Toon posts:

Google mijn bedrijf gebruiker suggesties knal oranje tekst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken valt op dat er kennelijk een gebruiker / gebruikers zijn die suggesties doen voor wijzigingen in de bedrijfs gegevens. Dat google vind dat zij deze moeten bekijken en meenemen prima.

Echter komen deze in het openbaar vol in het oranje zichtbaar op onze bedrijfspagina te staan wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn. Momenteel is dit vooral bij de openingstijden die toch echt goed vermeld staan op onze website.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VB3fFVS/image.png

Hoe krijgen we dit soort meldingen uberhaupt weg? want in ons eigen dashboard komt dit niet eens naar voren. Sterker nog het is pas zichtbaar als ik incognito mijn eigen bedrijf opzoek op google. dus alle klanten zien het wel maar ik als eigenaar krijg niet eens een melding hiervan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:21
Je zou wellicht even contact op kunnen nemen met Google. Een medewerker kan je vast hiermee op weg helpen of jouw vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:13

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Vreemd. Google Maps gebruikers krijgen regelmatig vragen over plekken waar ze zijn geweest, of plekken in de buurt waar ze wonen.

Als ik echter jouw bedrijf opzoek zie ik dezelfde melding staan. Maar als ik dan een wijziging wil doorvoeren moet ik de dagen met onjuiste openingstijden kiezen. Deze staan echter allemaal al goed (zoals op je website). Iemand heeft dus bewust een override gedaan.

Mijn ervaring is dat er nu aan meerdere Local Guides een verzoek wordt gedaan om de gegevens te controleren.

Volgens Google reviewen zij het zelf ook, al geven ze geen indicatie van hoe lang het duurt dat een wijziging is toe- of afgewezen.
How long it takes for corrections to be published
We review your edits, so your changes might take some time to be updated on the map. Google may email you about the status of your edits and may forward you questions from other people who review your edits.
Edit: Ben je al beheerder van je locatie? Ik kan namelijk wel op 'Ben jij de eigenaar van dit bedrijf?' klikken. Ik weet alleen niet of dit verdwijnt zodra het bedrijf al geclaimed is.

Edit 2: Never mind, bij een locatie die ik beheer kan ik ook gewoon op 'Ben jij de eigenaar' klikken

[ Voor 14% gewijzigd door Belindo op 29-10-2019 15:37 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Belindo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:53:

Mijn ervaring is dat er nu aan meerdere Local Guides een verzoek wordt gedaan om de gegevens te controleren.
Dat dus. Dit ziet alleen een local guide niet gewone gebruikers zodra meerderen locale guides het bevestigen of iemand met een goeie reputatie wordt het vast, normale gebruikers zien het altijd in het zwart zonder ''bewerking voorstellen''

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Als ik niet ingelogd bij Google, in een incognito tab het bedrijf zoek zie ik dezelfde oranje melding, maar nu in het Engels.

Lijkt me inderdaad redelijk vervelend, omdat zo'n suggestie klanten waarschijnlijk op een verkeerd been kunnen zetten. Zo is door de suggestie direct te zien dat het bedrijf maandag van 12 tot 5 geopend is, terwijl deze op maandag is gesloten. Er zal maar net een klant dankzij deze melding op maandag langskomen en voor een dichte deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Belindo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:53:
Vreemd. Google Maps gebruikers krijgen regelmatig vragen over plekken waar ze zijn geweest, of plekken in de buurt waar ze wonen.
Ik denk dat het daardoor komt. Ik krijg inderdaad ook regelmatig dat soort vragen over plekken waar ik geweest ben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand moet deze bewerking goedkeuren of afkeuren.
Ik denk dat er vervolgens een algoritme achter zit om te bepalen of de bewerking doorgaat of niet. Heeft ook te maken met de niveau's van de local guides.

Eventueel mag je de link per pb naar me sturen zodat ik de bewerking af kan keuren (ik heb niveau 6 als Local Guide). Of de melding dan daadwerkelijk weg is kan ik uiteraard niet garanderen ;)

Edit: bedrijf gevonden en bewerking beoordeeld

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 29-10-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Level 5 hier, en met 4 verschillende Google accounts de bewerking afgekeurd. Op incognito staat de suggestie er nog wel.

Zal het bedrijf hier niet noemen, maar met naam+woonplaats van TS is het zo gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik zie niks meer staan iig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5QI3b5Jo8Dkr8ZjJGLjbyUSX/full.png
Zowel als local guide niet als gewone gebruiker niet en als niet ingelogd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Top, hier ook niet meer in incognito. @Verwijderd

[ Voor 13% gewijzigd door Belindo op 29-10-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DurQ schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:30:
Je zou wellicht even contact op kunnen nemen met Google. Een medewerker kan je vast hiermee op weg helpen of jouw vragen beantwoorden.
Ja, zo kun je elke vraag natuurlijk wel beantwoorden 8)7

Daarbij: Heb jij een telefoonnummer of e-mailadres van iemand die je te woord staat? Want dit soort bedrijven zijn notoir niet of ontzettend slecht bereikbaar (of dat begrijpelijk is is vers twee). My point being: je post voegt vrij weinig toe en is feitelijk zelfs ongewenst. Laat dit soort opmerkingen dan ook achterwege graag voortaan ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Daarbij: Heb jij een telefoonnummer of e-mailadres van iemand die je te woord staat? Want dit soort bedrijven zijn notoir niet of ontzettend slecht bereikbaar (of dat begrijpelijk is is vers twee). My point being: je post voegt vrij weinig toe en is feitelijk zelfs ongewenst. Laat dit soort opmerkingen dan ook achterwege graag voortaan ;)
Ze zijn per mail of telefonisch bewust niet bereikbaar gelukkig steken ze wel tijd in FAQ pagina's en help forums en hele local guides programma.

