Is een watermeter laten verwisselen verplicht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 11:45
Hallo,

Ik heb een brief gekregen van het WML (waterbedrijf in Limburg) met het bericht dat ze graag de watermeter willen wisselen, en dat ik online een tijdblok mag uitzoeken om dit te komen doen. Toen ik online ingelogd was kon ik alleen maar tijdblokken tussen 9-12 en 12-17 uitzoeken. Irritant dat dit alleen maar tijdens de uren kan dat ik aan het werk ben, en onvriendelijk natuurlijk dat het zo'n ruime blokken zijn en dat ze niet iets specifieker kunnen zijn.

Ik heb even de klantenservice gebeld, en die waren nog onvriendelijker dan hun website, het was niet mogelijk om de monteur een half uurtje van te voren even te laten bellen dat hij eraan kwam (dan kan ik even in de auto springen en naar huis rijden), hij kon ook niet een nauwkeurigere indicatie geven.

Toen ik dan vroeg wat voor een oplossing hij voor ogen had, gaf hij aan dat ik maar een (halve) dag vrij moest nemen 8)7. Het is natuurlijk van de zotte dat ik een halve dag verlof moet nemen voor een meterwissel van een half uur (maximaal), iets waar ik zelf geen noodzaak in zie.

Mijn vraag is nu wat mijn rechten/plichten zijn. Kan er van mij verlangd worden dat ik hiervoor verlof opneem? Moet ik de meter laten vervangen? Kan ik van WML verlangen dat ze met een meer klantvriendelijke oplossing komen?

Alvast bedankt!

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik zou het bericht gewoon negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 22:55
In de meeste cao’s zijn verlof of kort verzuim juist voor dit soort zaken opgenomen. Je kan dan vrij nemen voor bijvoorbeeld de meteropnemer of levering van een bankstel oid. Hoe het zit met de rechten van het meter bedrijf weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat enige toegankelijkheid van de meter in het levercontract staat. Wil je het op de spits drijven dan de brief negeren. Wil je het netjes oplossen dan over een paar dagen nog eens bellen . Wellicht heb je een iets behulpzamere medewerker. Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal zo klantonvriendelijk zijn

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

Meneer aard

Porsche rulez!

Destijds bij de overdracht van onze huidige woning kreeg ik van de vorige bewoners een brief in mijn handen gestopt over de vervanging van de meter.
Heb toen contact opgenomen (Vitens in deze) met de watermaatschappij en gevraagd hoe en wat voor het maken voor een afspraak. Ik zou t.z.t. wel een nieuwe brief ontvangen..

Dat was 7 jaar geleden.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vitens zet er inderdaad geen haast achter, ook als er niet gereageerd wordt, ken het. Hoorde ooit eens dat ze het beleid hebben om de 10 jaar de meters te vervangen, woonde hier toen al een jaar of 20 en nog nooit een andere meter gezien. Gebeld: Is jaren terug één keer een brief over gestuurd, met PostNL (nooit gezien)... 3 dagen na het telefoontje kwam er een nieuwe meter, blijkbaar wilden ze die toch graag vervangen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27
Zelfde verhaal hier alleen dan met vitens krijg steeds een brief met een tijdvak tussen dinsdag en donderdag en die annuleer ik steeds want op maandag en vrijdag is er altijd iemand aanwezig.

Helpdesk bellen heeft geen nu die kunnen nooit veranderen alleen annuleren en nieuwe brief sturen.

Ben al ruim een jaar en 5 afspraken verder verwacht ergens komende 2 week brief nr 6 🤪

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:44
Je bent verplicht om de eigenaar van de meter toegang te verlenen tot hun eigendommen wanneer ze daar werkzaamheden aan willen verrichten of controle willen uitvoeren. Dergelijke werkzaamheden worden tussen 8 en 17 uur uitgevoerd op doordeweekse dagen, het is dan ook heel redelijk om een afspraak te maken op een doordeweekse dag die jou het beste uit komt en dat je indien nodig daarvoor een dagdeel vrij neemt.

Als je dit niet normaal vindt, dan zul je in je verdere leven nog veel teleurstellingen ondergaan.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Niet met je eens.

Wel over de verplichting trouwens.

En ik snap dat meters vervangen moeten worden, maar dan zul je toch als bedrijf een redelijk systeem daarvoor moeten gebruiken.

Bv. Een agenda planner voor de komende 3 maanden.
Tijdsblokken van zeg 1 a 2 uur.
Je werktijden aanpassen naar bv van 9 tot 1900uur.
Zaterdag voor de periode ook gebruiken.

