1440P vs UW 1440P

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik zoek een?
Monitor

Wat is je budget?
€750,-

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit gaat gebruikt worden met een nieuw te bouwen systeem. Vermoedelijk zal dat een Ryzen 3700X gaan worden.

Voor mij is dit om te gamen, ik speel voornamelijk Total War games en World of Warcraft. Ik speel zo goed als nooit FPS en als ik het al speel dan is dat eerder de single player van een tactische shooter.

Ik heb momenteel een BenQ GW2765, dat is een 1440P scherm op 60hz. Nou heb ik in het verleden op mijn Alienware laptop 120hz gehad en ik vond dat heel fijn, merkbaar rustiger. Ik zou dan ook graag mijn monitor gaan upgraden begin 2019 naar een scherm met meer hz. Ik heb gezien de games die ik speel mijn inziens echt geen 144hz of hoger nodig.

Nou was ik eerst deadset op een 35" UW, de Acer Z35P. Ik dacht, dat zal echt handig zijn voor RTS games bijvoorbeeld. Maar ik twijfel er aan of het wel echt nodig of nuttig is. Is UW echt een toevoeging. Ik lees toch wel wat dingen over dat veel games niet native UW zijn, gestretched worden enzo. Hoewel het budget voor een 35" UW er wel is, hoeft het voor mij niet op. Als het amper iets toevoegd vind ik het zonde van het geld als ik voor best wat minder een goede gewone 1440P koop.

Dus ik zoek eigenlijk wat feedback op het vraagstuk ultrawide 1440P vs 1440P.

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 28-10-2019 20:04 ]

Alle reacties

• Time2Choose
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 16:07
Heb zelf al 2 jaar de X34 van Acer. Ultrawide bevalt mij goed. De extra field of view kan een voordeel zijn in RTS, MMO en FPS. Maar het kan ook afleiden en kost wel serieus performance. Als je systeem het aankan is het ook leuk gamen. Bijvoorbeeld Arma3, Battlefield, Anthem en GTA vind ik cool op ultrawide.

Heb nooit compatibiliteitsproblemen ondervonden dat iets niet goed ondersteund werd (gestretched of black bars). I.c.m. G-sync is het prettige ervaring ook bij framerates die niet overeenkomen met je verversing.

In de praktijk gebruik ik het scherm 99% zakelijk. Daar is 2 of zelfs 3 tabs naast elkaar prettig werken. 100hz is veel beter dan 60hz maar had van mij nog wat hoger gemogen. Resolutie ook maar als totaalplaatje is er nog steeds niets wat mij doet wisselen.

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:54

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

Ik heb nu zelf al een tijdje een XG35VQ een 1440p UW, zover ik weet past dit speeltje redelijk binnen je budget+het is een fijn scherm.

Ik game en werk er mee en dat gaat soepel en fijn, bij komend heeft hij freesync en 100hz refresh rate, de vraag is alleen vindt je curved fijn en heb je zo'n groot scherm nodig

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs