Hi allemaal,
Op basis van mijn vorige topics is het mij dan nu gelukt om op basis van de best-buy guide een eigen samenstelling te maken van een mini-tower met mini-itx moederbord, behuizing etc.
! 1 oude fan neem ik mee uit een vorige pc
Mijn vragen hierover zijn:
Op basis van mijn vorige topics is het mij dan nu gelukt om op basis van de best-buy guide een eigen samenstelling te maken van een mini-tower met mini-itx moederbord, behuizing etc.
- Met dit systeem wil ik voornamelijk gaan gamen op HD resolutie of hoger, rond de 1000-1250 euro max mag het kosten (excl. verzendkosten en assamblage)
- ik heb 1 ssd van een oud systeem welke ik zou willen meenemen naar dit systeem
- en als het meezit dan zou ik het liefst willen dat het geluidsniveau van mijn systeem niet veel hoger komt dan 35 decibel. Dit laatste is echter geen harde eis, maar meer een 'nice-to-have' indien de kosten hiervoor klein zijn
- Ik ga licht overklokken, maar ik probeer zoveel als mogelijk het bij de standaard instellingen te houden omdat de hitte in een kleine kast al snel een bottleneck kan worden. Daarbij zal het geluid nog meer toenemen waarvan ik al hoopte dat dit onder de 35 db blijft.
- Processor AMD Ryzen 5 3600 Boxed € 195,00
- (Water-)Cooling NZXT Kraken M22 RGB € 79,90
- Extra (RGB) case fan(s) Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm € 25,87
- Moederbord Asus ROG Strix B450-I Gaming € 159,00
- Geheugen intern Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK € 73,00
- Videokaart Sapphire Radeon RX 5700 Pulse € 390,00
- Behuizing Lian Li TU 150 € 109,90
- Voeding Enermax Revolution SFX 650W € 97,90
- Opslag Intel 660p 1TB € 111,00
! 1 oude fan neem ik mee uit een vorige pc
Mijn vragen hierover zijn:
- Zijn alle onderdelen compatible (processor, videokaart, waterkoeler, ram, ssd etc.) met elkaar (en met name het moederbord)?
- Vergeet ik niets qua aansluitingen (bijv. als ik nog 2 casefans in de toekomst erbij wil nemen, dan zal ik een 4pin y splitter moeten kopen) omdat ik maar 2 aansluitingen zou moeten hebben voor case fans waarvan ik er nu al 1 ga gebruiken. Zijn er nog meer van zulke dingen?
- Is de door mij gekozen voeding afdoende qua wattage en aansluitingen voor alle onderdelen? Ik heb hiervoor deze tool gebruikt.
- Zie ik nog iets over het hoofd?
- Edit #1: Ik las in een ander topic dat bij de CPU al een koeler is inbegrepen. Kan ik deze CPU ook los kopen aangezien ik die koeler toch niet ga gebruiken?
[ Voor 35% gewijzigd door Jackques op 01-11-2019 13:26 ]