Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Koptelefoon voor gebruik bij mijn PC, mijn oude sennheiser HD437 is intussen echt versleten.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de €50. Het mag iets meer zijn maar liever zo betaalbaar mogelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gaat gebruikt worden voor zowel games als muziek (voornamelijk folk/country). Bij voorkeur weer een (half) open koptelefoon vanwege het betere geluid en zodat ik mijn omgeving nog enigzins kan horen. Voor comfort graag een over-ear model. De enige tekortkoming aan mijn sennheiser was dat het on-ear was en dus niet heel comfortabel bij lang gebruik vanwege de druk op mijn oren. Ook graag een lange kabel zodat ik nog enigzins mobiel blijf achter mijn PC. Koptelefoon word rechtstreeks op mijn PC aangesloten, geen losse DAC.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf na de nodige review sites en videos te hebben bekeken de volgende koptelefoons gevonden:
pricewatch: Superlux HD-668B (Zwart) Zeer goed geluid voor deze prijs maar schijnt met standaard ear pads echt geen comfort te hebben, zouden dus extra pads bijkomen van rond de €8
pricewatch: Samson SR850 (Zwart) Vergelijkbaar met bovenstaande, geluid zou gelijk moeten zijn aan de oudere superlux hd 681 maar dan betere bouwkwaliteit en wel fatsoenlijke ear pads
pricewatch: AKG Acoustics K240 Studio (Goud, Zwart) Beter geluid dan bovenstaande modellen (vlakker) maar comfort schijnt niet fantastisch te zijn. Te verkrijgen voor €55 dus ongeveer €15-€20 duurder dan bovenstaande opties
pricewatch: AKG K240 MKII (Grijs, Zwart) Nieuwe versie van bovenstaande k240 met extra earpads (velours) en een extra kabel waardoor comfort iets beter is. Te krijgen voor €60

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden jullie die extra €15-€20 neertellen voor een origineel exemplaar en niet de namaak versie?
Geluid schijnt beter en neutraler te zijn maar ga ik dit als leek (wel muzikaal en speel zelf ook een instrument maar geen ervaring met studiematerialen) merken?
Heb ik nog andere modellen gemist?

Beste antwoord (via Philip Ross op 20-11-2019 18:01)

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb al jaren een 668B met AKG pads. De 668B heeft een relatief vlak bereik met weinig bas tonen. Ik heb helaas geen ervaring met de andere koptelefoons uit jouw vergelijking. Die 668B doet wat mij betreft prima mee met mijn andere koptelefoons die meer dan € 100 kosten.

Om je vergelijking nog moeilijker te maken. Dit schijnt ook een goede koptelefoon te zijn, gemaakt door Fostex.
pricewatch: Creative Aurvana Live! (Zwart)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb al jaren een 668B met AKG pads. De 668B heeft een relatief vlak bereik met weinig bas tonen. Ik heb helaas geen ervaring met de andere koptelefoons uit jouw vergelijking. Die 668B doet wat mij betreft prima mee met mijn andere koptelefoons die meer dan € 100 kosten.

Om je vergelijking nog moeilijker te maken. Dit schijnt ook een goede koptelefoon te zijn, gemaakt door Fostex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
tdn135 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:41:

Dank voor de reactie. De 668B komt inderdaad erg goed uit de tests, beter dan de hd-681 en de sr850.

Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met creative en die aurvana komt ook vrij goed uit de tests maar heeft in mijn ogen 2 nadelen. De achterkant is dicht waardoor het geluidsbeeld toch heel anders is en daarnaast zijn de oorschelpen echt klein (5.1x4.1cm vs 5.6x5.6 van bijvoorbeeld de hd-681).

Voorlopig gaat het dus tussen de 668B en de k240mk2 voor mij waarbij ik toch meer naar de k240 neig vanwege de naar het schijnt iets betere bouwklaiteit en de meegeleverde kabels en pads.