"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vraag
Beste antwoord (via steveman op 29-10-2019 13:51)
Als je een AIO wil is dit je enige goede optie:steveman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:45:
Grr, da's balen!
pricewatch: Enermax LiqTech TR4 II 240mm
Die bedekt de hele IHS. Let wel dat je niet versie 1 koopt. Die raakt verstopt na een jaar of twee met oververhitting tot gevolg. Je huidige temperatuur is iig veel te hoog, 68 graden is throttle temperatuur voor threadripper.
[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 29-10-2019 12:55 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Alle reacties
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Ik kwak er even OS op... Ubuntu live is het snelst denk ik. Zou wel maf zijn als de bios liegt! Aan de andere kant zou het verklaren waarom de koeling zelf in auto-modus niet harder gaat blazen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De heetste core is dan diegene die niet onder de coldplate zit en die temperatuur is wat de bios rapporteert.
Zie hier:
YouTube: Threadripper Cooler & Thermal Paste Coverage of IHS
Lang verhaal kort, geen standaard AIO op een TR plakken. Al helemaal geen Asetek.
[ Voor 30% gewijzigd door Blaat op 29-10-2019 12:42 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Als je een AIO wil is dit je enige goede optie:steveman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:45:
Grr, da's balen!
pricewatch: Enermax LiqTech TR4 II 240mm
Die bedekt de hele IHS. Let wel dat je niet versie 1 koopt. Die raakt verstopt na een jaar of twee met oververhitting tot gevolg. Je huidige temperatuur is iig veel te hoog, 68 graden is throttle temperatuur voor threadripper.
[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 29-10-2019 12:55 ]
Heb momenteel de pricewatch: be quiet! Silent Loop 280mm het is beter maar niet zo goed als een echt goede full copper block.
T.i. all core 3.7 100% 87°C
TR's hebben trouwens een 27°C offset in de bios, hier rapporteerd bios dus 114°C
[ Voor 16% gewijzigd door Damic op 29-10-2019 19:01 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Kijk ff op hardware.info staat een erg goede review op 😉
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)