Want ik, en met mij veel meer gaan geen halve dag vrij nemen om te wachten op een klusje dat misschien 30min tijd kost.
Nu werkte ik onregelmatig, dus zelden een probleem mee gehad.
Er was altijd wel ergens een dag die goed uitkwam.

Maar met een normale 5 dagen in de week van 9 tot 1700uur zul je als bedrijf ook wat moeten aanpassen om dit gedaan te krijgen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ivow85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:26:
Je bent verplicht om de eigenaar van de meter toegang te verlenen tot hun eigendommen wanneer ze daar werkzaamheden aan willen verrichten of controle willen uitvoeren. Dergelijke werkzaamheden worden tussen 8 en 17 uur uitgevoerd op doordeweekse dagen, het is dan ook heel redelijk om een afspraak te maken op een doordeweekse dag die jou het beste uit komt en dat je indien nodig daarvoor een dagdeel vrij neemt.

Als je dit niet normaal vindt, dan zul je in je verdere leven nog veel teleurstellingen ondergaan.
Dergelijke werkzaamheden kunnen natuurlijk ook prima na 17.00uur, of op een zaterdag, uitgevoerd worden. Dat is minstens even redelijk als verwachten dat iemand maar vrij neemt omdat je zelf met geen mogelijkheid aan wil passen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 12:45
Ja, laat die monteurs maar vrij nemen overdag en 's avonds en in het weekend werken, want die hebben toch geen behoefte aan normale werktijden.

Ik snap dat het niet altijd goed uitkomt, maar hoe vaak komt dit nou voor. In combinatie met thuiswerken, wat langer doorwerken of ergens uren compenseren, misschien iemand vragen op je huis te passen komt het vast wel goed.
Bij ons kwamen ze overigens onaangekondigd langs. Het had een mooie scam kunnen wezen, want ik liet 'm gewoon binnen ...

Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat dit zich niet nauwkeurig laat plannen. Zodra een monteur ergens tegen problemen aanloopt, of het juist voorspoediger gaat kan 'ie de hele afsprakenlijst door gaan bellen?

[ Voor 18% gewijzigd door monkel op 30-10-2019 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:49
Ivow85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:26:

Dus omdat het bedrijf zijn werk moet doen, moet TS daarvoor wijken en zijn werk niet kunnen doen? Da's wel heel erg een kant op. TS probeert al mee te denken, en wordt dan onvriendelijk behandeld. Het is normaal dat je er dan klaar mee bent. Zij willen iets doen bij TS, en TS is geen schoothondje.Dan ga je overleggen over wat het beste uitkomt.

Het voorstel van TS was al heel redelijk en ik zie niet in waarom een monteur / bedrijf daar niet in mee kan gaan.

Tbh, ik zou nog een keer bellen TS en hopen op een andere medewerker.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 30-10-2019 13:58 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ivow85
toolkist schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:44:
[...]

Dergelijke werkzaamheden kunnen natuurlijk ook prima na 17.00uur, of op een zaterdag, uitgevoerd worden. ....
Nat-Water schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Dus omdat het bedrijf zijn werk moet doen, moet TS daarvoor wijken en zijn werk niet kunnen doen? ...
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:41:
....Maar met een normale 5 dagen in de week van 9 tot 1700uur zul je als bedrijf ook wat moeten aanpassen om dit gedaan te krijgen .
Waarom moet de monteur zijn werktijden aanpassen? Wat maakt het dat het werk en privé leven van jou, mij en TS belangrijker is dan dat van de monteur?

Ga lekker zelf je uren 's avonds inhalen, wanneer je er geen vakantie uren voor op wil nemen. Dit soort dingen hoort bij het leven als je graag schoon drinkwater geleverd krijgt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 16:52

Dhrax

Prog Lord

Wat enorm vreselijk voor de TS, wat een dilemma !

Meneer de metermonteur komt met een zeer redelijk aanbod, een tijdblok ochtend of middag, wat volgens mij toch redelijk normaal is ...

Wat @Ivow85 ook al aangeeft, als je hier al wakker van ligt dan ga je nog een hoop beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Ivow85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:10:

Waarom moet de monteur zijn werktijden aanpassen? Wat maakt het dat het werk en privé leven van jou, mij en TS belangrijker is dan dat van de monteur?
Omdat zijn baas dat aan hem kan vragen... Mijn baas heeft niks met die watermeter te maken. En als hij dit niet in zijn cao heeft staan tegen bv 150% dan is en blijft het een vraag.

