanwezig bij de provider zelf.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik gebruik het mailform van thalasson. Is gratis, en geen reclame...

Intentionally left blank

• Tefflar
Thanks gasten! Ik zit zelf WEL bij Xs4all, dus die wil eerst gaan proberen. Het is mij alleen nog niet duidelijk hoe ik de resultaten mooi(er) en overzichtelijk kan laten sturen...

Iemand nog tips, url's?

• SWINX
  • Laatst online: 23-07 18:19
mag ik vragen waarom je puur html wilt?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 06:43

pim

Omdat hij waarschijnlijk geen cgi ruimte heeft he..

Met de mailform van http://webtools.interaddict.com kun je ook html mailtjes versturen..zonder reclame

Verwijderd

Heeft ie wel - http://www.xs4all.nl/helpdesk/scripts/mailaform.html

<edit>oeps, dat stond hierboven al</edit>

Zoek je dit?

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 09:17 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Dat kan dus wel met simpelweg action="mailto:emailadres". Hij maakt dan gebruik van de default emailclient en default emailaccount. IE echter van outlook (express) en Netscape van Messenger. Als die dus goed ingesteld staan gaat het ok, zo niet dan gaat het niet ok.

Wel goed lezen wat er staat, html kan geen mail versturen. Outlook express verstuurt het waar verschillende nadelen aan kleven. Veel mensen willen anoniem kunnen mailen, dat wordt lastiger als het via hun emailclient gaat!!!!!

Verwijderd

Hoi,

ik heb dus dezelfde issue. Alleen heb ik geen provider die een standaard cgi scrippie voor me klaar heeft liggen. Nou kan ik mezelf aardig redden met HTML, alleen moet er geen java of cgi bij komen kijken. Daar snap ik ten eerste vrij weinig van en ten tweede heb ik een enorm gebrek aan zin om het te leren.
Is het niet mogelijk ergens een standaard cgi script te krijgen dat ik op mijn website kan knallen zodat ik toch een form kan versturen zonder gebruik te hoeven maken van een client als outlook oid.

of zijn er andere tips voor het probleem, want al heb ik echt precies dezelfde vraag... en dit topic is redelijk oud, dus mss zijn er ineens geniale andere ideeën :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 10:08 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dus wat je wilt zeggen is : ik heb iets nodig en ik heb geen zin om het te leren en jullie moeten het me even aandragen. Dat is niet de bedoeling hier en met jouw postcount zou je dat toch moeten weten. Tevens heb je gewoon niet gelezen in dit topic want er worden prima oplossingen aangedragen.

Verwijderd

Childsplay; ik heb zelf met tutorials, vragen etc een formulier gemaakt zoals op campingophoopvanzegen.nl/Nederlands/resNL.htm

Dit naar aanleiding van een topic dat ik op GoT had gemaakt: [Formulier] Goedkope form hoster

daar staat ook het hoe gedeelte in ;)
Mocht je vragen hebben kun je me altijd een Pm sturen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 12:42 ]

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:36:
Dus wat je wilt zeggen is : ik heb iets nodig en ik heb geen zin om het te leren en jullie moeten het me even aandragen. Dat is niet de bedoeling hier en met jouw postcount zou je dat toch moeten weten. Tevens heb je gewoon niet gelezen in dit topic want er worden prima oplossingen aangedragen.
Wat ik wil zeggen is dat ik me de laatste 3 dagen de graf****** heb gezocht naar weet ik veel hoeveel oplossingen en gezien mijn overige leven heb ik de tijd niet om uitgebreid te cgi's te leren of javascript of wat dan ook. Verder lijken er weet ik veel hoeveel CGI scripts online te staan, maar net niet toegankelijk voor mij omdat ik per ongeluk geen XS4all die die dingen gewoon aanleveren en ik wil niet afhankelijk zijn van andere providers dan mijn eigen.
Verder heb ik dit topic zeer goed doorgebladerd, de helft van de links doen het niet meer (aangezien de dinosauriërs dit topic nog hebben kunnen lezen) en ik wil geen formulier maken op een externe site met allerlei reclame erop.

Dus ja, mijn vraag was of iemand zo'n scriptje heeft liggen ja.
*mompelt iets over wielen en uitvinden

Denniswerf; bedankt ik ga weer wat dingen proberen. Dat voorbeeldform dat je geeft is precies zoals ik het heb zeg maar... maar dan zonder dat PHP gebeuren. Ziet er ideaal uit dat PHP, maar echt géén idee wat er achter zit. Ook naar gezocht, but i lack the time om het die uit te zoeken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 12:54 ]

Verwijderd

Ach t is vooral experimenteren met dat formulier en als je beetje tijd erin steekt dan zie je vanzelf wel hoe je hem moet veranderen naar je wensen :)

Check je raketnet ;)

Verwijderd

Koninklijk, bedankt man!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Voortaan even 2x nadenken voor je een topic van dik 6 jaar oud uit de sloot sleurt. Open dan gerust een nieuw topic (met voldoende info).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.