Ik heb in Excel een lijst met documenten en de projecten waar ze bij horen (er zijn meer kolommen maar even gesimplificeerd om tot de kern van het probleem te komen).
DocA P01
DocB P01
DocC P02
Ook heb ik een lijst met projecten en bijbehorende dossiermappen:
P01 Map1
P01 Map2
P02 Map4
P02 Map5
Voor een migratie wil ik alle documenten naar de bijbehorende dossiermappen kopiëren op basis van het project. De output zou dus moeten zijn:
DocA P01 Map1
DocA P01 Map2
DocA P01 Map3
DocB P01 Map1
DocB P01 Map2
DocB P01 Map3
DocC P02 Map4
DocC P02 Map5
Handmatig doen of zelfs slim copypasten is gezien de grote hoeveelheid gegevens (3500 documenten verdeeld over 213 projecten die 1477 dossiers bestrijken) geen optie.
Het lijkt op het eerste gezicht niet zo ingewikkelde operatie, maar het lukt me vooralsnog niet om voor elkaar te krijgen. Van mijn inmiddels flink roestige databasekennis zou je zeggen dat het een left join is van de eerste met de tweede tabel, met als join-conditie dat het project uit beide tabellen gelijk is. Maar goed, dit is Excel, geen database.
Iemand suggesties hoe dit aan te pakken?
DocA P01
DocB P01
DocC P02
Ook heb ik een lijst met projecten en bijbehorende dossiermappen:
P01 Map1
P01 Map2
P02 Map4
P02 Map5
Voor een migratie wil ik alle documenten naar de bijbehorende dossiermappen kopiëren op basis van het project. De output zou dus moeten zijn:
DocA P01 Map1
DocA P01 Map2
DocA P01 Map3
DocB P01 Map1
DocB P01 Map2
DocB P01 Map3
DocC P02 Map4
DocC P02 Map5
Handmatig doen of zelfs slim copypasten is gezien de grote hoeveelheid gegevens (3500 documenten verdeeld over 213 projecten die 1477 dossiers bestrijken) geen optie.
Het lijkt op het eerste gezicht niet zo ingewikkelde operatie, maar het lukt me vooralsnog niet om voor elkaar te krijgen. Van mijn inmiddels flink roestige databasekennis zou je zeggen dat het een left join is van de eerste met de tweede tabel, met als join-conditie dat het project uit beide tabellen gelijk is. Maar goed, dit is Excel, geen database.
Iemand suggesties hoe dit aan te pakken?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -