Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is uw ervaring met privé-kredietgevers? Ik denk dat we onze ervaringen moeten delen zodat anderen kunnen profiteren omdat banken zeer ingewikkeld zijn, vooral als je in het verleden problemen had met een banklening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hoezo zijn banken ingewikkeld? Leningen zijn niet zo complex. Je krijgt een bepaald bedrag, al dan niet met een aflostermijn, en je betaalt een bepaald percentage rente.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:24
Eens met @Hydra , banken zijn niet ingewikkeld. Als je echter (zoals je lijkt te impliceren) in het verleden problemen hebt gehad met betalen willen ze wel lastiger worden met een lening geven. Met directe leningen zou ik persoonlijk heel goed uitkijken, je gaat als je niet oppast snel een hoge rente betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik vermoed dan @Verwijderd bij een bank niet de lening kan afsluiten die hij wilt.
Een particulier wilt dat kennelijk wel doen, maar tegen een hogere rente...

Vraag is of je dat uberhaubt moet willen... Waar heb je het geld (en hoeveel) voor nodig en tegen welke rente kan je het lenen? De regels van de banken zijn er in principe niet voor niks, deze moeten er voor zorgen dat je niet te veel leent ten opzichte van je inkomsten.

Een particulier zal wat minder nauwkeurig zijn. Maar als je de verkeerde tegen komt, ben je iets meer kwijt dan de paar euro's en staan er een paar ongure figuren je leven zuur te maken...

Denk dus goed na, voordat je zoiets gaat doen.

En als je van bekenden / familie gaat lenen, denk dan 2x na. Wat heb je liever? Een goede band met je vrienden / familie of een knallende ruzie voor een paar knaken die niet terug betaald kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:02
Banken dekken zich in tegen risico's en hanteren daarvoor bepaalde limieten afhankelijk van je inkomen. Een particulier kan jou zoveel lenen als die wilt, zolang die jou vertrouwd. Je ziet vaak via crowdfunding projecten tegenkomen die een bank niet wilde financieren, dit kan een optie zijn indien er geen andere kredietverstrekkers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:16
Als je in het verleden al problemen hebt gehad met een lening, dan moet je zeker niet bij een particulier een lening af gaan sluiten. Dan vraag je er om om weer in de problemen te komen, want ook particulieren willen hun risico's afdekken (dus hogere rentes en andere ongunstige voorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Ik snap de vraag nou niet precies? Ervaringen heb ik niet met privé-kredietverstrekkers en zou zo ook niet een reden weten waarom je van particulieren geld zou willen lenen als een bank je geen lening wil verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Wat bedoel je met prive krediet? Indien je bijvoorbeeld geld leent van familie of vrienden moet je oppassen dat de voorwaarden goed zijn vastgelegd en het niet onzakelijk wordt.

Private partijen die geld lenen aan het publiek (dus commercieel handelen en verdienen aan de lening) hebben een vergunning nodig die op een bankvergunning lijkt.

Er is uiteraard wat verschil tussen een bank en een private equity partij als kredietverstrekkenr. De laatste groep is zeer divers en de voorwaarden ook. De bank is wat rechtlijniger wat betreft de soorten leningen.
Pagina: 1