2 onder 1 kap op 150m2 bij goothoogte 4m ? wordt dat wat ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emptynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-08 21:58
Vrienden van het forum.

Ik ben in de gelegenheid om een stuk grond te kopen van ongeveer 1000m2 ( 20m x 50m) waarop een huis gebouwd mag worden.
Het perceel kan ik niet alleen betalen maar als ik er een 2 onder 1 kap mag bouwen ben ik met 500m2 dik tevreden.

Ik heb inmiddels met gemeente gesproken en nu blijkt dat er alleen precies in het midden gebouwd mag worden op een oppervlak van 10x15 .
[
Ook geldt een goothoogte van 4m en een nokhoogte van 9m . Om hier een 2 onder 1 kap te bouwen zal volgens de gemeente wel mogen, maar verplaatsen of vergroten van het bouwvlak zit er niet in.

In eerste instantie leken mij deze gemeentelijke eisen te beperkend om hier 2 woningen te kunnen bouwen . Maar puur meetkundig is het 75m2 per huis per verdieping .. er moet toch wel iets te verzinnen zijn.

Mij ontbreekt het echter aan bouwkundig inzicht en cataloguswoningen zijn vaak niet met een nokhoogte
van 4m of beperkt tot 7,5mx10m

situatie ( zie plaatje )
- rose : bouwvlak
- groen : tuin
- geel : groenbestemming ( hier mag niet gebouwd of bestraat worden )
- de schets is noordgericht ( boven is noord)

het perceel is dus 20x50
Naast en achter het huis zijn woningen of wordt er gebouwd .
Voor het huis ( noord / noordoost ) zijn weilanden met vrij uitzicht :)

- Wie heeft er een goed idee om dit bouwvlak optimaal te bebouwen met een 2 onder 1 kap
- Waar kan ik terecht voor een doordachte 'principe tekening' waarmee ik in eerste instantie mee naar de gemeente kan om de kans op vergunning te toetsen !

met doordacht bedoel ik :
- welk soort dak ? ook voor wat zonnepanelen betreft !
- wat is de beste indeling ! , Waar komt de voordeur ?
- is onderkelderen een optie ( kan dat overal )

Alle hulp is welkom , ik wil ook best betalen als er iemand wil meedenken / tekenen

Bij voorbaat dankl

Emptynl

bvdAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img922/2396/dTP0TX.jpg...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daar is vast wel iets voor te bedenken. Waar je terecht kunt zijn architecten tot bouwkundig tekenbureau’s.

Het is vast niet in de Achterhoek maar dan had ik en het bureau waar ik werk vast wel iets in schetsvorm voor je kunnen bedenken.

Overigens is er afhankelijk van wat er in het bestemmingsplan staat het ook nog waarschijnlijk dat de hoofdbouw binnen dat bouwvlak moet maar je er prima nog een flink aantal m2 buiten kunt bouwen.

[ Voor 29% gewijzigd door Kaasplank op 28-10-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tsja beetje architect moet met deze voorwaarden toch wel iets kunnen bedenken?
Anders doe je zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.groothuisbouw.nl/thumbs/764x999c//vraag-antwoord/wat-zijn-de-nokhoogte-en-de-goothoogte-van-een-woning_1.jpg

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:30
Daar zijn architecten voor. Die hebben als het goed is ook nog een beetje inzicht in wetten en regels🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Zijn dat alle eisen of gaan ze weer zeuren als je ze creatief toepast? Bijvoorbeeld; bouwvlak bg van 10x15, overstek van 90 cm, dan 80 graden schuin omhoog naar 9m (= binnen recht) en daar een verder plat dak?

Voor PV op schuine daken is een oostwest ligging het beste, maar dat ga je hier toch niet krijgen. Kun je netzogoed een plat dak hebben en dat vol leggen met panelen plat (10 graden). Maargoed, platte daken zijn de satan qua onderhoud, dus daar moet je ook maar net trek in hebben. Met zo'n flauw nokhoogte limiet is het echter de enige manier om nog een beetje een nuttige 2e verdieping te krijgen.

Onderkelderen kan overal. Het is op de ene plek echter makkelijker dan op de andere plek :+

Per woning 10x7,5m buitenmaat is natuurlijk niet 75 m2 binnen. Als die maten extern zijn is dat eerder 9,2x6,9 = 63,5 m2. Nog steeds erg leuk :)

[ Voor 10% gewijzigd door kabeltjekabel op 29-10-2019 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
emptynl schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:32:
Vrienden van het forum.