Nogmaals, ik zou er geen halve dag voor vrijnemen, want waarvoor is een watermeter belangrijker dan mijn werk en loon dat ik mis.
Tijdsblokken van 2 uur,. Ja daar zou ik wel aan meewerken.. laatste 2 uurtjes van een dienst indien mogelijk.

Ieder zijn mening en zienswijze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:22

Basszje

Reisvaap!]

Ga lekker zelf je uren 's avonds inhalen, wanneer je er geen vakantie uren voor op wil nemen. Dit soort dingen hoort bij het leven als je graag schoon drinkwater geleverd krijgt.
Waarom kan een monteur geen 30 min. vooruit bellen? Waarom die tijdvakken? Meesten anderen kunnen ook niet bij klanten aankomen tussen 9 en 12, zou mooie boel worden 8)7 .

Als je bij mensen over de vloer moet heb je te maken met klanten met diverse leefpatronen. Wat als je ver werkt? Wat als je nachtdiensten hebt? Dan kan je verwachten dat het niet altijd kan tijdens kantooruren.

Dat een bedrijf niet een zaterdagochtend / begin avond kan inplannen of iets kan maatwerken ( begin van een dag strak om 8/9 uur bv ) lijkt mij klantonvriendelijk.

Als het verder niet strikt noodzakelijk is om die watermeter te vervangen zou ik niet harder gaan lopen in elk geval.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

[...]

[...]

[...]

Er staan ook mensen bij bol.com 's nachts orders te picken omdat bol.com denkt dat daar behoefte aan is. Wat is je punt precies?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
Yucon schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

Er staan ook mensen bij bol.com 's nachts orders te picken omdat bol.com denkt dat daar behoefte aan is. Wat is je punt precies?
Bol.com trekt daarmee extra klanten. Het waterleidingbedrijf niet en drijft daarmee alleen de prijs van drinkwater op.

Ben jij bereid om voor een afspraak in de avonduren 25 euro extra te betalen? Of vind je dat vanwege je eigen starheid alle klanten maar gezamenlijk moeten opdraaien via een verhoogde waterrekening?

[ Voor 21% gewijzigd door Ivow85 op 30-10-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ivow85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

Bol.com trekt daarmee extra klanten. Het waterleidingbedrijf niet en drijft daarmee alleen de prijs van drinkwater op.

Ben jij bereid om voor een afspraak in de avonduren 25 euro extra te betalen? Of vind je dat vanwege je eigen starheid alle klanten maar gezamenlijk moeten opdraaien via een verhoogde waterrekening?
Hoewel ik die 25 euro op zich geen probleem vind als het me een halve vrij dag zou kosten, verbaas ik me ook over je onwrikbare mening.

Die 25 euro lijkt me een redelijke schatting. Zo'n meter vervangen moet 1x in de 10 jaar en voor relatief veel mensen is het inderdaad erg lastig dit overdag te doen. Dan hebben we het ca 20 cent per huishouden per maand. Vind je het erg dat ik moeite heb met je gesuggereerde onrecht richting de samenleving als gevolg van persoonlijk voordeel serieus te nemen?

Nogmaals: het is nu niet zo dat het heel uitzonderlijk is dat mensen dit lastig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
Het is vooral hypocriet dat mensen verwachten dat anderen hun werktijden maar moeten aanpassen. Waarom die ander wel en jij niet? Wat is er nu zo moeilijk aan om één keer in de 10 jaar een dagdeel thuis te blijven?

Als er voor alleen jou en TS een keer een monteur 's avonds op pad moet, dan is dat nog wel te regelen. Maar als dat voor half Nederland zou moeten, dan vraag ik mij af hoeveel monteurs er afhaken bij de nutsbedrijven. Die mensen hebben ook gewoon een gezin, willen ook met hun zoon of dochter naar voetbaltraining, hockey en ballet. Willen ook met hun partner 's avonds lekker een filmpje kijken. Eten met hun gezin.

Nogmaals: Waarom zou de monteur zijn werkrooster aan jou moeten aanpassen? Jij wilt tenslotte graag de dienst (waterlevering, energielevering, tv/internet) afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik wil ook wel eens graag naar de kroeg. Moet ik dan maar overdag aan het bier gaan zodat de barman niet 's avonds hoeft te werken?

