Ik was toe aan een upgrade aan mijn pc dus heb ik een nieuwe CPU en moederbord gekocht. De Ryzen 5 2600 en een Asus TUF B450M-PLUS GAMING. Ik heb ze in mijn huidige build gedaan die bestond uit de volgende onderdelen:
CPU: I3 7100
Moederbord: Gigabyte GA-H110M-S2H
GPU: AMD Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G
RAM: Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB
PSU: Cooler Master B500 ver.2
SSD: 120GB SSD (weet niet meer welke het was)(staat Windows 10 op)
HDD: WD Blue 1TB
Monitor: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1
Nu zijn de CPU en moederbord vervangen voor de Ryzen 5 2600 en de Asus TUF B450M-PLUS GAMING
Na installatie werkte alles prima. Alleen om de een of andere reden crasht en herstart AMD Ryzen Master zichzelf om de halve minuut en kan ik hem niet gebruiken. En ookal heb ik bijv. op CS:GO een FPS van 200+, mijn games voelen niet vloeiend aan. Ik heb gewoon heel veel last van constante micro stutters.
Wat ik al tot nu toe van geweten ben:
Mijn RAM staat niet op de lijst met compatible RAM modules, wel staan precies dezelfde benamingen ertussen behalve dat de laatste letter iets anders is.
Mijn PSU is 500W en is denk ik wel genoeg alleen niet een geweldige en hij komt uit 2014.
Ik heb Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd omdat dat heel veel tijd kost sinds ik veel programma's en games erop heb staan. Het liefst doe ik dit ook als laatste hoop als alles niet werkt oid.
CPU: I3 7100
Moederbord: Gigabyte GA-H110M-S2H
GPU: AMD Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G
RAM: Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB
PSU: Cooler Master B500 ver.2
SSD: 120GB SSD (weet niet meer welke het was)(staat Windows 10 op)
HDD: WD Blue 1TB
Monitor: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1
Nu zijn de CPU en moederbord vervangen voor de Ryzen 5 2600 en de Asus TUF B450M-PLUS GAMING
Na installatie werkte alles prima. Alleen om de een of andere reden crasht en herstart AMD Ryzen Master zichzelf om de halve minuut en kan ik hem niet gebruiken. En ookal heb ik bijv. op CS:GO een FPS van 200+, mijn games voelen niet vloeiend aan. Ik heb gewoon heel veel last van constante micro stutters.
Wat ik al tot nu toe van geweten ben:
Mijn RAM staat niet op de lijst met compatible RAM modules, wel staan precies dezelfde benamingen ertussen behalve dat de laatste letter iets anders is.
Mijn PSU is 500W en is denk ik wel genoeg alleen niet een geweldige en hij komt uit 2014.
Ik heb Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd omdat dat heel veel tijd kost sinds ik veel programma's en games erop heb staan. Het liefst doe ik dit ook als laatste hoop als alles niet werkt oid.