Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

192Khz geluidskaart mogelijk op PCI Slot?

Pagina: 1
Acties:

• BladetNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 11:43
Beste leden,

Wij hebben een klein probleempje met onze studio pc.

We hebben op onze Radio een invoer van 192khz geluid nodig.

Echter hebben we een creative geluidskaart die max tot 96Khz gaat.
Nu ben ik een beetje gaan verdiepen en zie ik dat Geluidskaarten van 192Khz alleen een Pci-express aansluiting hebben, maar wij deze aansluiting al bezet voor de Videokaart en alleen nog PCI sleuven op het moederbord vrij zijn.

Nu is mijn vraag is er een Mogelijkheid om een d.m.v. een soort adapter een PCI > PCI-E Slot te maken zodat we een 192Khz geluidskaart kunnen monteren zonder een compleet ander systeem te moeten aanschaffen.

Specs:

Dell Vostro 430 (V430MT-M111)
12 GB RAM
ATI HD7770 1GB GPU

Graag hoor ik jullie meest creative oplossende reacties :P

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Wimmel

Hello

Misschien is een USB audio device de oplossing die jullie zoeken.

M-Audio Air 192|6 audio interface

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Donderstraaltje
  • Niet online
https://www.startech.com/...ess-Adapterkaart~PCI1PEX1

Ze bestaan, van dure gerenommeerde merken tot china clonen.

Ze voegen wel een laag latency toe wat je wellicht niet wilt. USB zoals hierboven aangedragen lijkt mij de betere oplossing. Zelf alleen ervaringen met andersom, pci in een pci-e slot en dat was een ramp.

• BladetNL
Poe,

Wat is het nadeel van een Laag Latency op de adapter?

Zo'n usb audio is wel een weer een high tech stufje kan je zo'n apparaat gezien worden als Geluidsuitgang via Usb

Zoals nu is Mic in: geluid van spelers via het Mengpaneel de pc in, wat vervolgens via een programma naar de Radio gestuurd word via Headphones Uitgang

• Donderstraaltje
  • Niet online
BladetNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:16:
Poe,

Ik ben geen expert je dat te vertellen, maar aangezien wat je van plan bent wil je waarschijnlijk dit lezen;
Wikipedia: Audio Stream Input/Output

Dat is denk ik, zeker gezien wat je in deze post aanhaalt, geen overbodige luxe.
Neem aan dat het om een lokaal radio station gaat of iets dus je moe teven bedenken hoeveel je hieraan wilt kwijt zijn.

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Men zweert in dat wereldje (nog steeds..) bij de ESI Juli@ of de Marian Trace ALPHA. Die zijn PCI en alleen nog 2e hands te vinden voor de hoofdprijs. Als het om audioprocessing (Breakway One, Stereotool etc.) en het genereren van stereo en RDS is dan voldoet tegenwoordig de on-board geluidschip prima. Exotische dure kaarten zijn niet meer nodig. Ik heb Breakaway One perfect draaien met zeer lage latency op een 12 jaar oude core duo met on-board geluidschip. Dat werkt perfect. Op die veel moderner Dell van jullie gaat dat zeker werken. Wel even Asio4all installeren en koppelen aan de uitgang van de geluidschip.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart2005 op 28-10-2019 20:21 ]

• Bart2005
BladetNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:16:
Poe,

Dat je jezelf qua spraak niet op de zender kunt uitluisteren. Sommigen willen dat (ik ook). Indien je gewoon op de monitor uit-luistert is het geen probleem. Maar met de moderne processing is latency nauwelijks een probleem in combinatie met Asio4all.

• BladetNL
Wij hebben zelf breakaway asio en asio/omania alleen hebben nog geen zuiver geluid,

@Bart2005 Ik denk dat we waarschijnlijk het zelfde systeem gebruiken zou er een mogelijkheid zíjn om ons hiermee verder te helpen via pb oid?

• Bart2005
BladetNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:24:
Wij hebben zelf breakaway asio en asio/omania alleen hebben nog geen zuiver geluid,

@Bart2005 Ik denk dat we waarschijnlijk het zelfde systeem gebruiken zou er een mogelijkheid zíjn om ons hiermee verder te helpen via pb oid?
Ja, dat kan. Ik zou echter Breakaway One gaan gebruiken. Die is aanzienlijk beter dan oudere versies.
Pagina: 1