Ik ben in de gelegenheid om een stuk grond te kopen van ongeveer 1000m2 ( 20m x 50m) waarop een huis gebouwd mag worden.
Het perceel kan ik niet alleen betalen maar als ik er een 2 onder 1 kap mag bouwen ben ik met 500m2 dik tevreden.

bvd[Afbeelding]...
Wellicht kijken voor een kleiner kavel...
Lijkt er op alsof je te veel wilt, maar het (net) niet kan betalen. Maar als je dit door wilt zetten, kan je het beste is bij een architect binnen stappen of een adviesbureau.
Zij kunnen je vasten zeker wel een (gratis) adviesgesprek geven, waarin een aantal mogelijkheden worden besproken. Via de betreffende gemeente kan je vaak ook wel contacten leggen met bouwers.

Maar een "bouwvlak" van 7,5 x 10 meter is nog steeds redelijk fors hoor. Nadeel is alleen de nokhoogte van 9 meter en de goothoogte van 4 meter. Dat beperkt je enigszins in je vrijheid.

Een optie kan zijn om het huis volledig op het bouwvlak te plaatsen. De noordkant doe je op de max goothoogte (4m) en de zuidkant op de max nokhoogte (9m). Je kan er dan voor kiezen om deze via een (steil) dak met elkaar te verbinden, maar verlies je relatief veel ruimte. Je kan er ook voor kiezen om de zolder / vliering verdieping met een wat flauw afschot doen (net geen plat dak zeg maar) en daarna steil naar beneden laten lopen. Zo heb je op de zolder / vliering wellicht wat meer ruimte en heb je op de eerste verdieping een schuine kant. Of dit mooi is, is natuurlijk een persoonlijke keuze en hoe je het verder afwerkt / inricht. Schuine daken leveren alleen wel relatief veel ruimteverlies op omdat je niet al het vloeroppervlakte kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga er even vanuit dat de zuid-oost zijde de voorkant is. In principe heb je hier een prima kavel om een tweekapper te bouwen. Zoals door anderen aangehaald kun je op 10x7,5 meter prima een helft van dubbel bouwen.

Wat ik wel een fors nadeel vind is de groenbestemming van de achtertuin. Het word zo wel lastig om daar een terras, veranda, overkapping, schuurtje o.i.d. te bouwen. Je geeft zelf aan dat er zelfs niet bestraat mag worden.

Enkele jaren geleden hebben wij ook een tweekapper gebouwd met zo'n beetje dezelfde eisen aan goot- en nokhoogte. Wij hebben toen gekozen voor een mansardedak met een zo steil mogelijk onderste dakvlak om op deze manier amper volume te gaan missen op de eerste verdieping.

In principe maakt het niet uit of de voordeur aan de voorkant of zijkant komt. Alhoewel ik in jouw geval de voordeur niet aan de zijkant zou plaatsen i.v.m. de korte afstand tot de erfgrens. Een mansardekap biedt ook voordelen voor zonnepanelen, gezien het bovenste dakvlak onder circa 35 graden ligt, ideaal voor panelen. De zuidoostelijke ligging van dit vlak is ook redelijk oké.

Wij hebben voor een jaren-30-look gekozen, maar in principe kun je verschillende richtingen op, tot zelfs modern.

Afbeeldingslocatie: https://varexhuis.nl/wp-content/uploads/2017/06/Eigentijdse-woning-met-mansardekap-en-houten-gevelbekleding-3D-1-nieuw.png (Bron: varexhuis.nl)
Afbeeldingslocatie: http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/jpgm/mansarde_5_www_ozmi_nl.jpg (Bron: joostdevree.nl)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zhtsqc2/75815959-1.jpg (Bron: cheizoomakelaardij.nl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Je BG oppervlakte is maximaal 150 m[sup]2].
Als je twee grote dakkapellen mag plaatsen dan kun je op de eerste verdieping zeker wel de 120 m2 halen.
Je derde verdieping/zolder zal niet heel spannend zijn en zal een vloeroppervlakte van zo'n 20 vierkante meter opleveren. Ofwel, 290 vierkante meter. Dat is (na aftrek tussenmuur met luchtspouw) zo'n 140 m2 per woning.

Eventueel kun je met wat creativiteit de woningen vergroten. De zolderverdieping kan ook een grote dakkapel krijgen. Je kan een souterrain maken en de bg 1 meter boven het maaiveld plaatsen. Als je de grond aan de achterzijde van de woning afgraaft dan kun je vanuit het souterrain de tuin inlopen waardoor het minder/geen kelder meer is. Dit levert je ook per woning zo'n 75 vierkante meter op. Eventueel zelfs meer dan dat zelfs.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

75 m2 per verdieping is niet echt klein.
Als je uit zou gaan van een blokkendoos met 3 verdiepingen kom je op 225 m2 woonruimte. Geen idee hoe groot je gezin (of plannen voor gezinsuitbreiding) is, maar voor de meeste gezinnen is dat meer dan voldoende :)

Je stelt vragen over de indeling en waar de voordeur zou moeten komen. Ik zou eerst bepalen hoe het huis eruit komt te zien. Als je dat weet, kun je een schaalmodelletje (desnoods gewoon geknipt uit papier) op je tekening leggen en ronddraaien tot je de juiste plek gevonden hebt persoonlijk zou ik de voordeur aan de straatkant willen hebben, maar de achtertuin zoveel mogelijk op het zuiden. Maar dat kan soms omdat de straat aan de zuidkant van het huis ligt. .
Hetzelfde geldt voor het dak: als je weet hoe het huis eruit komt te zien, weet je ook of je een plat dak of pannendak hebt en kun je aan de hand daarvan besluiten wat voor dakbedekking en eventuele zonnepanelen je erop gaat leggen.

Overigens ziet de kavel er wel gaaf uit. Weet je zeker dat het perceel (met geel gekleurd) onbebouwd blijft? Want zo te zien is dat nagenoeg even groot als jouw kavel. Als dat "leeg" blijft zou dat wel heel fijn zijn!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Van waaruit wordt de hoogte gemeten? Want als je natuurlijk je perceel van wat extra hoogte voorziet en ook nog een kelder erbij doet (bijvoorbeeld als parkeerkelder) heb je een royaal huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:32
Hou er ook rekening mee dat vergunningvrije opties niet worden meegenomen in het bestemmingsplan.

Je kan dus op de begane grond makkelijk een garage, berging, uitbouw etc. binnen de vergunninvrije regels toevoegen aan de woning. en dat kan dus met een dergelijk perceel zomaar 100m-150m² extra bouwmogelijkheid opleveren.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:25
Misschien een rare vraag:
Je hebt te weinig geld voor het kavel, maar wel genoeg geld voor een 2 onder 1 kap te bouwen, waarvan je de 2e koper nog zou moeten vinden? Misschien eerst zoeken, voor je bouwt.
Bovendien: noord/noordoost is vrij uitzicht, noordwest niet. Wie gaat er "links" in het huis zitten, en dus geen vrij uitzicht hebben met de tuin? Of wilde je graag de tuin delen? (Dat kan, maar meot je wel HEEL goede vrienden zijn :P )
qua terras zou ik me niet zoveel zorgen maken, je mag de eerste 4.5 meter betegelen, dus dan heb je gewoon een terras van 4.5meter aan je huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
99ruud99 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:27:
qua terras zou ik me niet zoveel zorgen maken, je mag de eerste 4.5 meter betegelen, dus dan heb je gewoon een terras van 4.5meter aan je huis :)
Scheelt je ook een parasol kopen in de zomer, omdat je al in de schaduw van het huis zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

"Alle hulp is welkom , ik wil ook best betalen als er iemand wil meedenken / tekenen"

Wel, dat klinkt alsof je een architect nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

bel een partij als deze eens: https://www.constabiel.nl/projecten-2/projecten-detail/4092/
die kunnen vast wel wat betekenen zonder dat je gelijk aan een architectentarief zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
kabeltjekabel schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 01:47:
Zijn dat alle eisen of gaan ze weer zeuren als je ze creatief toepast? Bijvoorbeeld; bouwvlak bg van 10x15, overstek van 90 cm, dan 80 graden schuin omhoog naar 9m (= binnen recht) en daar een verder plat dak?

Voor PV op schuine daken is een oostwest ligging het beste, maar dat ga je hier toch niet krijgen. Kun je netzogoed een plat dak hebben en dat vol leggen met panelen plat (10 graden). Maargoed, platte daken zijn de satan qua onderhoud, dus daar moet je ook maar net trek in hebben. Met zo'n flauw nokhoogte limiet is het echter de enige manier om nog een beetje een nuttige 2e verdieping te krijgen.

Onderkelderen kan overal. Het is op de ene plek echter makkelijker dan op de andere plek :+

Per woning 10x7,5m buitenmaat is natuurlijk niet 75 m2 binnen. Als die maten extern zijn is dat eerder 9,2x6,9 = 63,5 m2. Nog steeds erg leuk :)
Dat waren de dingen die ik ook wilde voorstellen, schuindak dat open is met daartussen de doos, zoals destijds in Grand Designs. Of gewoon een knikdak of plat op 9 meter of ook mooi een lichtgoot/tunnel/koepel. Of een zeer diepe parabool. In metaalplaat kan alles;-). High pressure laminate ook, maar dat wordt volledig custom, als je ronding wilt.

Binnenmaten afhankelijk van materiaal. Ik ben zelf liefhebber van massa en isolatie, in combinatie metuurlijke materialen kom je op hempcrete, fabrieksbouw werkt hierbij met 40 cm. Als je elke centimeter wilt benutten dan kom je op zaken als Kingspan panelen.

Kelders zijn relatief duur, hoe dieper hoe duurder, dus als je er eentje neemt neem dan gewoon twee keer zo groot en een laag. Meestal mag je onder de grond wel groter. Als je een bak van 15x30 neemt heb je er elk 200M2 bij.

Vanzelf alle uitzicht naar het Noorden. En gereguleerde licht/warmte inval op het Zuiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Wat een moeilijk gedoe allemaal. Er is werkelijk niets aan de gestelde eisen binnen het bestemmingsplan die het moelijk maakt daar een prima 2^1 kap woning neer te zetten waar een gezin ruim in kan leven.

Daar hoef je helemaal geen exotische materialen voor toe te passen, je hele huis te onderkelderen of split-level te gaan.

Hoofdbouw binnen het bouwvlak, bijkeuken en deel achterzijde evt. vergunningsvrij er buiten wanneer het bestemmingsplan dat toe laat en boven extra ruimte creëren door een dakkapel.

Denk dat ik er hier zo wat uit het archief kan plukken.

De keuze voor voordeur aan voorkant of zijkant is vrij makkelijk. Wil je een smallere keuken en je eettafel meer richting het woongedeelte schuiven dan de entree, mk en toilet aan voorzijde. Wil je keuken en woonkamer opsplitsen dan blok met entree, mk en toilet + trapopgang naar het midden met voordeur aan de zijkant.

[ Voor 22% gewijzigd door Kaasplank op 29-10-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Tja je moet wel je kont kunnen keren;-). Dus een bouwer van gierkelders bellen, LOL.

120m2 over twee lagen, groot is het niet, maar niet ongewoon in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Volgens mij zijn de meeste twee-onder-1-kapwoningen ongeveer 5,5 ~ 6 x 8 ~ 10 meter binnenwerks. Dit is dus zeker niet kleiner dan gemiddeld. En als het bestemmingsplan met groen etc niet te belemmerend is en de plek erg mooi is, waarom niet?!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Maar de meeste hebben niet die hoogtebeperking dan kun je net drie lagen kwijt. Van daar de rechtstaanddak opmerkingen, want in 9 meter kan dat op zich ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Even een idee, volgens mij moet je gewoon een 2 onder 1 kap bouwen. Maten van 7,5 buiten x 10 buiten is helemaal niet erg gek.

Hiernaast, de minuut dat het staat, kan je een uitbouw aan de achterzijde doen van 4 meter. Volgens mij is dat vergunningsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 12-09 11:45
Je kunt natuurlijk ook het bouwvlak gebruiken voor de woning en al tijdens de bouw of meteen daarna (met of zonder vergunning) een aanbouw of garage plaatsen. Bij verbouwen gelden andere regels en mag je volgens mij wel buiten je bouwvlak komen. Kan ook flink schelen in de leges :)
Zo is in de nieuwbouwwijk waar ik gewoond heb, creatief met welsstandsregels omgesprongen, helaas kwam ik er te laat achter hoe dit soort dingen werkt.....

Edit: bericht boven mij is van dezelfde strekking 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door weertenaar op 29-10-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
donaldk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Dat waren de dingen die ik ook wilde voorstellen, schuindak dat open is met daartussen de doos, zoals destijds in Grand Designs. Of gewoon een knikdak of plat op 9 meter of ook mooi een lichtgoot/tunnel/koepel. Of een zeer diepe parabool. In metaalplaat kan alles;-). High pressure laminate ook, maar dat wordt volledig custom, als je ronding wilt.
Rond dak zou ik niet doen voor PV.
[...]
Binnenmaten afhankelijk van materiaal. Ik ben zelf liefhebber van massa en isolatie, in combinatie metuurlijke materialen kom je op hempcrete, fabrieksbouw werkt hierbij met 40 cm. Als je elke centimeter wilt benutten dan kom je op zaken als Kingspan panelen.
Lichtinval wordt ook anders als je van die hele dikke muren krijgt. Qua natuurlijke materialen; dan ook geen betonnen vloeren? Mij niet gezien :+
[...]
Kelders zijn relatief duur, hoe dieper hoe duurder, dus als je er eentje neemt neem dan gewoon twee keer zo groot en een laag. Meestal mag je onder de grond wel groter. Als je een bak van 15x30 neemt heb je er elk 200M2 bij.
Die maat gaat dan weer in niet als prefab bak, maar het hoeft natuurlijk niet prefab.
[...]
Vanzelf alle uitzicht naar het Noorden. En gereguleerde licht/warmte inval op het Zuiden.
Dat tegengaan van zonnestraling op het zuiden is wel steeds meer noodzakelijk als je het binnen fatsoenlijk uit wilt kunnen houden. Voor het dak helpen de zonnepanelen daar ook al mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik ben bang dat er meer beperkende factoren in het bestemmingsplan zitten.
Als ik het verhaal zo lees gaat het hier om een kavel in of tegen het buitengebied. Komt in ieder geval overeen met goothoogte 4m en nok 9m als beperkende factor zie je dat vaker om het landelijke karakter te behouden of passend in de bestaande lintbebouwing te laten zijn.

Het zou met niet verbazen dat de punt van de voorgevel georienteerd moet zijn naar het noordoosten (je geeft aan voorzijde is noord-oost). Ik zie trouwens geen weg, maar ik ga er van uit dat die daar ook ligt.

Gezien het bouwvlak is dat ook wel logisch, maar voor het bouwen van een twee-onder-één-kapper niet zo handig, want dan zou 1 van de buren over het perceel van de ander moeten als de openbare weg idd aan de noordoost zijde ligt.

Voor extra ruimte op de verdieping zijn er zeker mogelijkheden, veel is er al genoemd, waaronder de franse kap. Daarnaast is er terecht al opgemerkt dat het geldend bestemmingsplan alleen geldt voor het hoofdgebouw. Bij plaatsen van een al of niet aangebouwd bijgebouw kan vaak buiten het geldend bestemmingsplan en dus ook buiten het bouwvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Candymirror schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:31:
Ik ben bang dat er meer beperkende factoren in het bestemmingsplan zitten.
En ook daar weer..... de architect die dat weet of uit kan zoeken.
Veel verder gaan zonder professioneel advies is bijzonder onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emptynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-08 21:58
Beste reageerders ,

Ik dank jullie allemaal voor jullie input . Ik heb veel bruikbare ideeen opgedaan en ga met vertrouwen dat er iets moois van te maken is overmorgen onderhandelen met de verkoper !

Als ik het koop zal ik zeker naar een architect / adviseur / bouwkundig tekenaar gaan om het een en ander uit te werken .

Voor alle duidelijkheid , het perceel ligt in de Haarlemermeer. Ik upload het bestemmingsplan ( de orientatie is niet helemaal juist , het moet een tikje tegen de klok in de voorkant kijkt naar het noordwesten)
Het gaat dus om een deel van perceel met nummer 3962 .
Het donkergoene deel onder de grijze lijn ( = sloot) hoort er ook nog bij !

Ook is de straat zichtbaar , die buigt voor mijn buurman naar het noorden,

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/IkxKIS.jpg

Veel dank voor jullie hulp , ik laat weten of ik het gekocht heb .. dan kan ik inderdaad op zoek naar een buurman !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
@emptynl Wij hebben 4jr geleden (wonen er nu 3jr) een 2-1 kap laten bouwen op een perceel van 321m2 (zelfbouw).

Onze wijk is landelijk en goothoogte mag max 4,5m zijn. Ons bouwvlak (11,2m bij 8m, excl. berging) is zo'n 15m2 groter dan die van jullie maar met 75m2 kun je een prima huis neerzetten! Hier staan veel vrijstaande huizen verder met een goothoogte van 3m. Wij hebben de max van 4,5m gebruikt en daardoor op de 1e verdieping geen schuine muren onder de 2m. Zolder is uiteraard wel schuin maar meer dan prima te gebruiken!

Ons huis (rechterkant):
Afbeeldingslocatie: https://www.allurebouw.nl/inhoud/uploads/2-onder-1-kap-jaren-30.jpg

Plattegrond BG:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4291/35186256974_3affcda5ba.jpg

Zie deze post meer info incl. plattegronden:
https://gathering.tweaker...message/51965587#51965587

Zolder is meer dan ruim zat ondanks het schuine dak:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1785/42836799762_56473f74c8_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1730/29012752048_b32f929d25_c.jpg

Zie ook post in Home cinema:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55575285

Hopelijk heb je er wat aan :).

Mag je wel een berging/garage eraan bouwen?

Als er vorderingen zijn zou het leuk zijn als je ze hier deelt :).
Pagina: 1