Vrienden van het forum.
Ik ben in de gelegenheid om een stuk grond te kopen van ongeveer 1000m2 ( 20m x 50m) waarop een huis gebouwd mag worden.
Het perceel kan ik niet alleen betalen maar als ik er een 2 onder 1 kap mag bouwen ben ik met 500m2 dik tevreden.
Ik heb inmiddels met gemeente gesproken en nu blijkt dat er alleen precies in het midden gebouwd mag worden op een oppervlak van 10x15 .
[
Ook geldt een goothoogte van 4m en een nokhoogte van 9m . Om hier een 2 onder 1 kap te bouwen zal volgens de gemeente wel mogen, maar verplaatsen of vergroten van het bouwvlak zit er niet in.
In eerste instantie leken mij deze gemeentelijke eisen te beperkend om hier 2 woningen te kunnen bouwen . Maar puur meetkundig is het 75m2 per huis per verdieping .. er moet toch wel iets te verzinnen zijn.
Mij ontbreekt het echter aan bouwkundig inzicht en cataloguswoningen zijn vaak niet met een nokhoogte
van 4m of beperkt tot 7,5mx10m
situatie ( zie plaatje )
- rose : bouwvlak
- groen : tuin
- geel : groenbestemming ( hier mag niet gebouwd of bestraat worden )
- de schets is noordgericht ( boven is noord)
het perceel is dus 20x50
Naast en achter het huis zijn woningen of wordt er gebouwd .
Voor het huis ( noord / noordoost ) zijn weilanden met vrij uitzicht
- Wie heeft er een goed idee om dit bouwvlak optimaal te bebouwen met een 2 onder 1 kap
- Waar kan ik terecht voor een doordachte 'principe tekening' waarmee ik in eerste instantie mee naar de gemeente kan om de kans op vergunning te toetsen !
met doordacht bedoel ik :
- welk soort dak ? ook voor wat zonnepanelen betreft !
- wat is de beste indeling ! , Waar komt de voordeur ?
- is onderkelderen een optie ( kan dat overal )
Alle hulp is welkom , ik wil ook best betalen als er iemand wil meedenken / tekenen
Bij voorbaat dankl
Emptynl
bvd
...
Ik ben in de gelegenheid om een stuk grond te kopen van ongeveer 1000m2 ( 20m x 50m) waarop een huis gebouwd mag worden.
Het perceel kan ik niet alleen betalen maar als ik er een 2 onder 1 kap mag bouwen ben ik met 500m2 dik tevreden.
Ik heb inmiddels met gemeente gesproken en nu blijkt dat er alleen precies in het midden gebouwd mag worden op een oppervlak van 10x15 .
[
Ook geldt een goothoogte van 4m en een nokhoogte van 9m . Om hier een 2 onder 1 kap te bouwen zal volgens de gemeente wel mogen, maar verplaatsen of vergroten van het bouwvlak zit er niet in.
In eerste instantie leken mij deze gemeentelijke eisen te beperkend om hier 2 woningen te kunnen bouwen . Maar puur meetkundig is het 75m2 per huis per verdieping .. er moet toch wel iets te verzinnen zijn.
Mij ontbreekt het echter aan bouwkundig inzicht en cataloguswoningen zijn vaak niet met een nokhoogte
van 4m of beperkt tot 7,5mx10m
situatie ( zie plaatje )
- rose : bouwvlak
- groen : tuin
- geel : groenbestemming ( hier mag niet gebouwd of bestraat worden )
- de schets is noordgericht ( boven is noord)
het perceel is dus 20x50
Naast en achter het huis zijn woningen of wordt er gebouwd .
Voor het huis ( noord / noordoost ) zijn weilanden met vrij uitzicht
- Wie heeft er een goed idee om dit bouwvlak optimaal te bebouwen met een 2 onder 1 kap
- Waar kan ik terecht voor een doordachte 'principe tekening' waarmee ik in eerste instantie mee naar de gemeente kan om de kans op vergunning te toetsen !
met doordacht bedoel ik :
- welk soort dak ? ook voor wat zonnepanelen betreft !
- wat is de beste indeling ! , Waar komt de voordeur ?
- is onderkelderen een optie ( kan dat overal )
Alle hulp is welkom , ik wil ook best betalen als er iemand wil meedenken / tekenen
Bij voorbaat dankl
Emptynl
bvd