Na Apple update problemen met linken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Een goeden dag allemaal!
Ik heb al enige tijd last van een probleem met het door linken naar een andere site.
Bij marktplaats kan ik bijv. niet in een advertentie naar een site gaan die een product aanbied.
Melding die ik krijg is: " kan geen verbinding maken met de server op admarkt.marktplaats.n'
Wat is hier de oorzaak van.
Heb het daarvoor nooit gehad!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...High Sierra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Aanraden om de firewall uit te zetten, maar Apple heeft geen firewall.

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-10-2019 14:46)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke versie van macOS gebruik je precies? Welke browser (en versie) gebruik je (Safari, Chrome, Firefox, etc.)? Hoe ben je verbonden met Internet (Wi-Fi, Ethernet, 4G)? Wat is je internet provider? Hebben andere computers op hetzelfde netwerk dezelfde problemen? Welke DNS servers gebruik je?

FWIW: macOS heeft wel een ingebouwde firewall, maar die staat standaard uit (en veroorzaakt vaak niet dit soort problemen). Je kunt deze vinden onder System Preferences > Security & Privacy > Firewall.

[ Voor 25% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2019 12:06 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke versie van macOS gebruik je precies? Welke browser (en versie) gebruik je (Safari, Chrome, Firefox, etc.)? Hoe ben je verbonden met Internet (Wi-Fi, Ethernet, 4G)? Wat is je internet provider? Hebben andere computers op hetzelfde netwerk dezelfde problemen? Welke DNS servers gebruik je?

FWIW: macOS heeft wel een ingebouwde firewall, maar die staat standaard uit (en veroorzaakt vaak niet dit soort problemen). Je kunt deze vinden onder System Preferences > Security & Privacy > Firewall.

[ Voor 25% gewijzigd door Daedalus op 29-10-2019 12:06 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:27

Acid_Burn

uhuh

Advertentieblocker? Pi-Hole in het netwerk?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OS 10.13.4 High Sierra
Imac 27" 2010
Het gebeurd zowel bij Safarie als bij Firefox. Verbonden met het internet via wifi, maar als ik er een ethernetkabel in plug, dan nog blijf ik het probleem houden.
Internet provider is KPN.
ben een digibeet, weet dus niet wat DNS servers zijn, laat staan dat ik weet wat deze moeten doen.
Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eenzelfde Imac 27" maar een half jaar ouder heeft dit probleem niet!
Terwijl deze dezelfde updates heeft als de eerste Imac waar ik het probleem op heb.
Ook deze werkt via wifi en eventueel via ethernetkabel.
Het is denk ik een probleem met de eerste Imac 27" die geeft dit probleem.

Het is trouwens bij beide Imac's de versie 10,13,6

Heb via een Apple expert de raad gekregen om het OS er nieuw op te zetten.
Dat was het enig wat ik nog niet geprobeerd had.
Hoop dat dit gaat lukken.

Dank voor zover allemaal!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 14:44 ]