Samsung 7UE40NU7xxx, wat houden de typenummers in?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik ben voor in mijn keuken op zoek naar een 40 inch UHD 4K Samsung van de 7 Series.
Nu kom ik verschillende typenummers tegen met nagenoeg dezelfde specs.
Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen de volgende modellen:
UE40NU7115. UE40NU7120, UE40NU7199, UE40NU7190SXXN

Op het oog lijken ze allemaal hetzelfde, alleen in de prijs zit een verschil.
Kan iemand me dit uitleggen?

-edit- zie nu dat de titel een spatie mist, maar de vraag lijkt me logisch

[ Voor 8% gewijzigd door Vince22 op 28-10-2019 15:01 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Beste antwoord (via Vince22 op 29-10-2019 15:26)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beeldtechnisch geen enkel verschil. Het (prijs)verschil is de tuner en regio. Daarbij hoort ook de taal van de handleiding, Ziggo certificering e.d. De eerste twee cijfers na de eerste letters (NU) zijn alleen van belang m.b.t. beeldkwaliteit. De cijfers en letters daarna duiden kleur, regio, tuner e.d. aan.

De parallel-import modellen zijn waarschijnlijk goedkoper en zullen enkel zonder aanpassing niet goed werken met een CI+ module van Ziggo, omdat de softwarevoorbereiding niet voor hier is, tenzij de verkoper zelf de regio gewijzigd heeft in het servicemenu. Dit zegt Samsung er zelf over.

Kortom het verschil: Grijze import vs Benelux modellen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Beeldtechnisch geen enkel verschil. Het (prijs)verschil is de tuner en regio. Daarbij hoort ook de taal van de handleiding, Ziggo certificering e.d. De eerste twee cijfers na de eerste letters (NU) zijn alleen van belang m.b.t. beeldkwaliteit. De cijfers en letters daarna duiden kleur, regio, tuner e.d. aan.

De parallel-import modellen zijn waarschijnlijk goedkoper en zullen enkel zonder aanpassing niet goed werken met een CI+ module van Ziggo, omdat de softwarevoorbereiding niet voor hier is, tenzij de verkoper zelf de regio gewijzigd heeft in het servicemenu. Dit zegt Samsung er zelf over.

Kortom het verschil: Grijze import vs Benelux modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Als aanvulling op benbaba, zit er ook nog verschil in serienummers tussen modellen van de Mediamarkt en overige winkels. Wij hebben een toestel van de MM, en dat serienr kwam niet terug (destijds) op andere plekken op internet. Heel bizar, maar lijkt er dus op dat de MM haar eigen toestellen heeft. Heel vervelend.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:19:
Als aanvulling op benbaba, zit er ook nog verschil in serienummers tussen modellen van de Mediamarkt en overige winkels. Wij hebben een toestel van de MM, en dat serienr kwam niet terug (destijds) op andere plekken op internet. Heel bizar, maar lijkt er dus op dat de MM haar eigen toestellen heeft. Heel vervelend.
Dat wordt gedaan zodat ze niet gelijk zijn aan andere modellen en ze daardoor met de prijs niet hoeven te matchen met de buurman. Komt ook voor bij andere producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Top, dank jullie allen!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso