Hoe moet ik dit precies met elkaar verbinden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanekitten
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 12:21
Hoi,

Ik heb een klein probleem met installeren van een nieuwe subwoofer. Ik Heb op dit moment Mijn pc via 3.5mm naar rca verbonden aan mijn versterker en die powered via speaker draad mijn twee speakers. Ik wou alleen een sub hier aan toevoegen maar hoe verbind ik deze? De Versterker heeft geen subwoofer port of pre outs. De subwoofer heeft een line in, High level out en een high level input.

Het gaat hierom de Versterker/receiver Pioneer RX-Z71L en de Denon DSW 80 sub.

Kan ik de subwoofer via speaker draad gwn verbinden met de outputs (zelfde als de andere speakers) en de High level input of zou dit beide versterkers opblazen?

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Beste antwoord (via Arcanekitten op 28-10-2019 22:12)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste is de high level in en outputs gebruiken. Gewoon speakerdraad links en rechts (beiden twee aderig) van je versterker naar je sub (high level input) en dan je speakers op je high level output aansluiten. Daar zijn die aansluitingen voor gemaakt, moet goed gaan :)

Zou wel als je aansluit, op de sub de crossover even op half zetten, kijken waar het het beste klinkt. Gain op de sub zou ik beginnen op 0 te zetten. Volume is het volume van je sub zelf, niet die van je speakers (dat wordt gewoon doorgegeven). Met de crossover bepaal je wel deel van het signaal naar je sub en welk deel naar je speakers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste is de high level in en outputs gebruiken. Gewoon speakerdraad links en rechts (beiden twee aderig) van je versterker naar je sub (high level input) en dan je speakers op je high level output aansluiten. Daar zijn die aansluitingen voor gemaakt, moet goed gaan :)

Zou wel als je aansluit, op de sub de crossover even op half zetten, kijken waar het het beste klinkt. Gain op de sub zou ik beginnen op 0 te zetten. Volume is het volume van je sub zelf, niet die van je speakers (dat wordt gewoon doorgegeven). Met de crossover bepaal je wel deel van het signaal naar je sub en welk deel naar je speakers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Maak eens een foto van de aansluitingen van sub en versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

The Eagle schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:55:

Helemaal eens

Echter die crossover werkt alleen voor de sub; de speakeruitgang is gewoon een "koude doorlus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanekitten
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 12:21
The Eagle schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:55:

Ja bedankt! Na dit te proberen lukt het nu helemaal. Heb zelf beetje lopen proberen ook met de eq die op mijn versterker zit en klinkt nu goed vol.