Hallo allemaal,
Ik ben momenteel bezig om mijn huis te verduurzamen.
Naast de isolatie van zowel dak, vloer en spouw ben ik ook eens gaan kijken naar zonnepanelen.
Ik kan er 8 of 10 op het schuine dak kwijt, en 4 (heel misschien net 5) op het platte dak.
Momenteel heb ik een offerte ontvangen, maar door de verschillende prijzen die ik hier voorbij zie komen vraag ik toch maar om een beetje advies/meningen.
4 panelen plat dak: 12° (helling) | -4° (Azimut) | 1220 Wp
8 panelen plat dak: 44° (helling) | 89° (Azimut) | 2440 Wp
Het is als volgt:
12 x Autarco 305Wp zwart monokristallijn zonnepaneel, type: S1.MC305B.11
1 x Autarco 3.000 W netgekoppelde omvormer met DC afschakeling S2.MX3000S-MII.1
Kabels + stekkers en Ethernet stick t.b.v. de monitoring.
Installatiemateriaal en onderconstructie plat dak met ballast t.b.v de montage van de
panelen.
Elektra installatiematerialen.
Installatie arbeid dak en elektrische aanpassingen in uw woning t.b.v installatie in de
meterkast.
10 jaar garantie op alles
(Het nominaal vermogen van 12 panelen bij optimale ligging en geen schaduw is 3,36 kWp. Als gevolg van de ligging is het te verwachten vermogen ca. 2.719 kWh)
€4.919 incl BTW (€4.065 na BTW teruggave)
Aangezien ik het met de isolatie wil combineren, i.v.m de duurzaamheidslening, zou het mooi zijn om te combineren.
Iemand meningen/suggesties m.b.t bovenstaand?
Ik ben momenteel bezig om mijn huis te verduurzamen.
Naast de isolatie van zowel dak, vloer en spouw ben ik ook eens gaan kijken naar zonnepanelen.
Ik kan er 8 of 10 op het schuine dak kwijt, en 4 (heel misschien net 5) op het platte dak.
Momenteel heb ik een offerte ontvangen, maar door de verschillende prijzen die ik hier voorbij zie komen vraag ik toch maar om een beetje advies/meningen.
4 panelen plat dak: 12° (helling) | -4° (Azimut) | 1220 Wp
8 panelen plat dak: 44° (helling) | 89° (Azimut) | 2440 Wp
Het is als volgt:
12 x Autarco 305Wp zwart monokristallijn zonnepaneel, type: S1.MC305B.11
1 x Autarco 3.000 W netgekoppelde omvormer met DC afschakeling S2.MX3000S-MII.1
Kabels + stekkers en Ethernet stick t.b.v. de monitoring.
Installatiemateriaal en onderconstructie plat dak met ballast t.b.v de montage van de
panelen.
Elektra installatiematerialen.
Installatie arbeid dak en elektrische aanpassingen in uw woning t.b.v installatie in de
meterkast.
10 jaar garantie op alles
(Het nominaal vermogen van 12 panelen bij optimale ligging en geen schaduw is 3,36 kWp. Als gevolg van de ligging is het te verwachten vermogen ca. 2.719 kWh)
€4.919 incl BTW (€4.065 na BTW teruggave)
Aangezien ik het met de isolatie wil combineren, i.v.m de duurzaamheidslening, zou het mooi zijn om te combineren.
Iemand meningen/suggesties m.b.t bovenstaand?
5120Wp Oost/West - PV Output