Verder is het voor mij persoonlijk geen enkel probleem. Ik kan erg makkelijk schuiven met werktijden en vind het niet zo'n punt om voor zo'n meterwissel tijd te maken, maar ik ben wel realistisch genoeg dat er ook veel mensen zijn bij wie dat veel lastiger is. Het aantal vakantiedagen na aftrek van zomervakantie is bij veel mensen ook weer niet dusdanig hoog dat je makkelijk met halve dagen kunt strooien; er zijn immers nog wel meer soortgelijke situaties per jaar dus het blijft niet bij een halve dag per 10 jaar.

Ondanks je empathie richting de monteurs mis ik dat de andere kant uit wel een beetje bij je. Word je zelf tot avondwerk gedwongen?

[ Voor 19% gewijzigd door Yucon op 30-10-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
In mijn huurwoning moesten destijds ook een meter worden vervangen en de kruipruimte worden gevuld.

Één keer heb ik een medewerker van het bedrijf om 7.30u de huissleutel gegeven en ben ik maar mijn werk gegaan, met de opdracht dat als hij klaar was hij de deur op slot kon draaien en de sleutel door de brievenbus kon doen (afgesproken met de servicedesk)

Ander keer heb ik gewoon sleutel hij buren achtergelaten en kon de medewerker die daar gewoon ophalen.

Niet elke medewerkers loopt of steekt, is alle keren prima verlopen. Als je je kozijnen laat vervangen ben je toch ook niet de hele tijd thuis?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik maak bij dit soort dingen een afspraak voor 's middags, geef op die dag 's ochtend op het werk dat ik eerder weg ben en zorg dat het geregeld wordt.

Daar hoef ik echt geen verlof voor te schrijven, andersom hetzelfde, ik ga als ik weer eens geen pauze neem ook niet doorschrijven of wanneer ik vroeger of later begin.

Als je hier al een punt van gaat maken dan is het slecht gesteld hoor. Hetzij met je werkgever hetzij met je zelf.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:38:

Als je hier al een punt van gaat maken dan is het slecht gesteld hoor. Hetzij met je werkgever hetzij met je zelf.
want ieder werk is zo makkelijk om even eerder weg te gaan? sommige mensen werken bijvoorbeeld in een winkel: die maar even vroeger dichtgooien omdat je thuis een watermeter moet laten vervangen?

niet alles alleen vanuit je eigen persoonlijke kader bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Leipo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:42:
[...]

want ieder werk is zo makkelijk om even eerder weg te gaan? sommige mensen werken bijvoorbeeld in een winkel: die maar even vroeger dichtgooien omdat je thuis een watermeter moet laten vervangen?

niet alles alleen vanuit je eigen persoonlijke kader bekijken
Pff we zijn op Tweakers. Het geldt uiteraard niet voor banen waar de functie het simpelweg niet toestaat.

Brandweermannen bijvoorbeeld die een brand aan het blussen zijn.

Je moet hier echt alle uitzonderingen in een 15 pagina lange disclaimer onder je post erbij zetten want een beetje logisch nadenken is er niet bij als het niet uitkomt.

En dan is het probleem meteen opgelost, je geeft namelijk dat je absoluut niet kunt op die uren. Als dat het geval zou zijn zou er ook geen topic over geopend moeten worden.

Niet zoals de ts die geen zin heeft in een halve dag ervoor vrij te nemen. En die vraagt zichzelf af of tie een zeikerd is en wil ws alleen de antwoorden horen waarin hij volledig gelijk krijgt. :)

Zo duidelijker? *Zucht*

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 30-10-2019 17:54 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ivow85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:11:
Waarom zou de monteur zijn werkrooster aan jou moeten aanpassen? Jij wilt tenslotte graag de dienst (waterlevering, energielevering, tv/internet) afnemen.
Waarom zou ik een halve dag vrij moeten nemen omdat het waterbedrijf mijn goed functionerende meter zo nodig wil vervangen? Laat ze lekker wat specifiekere tijdvakken aanbieden. Toen ze mijn slimme gas/electriciteitsmeter wilden plaatsen kon ik gewoon op een agenda klikken en een tijdvak van een uur kiezen. Dat is klantvriendelijk denken. Monteur gaf me 20 min van tevoren een belletje, zodat ik van werk naar huis kon lopen. Hij deed zijn ding, alles werkte en binnen het uur was ik weer terug op werk.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
@Yucon nee ik werk niet meer op sterk onregelmatige tijden. En toen ik dat wel deed vond ik het heerlijk. Ik had geen huisgenoten waarmee rekening moest houden en het is best lekker om zo nu en dan doordeweeks overdag vrij te zijn.

Jouw voorbeeld van de barman slaat totaal nergens op. Die branche ontleent zijn bestaansrecht aan het leveren van hun diensten in de avonduren.

