Goedenacht mensen,
Ik ben bezig met de koop van een huis en wil daar op het plattedak gelijk zonnepanelen en zonneboiler plaatsen. Dit wil ik meenemen in een bouwdepot.
Voor alles ben ik met verschillende offertes bezig maar foces me hier ff op de zonnepanelen oplossingen...
Twee aanbieders waar ik een beetje naar neig hebben verschillende hardware.... Een van de leveranciers geeft aan falicant tegen SolarEdge te zijn en biedt dan ook de Enphase oplossing aan en de ander biedt logischerwijs de SolarEdge aan.
Wat krijg ik
Offerte 1:
10x URE 310 wp mono black
Enphase IQ7 micro-omvormer
Vermogen 3100Wp indicatie 2550kWh
opstelling naar zuiden
10 jaar garantie panelen, 25 jaar op omvormer
btw terugvraag service 99 euro
monitoring service van 35,40 euro per jaar om je panelen in de gaten te houden
offerte 2:
10x Benq AUO sunbravo mono 320 black
10x solaredge power optimizer P370-5RMMRM (voor 72 cells)
solaredge hd-wave 3000
flatfix fusion montage systeem
Verwachte opwek per jaar 3072 kWh
opstelling naar zuiden
15 jaar garantie panelen, 25 jaar op optimizer en 12 jaar op omvormer
btw terugvraag service gratis
Monitoring aanbod van 35 euro per jaar om je panelen in de gaten te houden
Offerte 1 zegt tegen SolarEdge te zijn vanwege het feit dat ze in serie zijn geschakeld en dat als er een uitvalt dan niets werkt en je niet zou kunnen monitoren per paneel, maar opmerkingen waren telefonisch ....
Als ik de videos van SolarEdge bekijk dan kan je perfect per paneel monitoren.
Het legplan verschilt wel een beetje. In beide plannen is rekening gehouden met de zonneboiler oplossing.
Netto onder de streep na alle teruggaves scheelt het (inclusief de teruggave service) maar ongeveer 10 euro meer voor offerte 2.
Op internet zijn veel pro en cons te vinden tussen de SolarEdge oplossing en de micro-omvormer oplossing, maar zie daardoor nou niet echt wat beter zou zijn.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn energiepark op het dak zo klein is dat het om het even is welke oplossing gekozen wordt...
Als ik deze video kan geloven dan maakt het niet echt uit welke je kiest omdat beide wel goed zijn. Dan zou het eerder op de garantie uitkomen lijkt mij...
Graag jullie mening over de de beide oplossingen.
Ik ben bezig met de koop van een huis en wil daar op het plattedak gelijk zonnepanelen en zonneboiler plaatsen. Dit wil ik meenemen in een bouwdepot.
Voor alles ben ik met verschillende offertes bezig maar foces me hier ff op de zonnepanelen oplossingen...
Twee aanbieders waar ik een beetje naar neig hebben verschillende hardware.... Een van de leveranciers geeft aan falicant tegen SolarEdge te zijn en biedt dan ook de Enphase oplossing aan en de ander biedt logischerwijs de SolarEdge aan.
Wat krijg ik
Offerte 1:
10x URE 310 wp mono black
Enphase IQ7 micro-omvormer
Vermogen 3100Wp indicatie 2550kWh
opstelling naar zuiden
10 jaar garantie panelen, 25 jaar op omvormer
btw terugvraag service 99 euro
monitoring service van 35,40 euro per jaar om je panelen in de gaten te houden
offerte 2:
10x Benq AUO sunbravo mono 320 black
10x solaredge power optimizer P370-5RMMRM (voor 72 cells)
solaredge hd-wave 3000
flatfix fusion montage systeem
Verwachte opwek per jaar 3072 kWh
opstelling naar zuiden
15 jaar garantie panelen, 25 jaar op optimizer en 12 jaar op omvormer
btw terugvraag service gratis
Monitoring aanbod van 35 euro per jaar om je panelen in de gaten te houden
Offerte 1 zegt tegen SolarEdge te zijn vanwege het feit dat ze in serie zijn geschakeld en dat als er een uitvalt dan niets werkt en je niet zou kunnen monitoren per paneel, maar opmerkingen waren telefonisch ....
Als ik de videos van SolarEdge bekijk dan kan je perfect per paneel monitoren.
Het legplan verschilt wel een beetje. In beide plannen is rekening gehouden met de zonneboiler oplossing.
Netto onder de streep na alle teruggaves scheelt het (inclusief de teruggave service) maar ongeveer 10 euro meer voor offerte 2.
Op internet zijn veel pro en cons te vinden tussen de SolarEdge oplossing en de micro-omvormer oplossing, maar zie daardoor nou niet echt wat beter zou zijn.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn energiepark op het dak zo klein is dat het om het even is welke oplossing gekozen wordt...
Als ik deze video kan geloven dan maakt het niet echt uit welke je kiest omdat beide wel goed zijn. Dan zou het eerder op de garantie uitkomen lijkt mij...
Graag jullie mening over de de beide oplossingen.
[ Voor 7% gewijzigd door WPN op 29-10-2019 01:03 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum