Hi,
Ik zit al een tijdje heel hard na te denken om m'n PC te upgraden. De desktop die ik heb gekocht jaren geleden heb ik zelf aangepast door er een andere PSU en GPU in te zetten. Nu heb ik behoefte om het een en ander te upgraden omdat ik merk bij games dat m'n fps lager is dan ik zou willen. Daarnaast heb ik het idee dat de pc kast te klein is en er te weinig ruimte is voor de onderdelen om fatsoenlijk te koelen.
Ik heb zelf redelijk verstand van PC's, echter heb ik nog nooit zelf een volledige PC gebouwd. Ben dus een leek vergeleken met de gemiddelde bezoeker hier denk ik. Daarom twijfel ik over de volgende opties:
I) Huidige PC upgraden met nieuwe hardware (+ grotere kast?)
II) Nieuwe PC bouwen met (deels) nieuwe hardware
III) Laten voor wat het is
Ik hoop dat jullie mij van wat advies willen voorzien voor ik een verkeerde (en te dure) keuze maak.
Alvast bedankt!
Specs:
mp MS-7848 (SOCKET 0)
Intel i7-4790 @ 3.60Ghz
MSi GeForce GTX 970 4G
8GB RAM Dual-Channel DDR3 @ 798MHz
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))
1863GB Seagate ST2000DM001-1CH164 (SATA )
Windows 10 Home 64 bits
PSU @ 600W
Ik zit al een tijdje heel hard na te denken om m'n PC te upgraden. De desktop die ik heb gekocht jaren geleden heb ik zelf aangepast door er een andere PSU en GPU in te zetten. Nu heb ik behoefte om het een en ander te upgraden omdat ik merk bij games dat m'n fps lager is dan ik zou willen. Daarnaast heb ik het idee dat de pc kast te klein is en er te weinig ruimte is voor de onderdelen om fatsoenlijk te koelen.
Ik heb zelf redelijk verstand van PC's, echter heb ik nog nooit zelf een volledige PC gebouwd. Ben dus een leek vergeleken met de gemiddelde bezoeker hier denk ik. Daarom twijfel ik over de volgende opties:
I) Huidige PC upgraden met nieuwe hardware (+ grotere kast?)
II) Nieuwe PC bouwen met (deels) nieuwe hardware
III) Laten voor wat het is
Ik hoop dat jullie mij van wat advies willen voorzien voor ik een verkeerde (en te dure) keuze maak.
Alvast bedankt!
Specs:
mp MS-7848 (SOCKET 0)
Intel i7-4790 @ 3.60Ghz
MSi GeForce GTX 970 4G
8GB RAM Dual-Channel DDR3 @ 798MHz
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SATA (SSD))
1863GB Seagate ST2000DM001-1CH164 (SATA )
Windows 10 Home 64 bits
PSU @ 600W