Knowledge Base Freeware of Betalend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05-2020
Ik ben op zoek naar een knowledge base waar machine learning te pas zou mogen komen.

Heb tijdens het zoeken verschillende wiki based modellen gevonden mediawiki , DokuWiki, Tiddlywiki maar ben naar iets meer user friendly opzoek met ook makkelijke toegang access per artikel. Tettra.co zou een winnaar geweest kunnen zijn maar ze hebben geen on prem versie, aangezien we dit voor IT knowledge base gaan gebruiken willen we onze data lokaal houden.

** edit
Is ook meer een zelf hulp portal die ik zou willen opstarten waar gebruikers IT solutions kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackZ op 29-10-2019 00:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je iets concreter zijn? Wat wil je precies? "knowledge base waar machine learning te pas zou mogen komen" zegt weinig.
aangezien we dit voor IT knowledge base gaan gebruiken willen we onze data lokaal houden
Dat snap ik ook niet. SaaS kan prima werken voor iets dat je alleen binnen de organisatie gebruikt. Bedoel je te zeggen dat je dusdanig geheime gegevens gebruikt dat buitenhuis komen geen optie is? If so, waarom zou een tettra.co ooit het overwegen waard zijn?

Wat zoek je concreet qua functionaliteit? (Must/should/could have)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
Ideaal zou ik een portaal willen , waar iedereen het IT team en de eind gebruikers via keywords een solutie kunnen vinden.

We waren eerst op zoek naar enkel een portaal voor IT documentatie zonder concrete secret info, dan konden we cloud based gaan maar als we een solutie kunnen vinden on premise kunnen we dieper in de info gaan en dan toegang verlenen aan bepaalde artikels aan bepaalde gebruikers groepen.

Momenteel is al onze informatie verspreid over Sharepoint / Teams / One Note en bestanden in Box. Ik zou dit graag centraliseren op 1 plaats, waar mensen artikels kunnen toevoegen met een WYSIWYG interface zodat het handig is artikels te copy pasten met screenshots.

Iets duidelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

BlackZ schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:22:
(...)
Momenteel is al onze informatie verspreid over Sharepoint / Teams / One Note en bestanden in Box. Ik zou dit graag centraliseren op 1 plaats, waar mensen artikels kunnen toevoegen met een WYSIWYG interface zodat het handig is artikels te copy pasten met screenshots.

Iets duidelijker?
Je zou kunnen beginnen met het uitfaseren van twee van de drie bovengenoemde opties... daarmee krijg je al een heleboel rust en overzicht. Het is (mijns inziens) redelijk onzinnig om naast deze drie naar nog meer mogelijkheden te kijken. Dat zal (zeker in het begin) inhouden dat er op vier (of vijf, of nog meer) lokaties informatie te vinden is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
Dat begrijp ik en ben ik ook mee bezig, de bedoeling is niet om alle drie te linken maar te centraliseren in 1.

Wij zitten in knowledge transition daar verscheidene oudere collega’s verdwijnen en wil vermijden dat ieder zijn ding weer gaat doen en zaken gaat documenteren in zijn eigen plekje.

Vandaar de zoektocht naar iets dat we allen goed vinden en ook gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackZ
Hebben gekozen voor Zendesk Guide
Pagina: 1