aankoop game pc (resolutie 1920_1080) prijs (0-->1250)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXalculuss
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-07 09:49
Hey beste tweakers, aangezien mijn vrouw en ik tegenwoordig graag is samen spelen is het tijd voor mij om een nieuw systeem samen te stellen en kan zij mijn oude over nemen.

Dit was ook het eerste systeem nu een jaar of 3 geleden dat ik zelf in elkaar heb gestoken en werkt nog steeds vlotjes dus ik zou ook graag dit nieuwe systeem zelf monteren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil graag een systeem aanschaffen waarbij ik speel op een resolutie 1920-1080 en alles op high/ultra kan spelen voor de komende jaren, ik zou ook voor een 2550 scherm kunnen gaan maar dan vrees ik dat high/ultra onbereikbaar is?

Ivm. spellen speel ik graag alles, gaande van the witcher 3 tot GTA V tot civilization V tot rocket league, The long Dark, etc. etc, dus ook nieuwe spellen zoals red dead 2 op pc zou ik graag vlot en mooi willen spelen, net als outer worlds etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik spendeer het liefs zo weinig mogelijk geld maar met systeem plus windows 10 spendeer ik het liefst max 1.250 euro, minder is beter maar ik begrijp dat alles zijn waarde heeft natuurlijk :-).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Muis en toetsenbord en scherm zijn aanwezig dus gaat het hier enkel over het systeem en besturingssysteem. Ik werk ook nog graag met een internetkabel dus ik geef niet om wifi.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Indien mogelijk zou ik ook niet graag een grasmaaier in huis hebben, Onze desktops zouden naast elkaar staan onder het bureau in de woonkamer. Muisstil is onmogelijk voor deze prijs denk ik, maar stiller is beter.

Ga je overklokken?

overclocken doe en kan ik niet dus is ook niet van toepassing in de onderdelen!

Wat verwacht je van ons?

Ik verwacht van deze heerlijke community waar ik al jaren in lees maar zelf geen lid was informatie te verkrijgen of ik wel de juiste onderdelen heb gekozen, en of ik toch niet beter voor iets anders kies, en wat ik verwacht van het systeem wel correct is?

Na het bekijken van de voorlopige bestbuy november 2019 voeg ik bij deze het lijstje van mijn gekozen componenten, ik heb dit gedaan op megekko.nl en kwam op 1119 euro

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,50€ 204,50
1MoederbordenMSI B450M Mortar€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 MECH OC€ 373,50€ 373,50
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 49,95€ 49,95
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 106,-€ 106,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,99€ 74,99
1VoedingenCooler Master MasterWatt 550€ 61,-€ 61,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 111,-€ 111,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,94

Alvast dank aan allen die de moeite willen nemen om te antwoorden.

mvg.
Tony

edit: (aankoop prijs scherm eruit gehaald, ik heb blijkbaar een 28inch scherm 1920_1080)

[ Voor 3% gewijzigd door CXalculuss op 28-10-2019 16:26 ]

Beste antwoord (via CXalculuss op 29-10-2019 13:07)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je moederbord heeft overal een bijna onbekende levertijd. Ik zou hem vervangen voor bijv. deze: pricewatch: ASRock B450M Pro4

De gekozen voeding is, naar mijn mening, ook een beetje een laagvlieger. Ik zou net iets meer uitgeven voor deze: pricewatch: Corsair TX550M V2

Verder heeft de MSI RX 5700 als een van de weinige kaarten geen semi-passieve fan. Ik vind het persoonlijk voor een huiskamer PC wel fijn als de fan stil staat IDLE. Vrijwel alle andere modellen hebben wel een semi-passieve fan. Uiteraard valt en staat de geluidsdruk bij de rest van de componenten en een goede fancurve, dus bedenk ook even of je toch niet een aftermarket CPU koeler erbij wil. Zoiets dus: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Windows 10 is ook vrij duur bij een 'normale' webshop. Je kan eens googelen op een goedkope Windows 10 key.

Ten slotte kan je onderaan je wenslijst drukken op 'bestelkosten berekenen' waardoor je automatisch ziet bij welke webshops je wat moet bestellen voor de laagste prijs. Je kan ook alles bij 1 webshop halen, Megekko zoals je aangeeft, maar dan ben je dus meer geld kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:03
Hoe ver zit je van je monitor af? 27 inch en 1080p is nogal een karige combinatie vind ik, dan kan je zeker pixels gaan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXalculuss
Geen antwoorden dus deze setup is ok?

mvg.
Tony

[ Voor 163% gewijzigd door CXalculuss op 28-10-2019 18:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je moederbord heeft overal een bijna onbekende levertijd. Ik zou hem vervangen voor bijv. deze: pricewatch: ASRock B450M Pro4

De gekozen voeding is, naar mijn mening, ook een beetje een laagvlieger. Ik zou net iets meer uitgeven voor deze: pricewatch: Corsair TX550M V2

Verder heeft de MSI RX 5700 als een van de weinige kaarten geen semi-passieve fan. Ik vind het persoonlijk voor een huiskamer PC wel fijn als de fan stil staat IDLE. Vrijwel alle andere modellen hebben wel een semi-passieve fan. Uiteraard valt en staat de geluidsdruk bij de rest van de componenten en een goede fancurve, dus bedenk ook even of je toch niet een aftermarket CPU koeler erbij wil. Zoiets dus: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

Windows 10 is ook vrij duur bij een 'normale' webshop. Je kan eens googelen op een goedkope Windows 10 key.