Is gewoon weg niet te doen om per mail of telefoon vragen te beantwoorden (waarvan 80% domme vragen zijn) ze zouden een heel leger aan telefonisten nodig hebben.

@RobIII Ik bedoel dat is dit niet express doen uit ''fuck the public'' maar dat het gewoon weg onmogelijk is.

Als je als bedrijf op Maps staat claim die listing en beheer het zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 29-10-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
42dpi schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:27:
Is gewoon weg niet te doen om per mail of telefoon vragen te beantwoorden (waarvan 80% domme vragen zijn) ze zouden een heel leger aan telefonisten nodig hebben.
offtopic:
Hence the "of dat begrijpelijk is is vers twee" ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 29-10-2019 15:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:35
[...]

Ik heb een paar jaar geleden voor iemand een foute bedrijfverwijzing gecorrigeerd door een berichtje naar Google te sturen. Ik had verrassend snel contact en een fix, binnen een dag.
Dus die bereikbaarheid was toen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Wellicht handig om even te delen hoe je dit berichtje hebt gestuurd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
[...]

Ik heb diverse telefoonnummers en email adressen van Google (onder andere voor hulp bij adwords en analytics).

Ik neem aan dat dit ook wel beschikbaar moet zijn voor Mijnbedrijf.

Mijn opmerking was ook helemaal niet verkeerd bedoeld, aangezien de partij doe de dienst levert er over het algemeen ook het meeste vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DurQ schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:23:
Ik heb diverse telefoonnummers en email adressen van Google (onder andere voor hulp bij adwords en analytics).
AdWords en Analytics zijn hele andere zaken; en zélfs daar is 't lastig fatsoenlijke hulp te krijgen anders dan factuurproblemen / geldzaken.
Mijn opmerking was ook helemaal niet verkeerd bedoeld
Oh, dat zeg ik ook niet ;)
aangezien de partij doe de dienst levert er over het algemeen ook het meeste vanaf weet.
Uiteraard; maar zoals ik zei: over het algemeen zijn dergelijke bedrijven notoir slecht bereikbaar voor échte hulp. Google, FB, Twitter, Instagram, YouTube, ... whatever, in 99.999% van de gevallen word je gewoon naar een FAQ verwezen en "succes ermee! :w "

Maar mocht je een contactmethode hebben waar TS z'n vraag neer kan leggen én geholpen kan worden dan zou ik die graag zien hier in 't topic ;) Dus bij deze de: share please!

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 29-10-2019 16:28 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
contact opnemen met google had ik al via diverse manieren geprobeerd alleen de adwords kant is telefonisch bereikbaar maar kan hier niets in betekenen helaas. Nog wel een schimmig 020 nummer gevonden maar dan kom je in india uit bij een helpdesk die niet wilt bekennen of ontkennen dat ze voor google werken.

Ik had bewust even de bedrijfs gegevens achter wege gelaten maar als je zoekt op mijn naam en woonplaats dan kom je inderdaad een heel eind.

Het vervelende is als ik ingelogd ben zie ik sowieso geen melding, op mijn bedrijfs pagina ook niet pas als ik incognito ga staat het er nog wel. Ook zojuist nog gekeken dat het blijft staan.

Het is vooral heel vervelend voor klanten dat ze onterechte informatie voorgeschoteld krijgen. We hebben er hier alles aan gedaan om overal de juiste informatie te kunnen tonen en dan komt er in letterlijk knal oranje een mogelijke andere openingstijden naar voren... Het waarom is mij compleet onduidelijk want waarom zou iemand die tijden zomaar willen aanpassen. En nog vreemder waarom kan een local guide of wie dan ook zomaar openingstijden van bedrijven overrulen.... Erg vreemde situatie dat ze een melding sturen naar je bedrijfs account van hey we krijgen een melding van een gebruiker dat je andere openingstijden hebt klopt dat? zou prima zijn maar gewoon knal oranje neer dumpen op je bedrijfs gegevens blegh..

Ik zal in mijn kennis kring ook nog wat local guides benaderen om het te overrulen hopelijk gaat het dan weg. Maar komt er dus op neer dat je hier dus gewoon niks tegen kan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk dat het even wat tijd nodig heeft zodat het overal verwerkt wordt.
Misschien is dit nog iets voor je om telefonisch in contact te komen: https://support.google.com/business/contact/business_c2c_na

"Have your phone nearby? We'll be calling you within 1 min. Our call may come from an unrecognized or international number."

[ Voor 24% gewijzigd door Cheesy op 29-10-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

AdWords en Analytics zijn hele andere zaken; en zélfs daar is 't lastig fatsoenlijke hulp te krijgen anders dan factuurproblemen / geldzaken.

[...]

Oh, dat zeg ik ook niet ;)

[...]

Uiteraard; maar zoals ik zei: over het algemeen zijn dergelijke bedrijven notoir slecht bereikbaar voor échte hulp. Google, FB, Twitter, Instagram, YouTube, ... whatever, in 99.999% van de gevallen word je gewoon naar een FAQ verwezen en "succes ermee! :w "

Maar mocht je een contactmethode hebben waar TS z'n vraag neer kan leggen én geholpen kan worden dan zou ik die graag zien hier in 't topic ;) Dus bij deze de: share please!
Ik zou het proberen op 0800 0202736

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

DurQ schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Ik zou het proberen op 0800 0202736
Dat is het nummer voor Adwords die helpen niet verder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Ik had toevallig gisteren telefonisch contact met iemand van Google. Heb even navraag gedaan.

Gebruik de volgende url: support.google.com/business

Vervolgens onder contact de juiste categorie selecteren. Hier kun je kiezen voor een e-mail versturen of terugbelverzoek
Pagina: 1