Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe zakelijke laptop - welke keuze?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Voor mijn werk moet ik een nieuwe laptop uitzoeken omdat mijn HP Elitebook Workstation 8760W het heeft begeven. De video kaart is kapot gegaan. Deze laptop was top voor mij qua prestaties maar wel achterhaald qua specs in dit jaar. Heb ik überhaupt nog een extra grafische kaart nodig voor wat ik er mee wil gaan doen? Dat zou de keuze veel ruimer maken.

Ik hoor graag jullie feedback.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

- Windows 10
- Hoofdzakelijk office gebruikt
- Video/Foto bewerking moet mogelijk zijn
- Een 3D CAD programma weermee ik STEP files kan bekijken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+/- €1600,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
- Yes ik reis veel voor mijn werk, dus gewicht en accuduur zijn belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb hieronder twee opties waar ik nu naar kijk, echter zijn deze misschien wel helemaal niet de goede keuze:

1. HP ZBook 15u:
pricewatch: HP ZBook 15u G5 2ZC06EA
https://store.hp.com/Neth...d=2ZC05ET&opt=ABH&sel=NTB

2. Dell Inspiron 15 7000 2-in-1:
pricewatch: Dell Inspiron 7000 2-in-1
https://www.dell.com/nl-n...-se-2-in-1-laptop/bn71905

[ Voor 5% gewijzigd door Marc_87 op 29-10-2019 09:56 ]

Alle reacties

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nog geen goede optie voor je, maar waarom heb je de Inspiron 2-in-1 er bij zitten? Wil je hem ook als tablet kunnen gebruiken?
Ik heb nu een Lenovo Yoga 2 13", en vind die al veel te zwaar om als tablet mee op je arm rond te sjouwen. Bij een 15.6" zou ik dus nooit voor een omklapbaar scherm kiezen.
Daarnaast hebben omklap/aanraakschermen vaak een glimmend scherm, wat zorgt voor veel reflecties bij wat zijlicht. Als je veel reist heb je daar waarschijnlijk relatief veel last van. Ik zou dan altijd kiezen voor een mat scherm (is sowieso rustiger om op te werken volgens mij).

edit: bij Solidworks raden ze zo te zien wel een aparte videokaart aan, al weet ik niet precies hoe de huidige IGP's van Intel zich verhouden tot de Quadro en Radeon pro.
Als je de genoemde Quadro of Radeon Pro meeneemt kom je op dit lijstje

[ Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 29-10-2019 09:20 ]

• Marc_87
gwystyl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:08:
Ik heb nog geen goede optie voor je, maar waarom heb je de Inspiron 2-in-1 er bij zitten? Wil je hem ook als tablet kunnen gebruiken?
Ik heb nu een Lenovo Yoga 2 13", en vind die al veel te zwaar om als tablet mee op je arm rond te sjouwen. Bij een 15.6" zou ik dus nooit voor een omklapbaar scherm kiezen.
Daarnaast hebben omklap/aanraakschermen vaak een glimmend scherm, wat zorgt voor veel reflecties bij wat zijlicht. Als je veel reist heb je daar waarschijnlijk relatief veel last van. Ik zou dan altijd kiezen voor een mat scherm (is sowieso rustiger om op te werken volgens mij).

edit: bij Solidworks raden ze zo te zien wel een aparte videokaart aan, al weet ik niet precies hoe de huidige IGP's van Intel zich verhouden tot de Quadro en Radeon pro.
Als je de genoemde Quadro of Radeon Pro meeneemt kom je op dit lijstje
Bedankt voor je antwoord zover, ik ga inderdaad mijn laptop niet gebruiken als Tablet. Net hier op de zaak nog even overlegd maar ik kan ook gewoon een extra Tablet erbij aanschaffen wat veel eenvoudiger daarvoor gebruikt worden.

De hoofdvraag is nu, kan ik 1080p / 4K beeldmateriaal bewerken met een laptop die geïntegreerde graphics heeft? Als de PC wat langer moet renderen maakt mij dat niet uit. Ik kom van een Nvidea Quadro 3000M af, heeft iemand misschien een vergelijk?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 19:59

MikeVM

- Baloo -

kijk eens naar de dell inspiron 7590, 15", 1,5kg, snelle processor (h-variant)
GTX1650 en 97Wh)

(enkel de 2 duurste varianten hebben een gtx1650 en grote batterij, de goedkoopste versie kan je beter links laten liggen)

het verschil tussen de 2 duurdere varianten is:
-i5 vs i7
-8gb vs 16gb (upgradebaar)
-FHD vs UHD

https://www.dell.com/nl-n...d/inspiron-15-7590-laptop

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
MikeVM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:22:
kijk eens naar de dell inspiron 7590, 15", 1,5kg, snelle processor (h-variant)
GTX1650 en 97Wh)

(enkel de 2 duurste varianten hebben een gtx1650 en grote batterij, de goedkoopste versie kan je beter links laten liggen)

het verschil tussen de 2 duurdere varianten is:
-i5 vs i7
-8gb vs 16gb (upgradebaar)
-FHD vs UHD

https://www.dell.com/nl-n...d/inspiron-15-7590-laptop
Vraag is of je op een UHD wil werken. Wordt veelal erg klein. UHD kan wel maar dan met Scaling op 125%..

...

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 17:34
Als je van een Elitebook af komt en de bouwkwaliteit waardeerde zou ik wel naar een zelfde segment laptop kijken. Een Inspiron is dat doorgaans niet. Echter ben ik niet bekend met de 7000 series.

Misschien een latitude indien nodig met graka (geen idee of deze beschikbaar zijn)
En anders de Dell precision. Die zijn zeker met dedicated graphics te vinden.

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:56

YRH

Jackxl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:06:
Als je van een Elitebook af komt en de bouwkwaliteit waardeerde zou ik wel naar een zelfde segment laptop kijken. Een Inspiron is dat doorgaans niet. Echter ben ik niet bekend met de 7000 series.

Misschien een latitude indien nodig met graka (geen idee of deze beschikbaar zijn)
Inspiron is qua bouwkwaliteit prima, maar zeker niet op het niveau van de latitude en andere echte zakelijke laptops. Is dus maar net wat je dan wil. Ben verder wel enorm tevreden over de Inspiron qua prestaties, heb de i7 met UHD.

• Marc_87
Jackxl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:06:

De oude Elitebook was natuurlijk een bakbeest, dan is het snel sterk. Wanneer ik de nieuwere Elitebooks zie gaat dit niet evenaart worden. Ik sta voor alle opties open maar zoek gewoon iets wat daar binnen past. Ik zal zelf nog eens wat research werk doen vandaag.

Edit, een andere afweging is de volgende: Hoe belangrijk is werkelijk een dedicated videokaart? Echt gamen ga ik niet meer, helemaal niet op een bedrijfslaptop. Ik wil wel graag video's kunnen bewerken en CAD propgramma's kunnen gebruiken om STEP files te zien. Solidworks e.d. zal ik achteraf gezien toch niet gaan gebruiken.

In mijn positie op het werk kan ik niet om een laptop van €2000,- gaan vragen...

[ Voor 22% gewijzigd door Marc_87 op 30-10-2019 12:24 ]

Pagina: 1