Ten slotte kan je onderaan je wenslijst drukken op 'bestelkosten berekenen' waardoor je automatisch ziet bij welke webshops je wat moet bestellen voor de laagste prijs. Je kan ook alles bij 1 webshop halen, Megekko zoals je aangeeft, maar dan ben je dus meer geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXalculuss
Dank voor je antwoord,

van het lijstje bij verschillende webshops wist ik niet, en dat een Windows 10 sleutel in prijs enorm veel goedkoper is online wist ik ook niet _/-\o_

Ik heb mijn windows 10 van mijn vorige pc op stick, is dit correct als ik een key online koop die blijkbaar slechts rond de 20 euro kost ik mijn usb-stick van de vorige pc kan gebruiken voon de installatie?

Ik heb mijn lijstje aangepast met de producten die jij aanbeveelt:

1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 27,10€ 27,10
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,99€ 74,99
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 67,99€ 67,99
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 118,92€ 118,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 618,45

Nu rest me enkel nog de vraag, welke RX 5700 zou je dan wel aanraden, is deze een betere optie?

1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 370,90€ 370,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 370,90

En nog een laatste vraagje, denk je dat deze pc het aankan mocht ik bv. volgend jaar toch willen overstappen naar een 1440P scherm of is dat teveel gevraagd van deze setup?

Enorm veel dank voor de fijne en snelle feedback; als het kan zou ik hem graag vandaag of morgen bestellen want lang weekend in het vooruitzicht maar if not, so be it :)

[ Voor 16% gewijzigd door CXalculuss op 29-10-2019 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je kan inderdaad elders een key kopen en dan via Microsoft een legitieme Windows 10 installatie downloaden, dat lijkt mij de meest veilige optie: https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

De nieuwe videokaart die je hebt gekozen heeft een 'blower' koeler, die maken enorme herrie. De eerder gekozen MSI Mech is een stuk stiller en een prima keuze hoor. Als nog wat stiller alternatief kan je deze overwegen: pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse --> Wel iets duurder dan de rest helaas.

Een 1440P scherm moet prima kunnen! Op 2560x1440p met Ultra settings zullen de meeste games gewoon op 60+ FPS draaien :) Je kan op 1440P altijd de Anti Aliasing settings iets omlaag schroeven omdat je toch een relatief hoge pixeldichtheid hebt. Levert je aardig wat extra frames op terwijl de zichtbare kwaliteit niet tot nauwelijks afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 13:53
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 436,81€ 436,81
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 94,-€ 94,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 64,90€ 64,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 67,99€ 67,99
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 110,90€ 110,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.154,-

GPU is krachtiger. Zou redelijk qua geluidsproductie moeten zijn (de echt stille kaarten kosten €50 meer).
Scythe Mugen is een topper.
SSD is SATA, maar TLC ipv QLC. Is een persoonlijk ding; ik vertrouw QLC niet en SATA SSDs zijn meer dan snel zat tenzij je regelmatig 4K videos bewerkt.
Als je wat van de Windows licentie af kan snoepen, koop dan een fan of 2 extra. Kan je ook de €50 die nog over is voor gebruiken, al was dat in mijn ogen voor verzendkosten.

Is wel max budget natuurlijk. Kostenbesparing zit vooral in de GPU, processorkoeling (Mugen is waarschijnlijk overkill) en de Windows licentie.

[ Voor 4% gewijzigd door ffha op 29-10-2019 12:57 . Reden: Mobo paste niet :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXalculuss
Hartelijk dank Stin00,

ik heb gekozen voor de Sapphire Radean RX 5700 zoals in je laatste post, en ga nu mijn onderdelen bestellen :-)!

Ik heb nog een "Windows 10 usb" liggen van mijn vorige computer, deze kan ik waarschijnlijk ook wel gebruiken als installatie software na het kopen van een key online?

Het scherm zal voor het komende jaar zijn als cadeau voor mezelf, voorlopig geniet ik wel nog even van alles is op ultra te kunnen spelen, al is het op 1080.

Nog een laatste vraagje, is er veel veranderd de laatste 3 jaar in het monteren van een desktop, iets nieuw waar ik duidelijk op moet letten of is alles een beetje hetzelfde gebleven?

Nogmaals hartelijk dank voor de snelle en duidelijke hulp! _/-\o_

mvg.
Tony

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
@ffha Een ATX moederbord gaat niet passen in die behuizing. Ik vind de Mugen wat overpriced voor deze build, en de rest van de aanbevelingen zijn vrij persoonlijk. Zo heb ik in een m-atx kast liever een semi-modulaire voeding, en vind ik de 5 jaar garantie van de Be Quiet 11 wat mager tov de 7 jaar bij Corsair. Maar dit zal CXalculuss zelf moeten bepalen.

De pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse is inderdaad misschien wel een goede optie - scheelt een paar tientjes maar levert wat meer performance op.

@CXalculuss Nee er is bijzonder weinig veranderd de laatste paar jaar. Mogelijk heb je nog nooit een M.2 SSD geinstalleerd, maar dat is kinderspel :+

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 29-10-2019 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 13:53
Oei, niet gezien. Heb 'm aangepast, hartelijk dank.
Je hebt ook gelijk qua voeding. Wist niet dat Corsair al een goede modulaire voor deze prijs aanbood. Dat is zeker de zeer geringe meerprijs waard.
Pagina: 1