Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies voor Bitlocker password recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag bij m'n pa een externe 2,5'' HDD gevonden met een schat aan oude foto's, video's en muziek waarvan ik dacht dat ik dit kwijt was. Probleempje: ik heb op de betreffende partitie bitlocker aangezet (omdat ik de neiging heb dingen kwijt te raken ;) ), heb de 48-digit recovery key niet meer en het wachtwoord ben ik vergeten.

Het betreft hier Bitlocker To Go, zonder TPM encryptie, beveiligd met een betrekkelijk eenvoudig wachtwoord (in mijn herinnering bestaande uit 1 hoofdletter, 1 spatie, 1 speciaal teken en verder kleine letters/cijfers). Ik heb het toentertijd erop gezet vanuit Win7 Pro.

Nu lees ik over verschillende tools die het wachtwoord kunnen achterhalen: Bitcracker (opensource op Linux, waar ik totaal onbekend mee ben), Elcomsoft Forensic Disk Decryptor, Passware Password Recovery Kit, Thegrideon Bitlocker Password om er een paar te noemen.

Heeft iemand (succes)ervaringen met deze of vergelijkbare tools?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kun je de recovery key ook niet meer in AzureAD of Live vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:50:
Kun je de recovery key ook niet meer in AzureAD of Live vinden?
Ik ga me daar over inlezen (ken die namen niet), maar als het zoektools zijn; ik heb gezocht met Total Commander in verschillende schrijven naar ''Bitlocker'' (volgens mij heette het bestandje ''Bitlocker Recovery Key.txt''). Op dit moment loopt ook Stellar Data Recovery, misschien dat het bestandje nog terug te halen is, maar bij het scannen van een andere -geformatteerde- partitie kwamen helemaal geen .txt bestanden naar boven. Ik heb volgens mij de key op google drive gezet, maar daar staat ie niet meer.. :F

Edit: Ik zie dat Thegrideon Bitlocker Password $30 kost (de andere tools kosten honderden euro's) en Brute Force ondersteunt met vrij specifiek in te stellen parameters. Vraag is hoelang zoiets gaat duren met een i5 zonder losse GPU... :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2019 19:25 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

Croga

The Unreasonable Man

Het zou wel een heel zwakke encryptie zijn als je die met een text bestandje, of zelfs met een tooltje, kunt ontsleutelen......

Hoe lullig het ook klinkt; ik hoop voor al onze systemen dat je zonder password niet in staat zult zijn om deze bestanden terug te halen. Lukt dat wel dan kan heel bitlocker per onmiddelijk de prullenbak in.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Helaas, hier gaan we je niet bij helpen: Het algemeen beleid #verbodenhacken.

Dit topic is gesloten.