Anoniem: 1061239 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:58:
We hebben zelf ook jaren last gehad van tocht in onze nieuwbouwwoning. Na bijna alles geprobeerd te hebben zonder resultaat kwamen via via uit bij
https://www.energiekeurplus.nl/
Erwin heeft het huis in onderdruk gezet met een blowerdoor en daarna met een rookmachine en warmtecamera de problemen achterhaald. We waren een paar honderd euro kwijt maar dit bedrag was zeker de moeite waard. De oorzaak van het probleem zat ergens waar het zelf nooit hadden gevonden.
Erwin is een echte vakman op dit gebied. Een betere persoon kun je hier in Nederland volgens mij niet voor vinden. Hij zei dat het ook hobby van hem was en hier nu een eigen bedrijf in begonnen in is.
Doe ermee wat je wilt. Ik kan je uit ervaringen vertellen dat zonder het huis in onderdruk te zetten je enkel met een rookmachine niks kan. Het voordeel van een blowerdoor is dat je extreemste variant van tocht in je woning simuleert.
Dank voor je suggestie. Heb contact gezocht met
https://www.energiekeurplus.nl/ maar helaas kunnen ze gezien de afstand niets voor ons betekenen. Inmiddels wat offertes van andere partijen binnen, waarbij de prijs varieert van ~299 tot ~1000 euro en er gewerkt wordt met warmtebeeldcamera's, rookproeven (soms specifiek benoemd in combinatie met in onderdruk brengen van de woning).
In het verlengde hiervan heb ik ook wat bedrijven benaderd over de mogelijkheden om de ruimte boven het verlaagde plafond te vullen met isolatiemateriaal.
Inmiddels heb ik de spots een aantal dagen met ducttape afgeplakt, maar helaas koelt de kamer nu nog steeds fors, wel een graad of 1-2 minder ver dan zonder de ducttape, maar nog steeds onacceptabel ver.
Ik vraag me op dit moment nog af of de kou via de ruimte boven de piepschuim isolatie van garage naar nieuwe kamer gaat, of dat de koude via het platte dak komt, en dus niet via/uit de garage.
De door vorige bewoner aangebrachte piepschuim laag van 10-12cm dik is bedoeld om te dienen als isolatie van het plafond.
Duidelijk dat wat ventilatie/frisse lucht belangrijk is, het afkoelen tot 10-12 graden gaat echt wat ver.
[
Voor 6% gewijzigd door
jantje888 op 22-11-2019 15:52
]