@Flagg brandweermannen zijn uitstekend in staat om doordeweeks overdag een afspraak in te plannen met de watermetermeneer. De beroeps brandweermensen werken zelf op onregelmatige tijden en zijn als gevolg daarvan vaak overdag thuis op doordeweekse dagen.

Verlofdagen zijn er gewoon ook om dit soort 'problemen' op te lossen, wanneer je niet in staat bent te regelen dat er een buurman of buurvrouw even open doet voor de monteur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Ivow85 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:11:
Het is vooral hypocriet dat mensen verwachten dat anderen hun werktijden maar moeten aanpassen. Waarom die ander wel en jij niet? Wat is er nu zo moeilijk aan om één keer in de 10 jaar een dagdeel thuis te blijven?

Als er voor alleen jou en TS een keer een monteur 's avonds op pad moet, dan is dat nog wel te regelen. Maar als dat voor half Nederland zou moeten, dan vraag ik mij af hoeveel monteurs er afhaken bij de nutsbedrijven. Die mensen hebben ook gewoon een gezin, willen ook met hun zoon of dochter naar voetbaltraining, hockey en ballet. Willen ook met hun partner 's avonds lekker een filmpje kijken. Eten met hun gezin.

Nogmaals: Waarom zou de monteur zijn werkrooster aan jou moeten aanpassen? Jij wilt tenslotte graag de dienst (waterlevering, energielevering, tv/internet) afnemen.
Wat is er zo moeilijk aan voor die monteur om even een half uurtje van te voren te bellen dat hij eraan komt zoals TS voorgesteld heeft? Daar is geen enkele verschuiving voor de monteur voor nodig.
Het is juist het waterbedrijf wat star, stug en lomp is.

Heb zelf in de telecom gezeten met klantenwerk en met een beetje goodwill kom je een heel eind. Ga je echter de toon opzetten van het waterbedrijf dan moet je inderdaad niet vreemd opkijken dat die klant dan net als jijzelf niet voor of achteruit wil.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:02
In mijn werk kom ik ook dagelijks bij mensen aan huis.

Ik heb er mij al bij neergelegd dat het iedere keer weer anders is en dat communicatie heel belangrijk is. Bellen 30min op voorhand, sleutel halen bij de buren, sleutel onder de mat, code van de garagepoort,...

Ik ben graag rond 17h thuis dus ik probeer daar zo efficiënt mogelijk mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

[...] op

[...]

Laten we de AH dan ook maar dichtgooien in het weekend en doordeweeks na 17.00.
En oh ja, ook van 12.30 tot 13.00 want dan hebben ze pauze.

Als je zaken wil doen met particulieren zul je je daar tot op zekere hoogte op aan moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 14:23
Wat ik zelf vermoed is dat men op moment van specifiekere blokken de gehele vroege ochtend en namiddag vol zit, maar tussendoor niet. Zo'n beetje iedere werkende wil natuurlijk liefst zo vroeg mogelijk of zo laat mogelijk, zodat de verlofopname beperkt blijft. Met de ruime blokken hoef je geen hele dag vrij te nemen, maar de monteur kan tussen 10.00 en 15.00 uur ook gewoon nog aan het werk.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Gaat hier geeneens om blokken maar om om X tijd van te voren gewaarschuwd te worden. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Kan gewoon prima. Waterbedrijf moet gewoon z'n zaakjes aanpassen aan de realiteit. De tijd dat in 90% van de huishoudens de hele dag een vrouw thuis zit ligt al een tijdje achter ons.

Zelfde met die post bedrijvens. Soms geven ze zo'n window van "11:00 - 17:00" . Ja, de koekoek he, daar blijf ik niet voor huis.

Voordeel is dan wel weer dat de lokale bezorger 8 van de 10 keer dat bezorgwindow aan z'n lars lapt en alles 's avonds doet omdat hij toch al weet dat hij anders 90% afwezigheid treft.

[ Voor 34% gewijzigd door kabeltjekabel op 31-10-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij het omruilen van de elektriciteitsmeter (ik weet het, geen water) naar een 'slimme' meter maakte de installateur het zo bond om alvast afspraken vast te zetten. Nooit op gereageerd en iedere keer kreeg ik een briefje in de bus dat zij mij niet hebben aangetroffen. Twee weken later weer een brief met een datum. Dat is zo een keer of vijf doorgegaan en daarna niets meer gehoord. Dus misschien gewoon laten gaan en wellicht hoor je er dan weer een hele tijd niets van.
Pagina: 1