Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CliffDemandt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-12 13:52
Hallo,

Ik heb een krachtige macbook pro (2018) sinds januari dit jaar. Rechtstreeks bij Apple.nl gekocht. In maart heb ik een tweede 4K scherm erbij gekocht welke ik verticaal heb geroteerd om te programmeren.
Beide schermen staan "geschaald" met een resolutie van 3006x1692.

Variërend van 1x per week, tot 4x per dag, hangt de macbook sinds dat moment vast. Ik heb al allerlei zaken geprobeerd om het probleem te repliceren maar het lukt niet. Het is niet van invloed op welke USB-C poort ik de schermen aansluit, of met welke kabels (heb originele Apple kabels geprobeerd). Het probleem doet zich enkel voor wanneer beide schermen zijn aangesloten.

Het vasthangen is niet gebaseerd op de belasting van de grafische kaart. Soms gebeurd het ook wanneer ik een e-mail typ, of andere simpele handelingen. Heb ook tijden 4 4K video's tegelijk afgespeeld, alle adobe software open etc, maar toen bleef hij niet hangen.

Heb al sinds maart vele malen contact met Apple, maar daar kom ik niet verder mee. Heb al data verzameld en opgestuurd (crash reports meen ik), daar zou men onderzoek naar doen, maar heb ik nog steeds niks van gehoord.

De schermen zijn met 1 kabel (per stuk) aangesloten en leveren stroom. Misschien dat het hier ergens fout gaat? Dit zou ik misschien nog kunnen elimineren door een docking station te gebruiken? Het lijkt namelijk op een soort piekspanning die ervoor zorgt dat de laptop helemaal vast hangt. Heb ook al geprobeerd met, en zonder macbook adapter, helaas zonder effect.

Heb al diverse zaken met Apple geprobeerd mbt legen van geheugen bij het opstarten (ben even de exacte term kwijt).

Het is nogal een vervelend iets en vanaf 1-1-2010 vervalt mijn garantie.
Wat kan ik hier aan doen? Heeft iemand een idee?

Bedankt voor jullie reacties!

Mac is (altijd) up to date, en schermen pas nog voorzien van meest recente software / drivers.

Specs:
MBP 15.4 SPACE GRAY
PROCESSOR 2.9GHz 6-core Intel Core i9
GRAPHICS Radeon Pro Vega 16
MEMORY 32GB 2400MHz DDR4 memory
STORAGE 512GB SSD

Schermen:
2x LG 27UK850-W 27" 4K monitor
https://www.lg.com/nl/monitoren/lg-27UK850-W

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

De schermen zijn met 1 kabel (per stuk) aangesloten en leveren stroom. Misschien dat het hier ergens fout gaat? Dit zou ik misschien nog kunnen elimineren door een docking station te gebruiken? Het lijkt namelijk op een soort piekspanning die ervoor zorgt dat de laptop helemaal vast hangt. Heb ook al geprobeerd met, en zonder macbook adapter, helaas zonder effect
Ik denk dat 60 watt niet genoeg (aangezien je MacBook met een zwaardere versie geleverd wordt.) En toch de meegeleverde adapter moet gebruiken.

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• tweazer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 06-12 21:39
Probeer eens een USB-C docking station met voeding er tussen te plaatsen, bijv. van DELL inclusief voeding. Ik vermoed dat het gehussel met kabels monitoren en voeding iets teveel vraagt van je opstelling. Met zo'n docking station er tussen ziet de portable enkel de docking station als voeding en doorverbindende partij. Sluit ook op dat docking station je keyboard/muis bedraad aan. Iets teveel op je mac rammelen en/of bluetooth gedoe kan door bewegingen/storingen op 2.4Ghz bluetooth ook problemen veroorzaken. Misschien dat je via bol.com zo'n docking station kunt proberen: werkt/bevalt het niet stuur je het terug .. Let wel op het te leveren vermogen van de voeding..

• CliffDemandt
F. Scaglietti schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat 60 watt niet genoeg (aangezien je MacBook met een zwaardere versie geleverd wordt.) En toch de meegeleverde adapter moet gebruiken.
Beste F. Scaglietti, dank voor uw suggestie. Het probleem doet zich ook voor wanneer ik de accu aangesloten heb (inclusief de schermen).

• CliffDemandt
tweazer schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:34:
Probeer eens een USB-C docking station met voeding er tussen te plaatsen, bijv. van DELL inclusief voeding. Ik vermoed dat het gehussel met kabels monitoren en voeding iets teveel vraagt van je opstelling. Met zo'n docking station er tussen ziet de portable enkel de docking station als voeding en doorverbindende partij. Sluit ook op dat docking station je keyboard/muis bedraad aan. Iets teveel op je mac rammelen en/of bluetooth gedoe kan door bewegingen/storingen op 2.4Ghz bluetooth ook problemen veroorzaken. Misschien dat je via bol.com zo'n docking station kunt proberen: werkt/bevalt het niet stuur je het terug .. Let wel op het te leveren vermogen van de voeding..
Beste Tweazer,

Is het proberen waard. Heb je een voorbeeld van een docking station met 2x Thunderbolt 3 aansluit-mogelijkheden, en vervolgens 1x thunderbolt 3 naar de laptop toe?

• CliffDemandt
Tweazer: eventueel deze?

https://www.startech.com/...ng-stations/~TB3DKDPMAWUE

Dure grap wel.

• tweazer
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 06-12 21:39
Ze zijn goedkoper te krijgen hoor, bijvoorbeeld: https://www.dell.com/nl-n...d/210-arjd/pc-accessoires

Advies is om iemand te zoeken in je omgeving die zo'n ding heeft en je misschien het een avondje of wat laat lenen.

Ook kun je bij bol.com of een andere partij iets bestellen en na de test terugsturen. Niet mijn persoonlijke voorkeur, maar het kan.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True