Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39
Amazon heeft onlangs de Grundig vision fire tv editions gereleased. Er zijn verschillende formaten beschikbaar in LED en OLED. In combinatie met de kantelbare en draaibare wall mount kost de 55 inch amazon fire tv slechts 459 euro. Van Grundig verwacht ik geen slecht apparaat, en ik heb thuis Alexa waardoor ik ook al goede ervaringen heb met Amazon.

Ik keek echt uit naar de release, en wou graag peorderen.. maar omdat het apparaat standaard niet buiten duitsland geleverd wordt heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Nu kijk ik naar de reviews en ik zie echter dat het apparaat niet smetteloos door zijn release is gekomen. Ik lees op amazon onder andere:

- Matige beeldkwaliteit
- Software problemen, VOORAL met lifeTV
- Slecht geluid
- Traag in en uitschakelen

Waarom wil ik een Amazon tv:
- Prijs onder de 500 euro voor een direct LED tv.
- Bediening met Alexa (in-en-uit schakelen, volume aanpassen, HDMI uitgang aanpassen, netflix library doorzoeken). Als dit met een fire tv stick ook kan hoor ik het graag.
- Prime en Netflix op een toestel, doorzoekbaar via stem
- 4K
- 55 inch

Wat is mijn alternatief:
Ik ben gigantisch fan van LG. Ik vind hun beeldkwaliteit in het budgetrange echt superieur aan de concurrentie. Ik zie geen heil in OLED, vind de verbetering in beeldkwaliteit te verwaarlozen. Ik vind direct led al prima in combinatie met 4k. Deze TV kan enkele basisfuncties (aan-uit zetten, volume aanpassen) via alexa: pricewatch: LG 55UM7100PLB Zwart

Wat doe ik met mijn TV:
FIFA en films, maar vooral FIFA :)

Mijn vraag aan jullie: Wat zegt jullie onderbuik gevoel / ervaringen? Toch de Grundig, of voor de LG gaan? Of is er een ander alternatief onder de 600 euro? Ik ben door de reviews op de amazon site toch gaan twijfelen, al gaan ze vooral over de software en kun je niet verwachten dat een tv van 400 euro hetzelfde beeld geeft als een tv van 1000 euro.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:29
Waarom vindt jij de beeldkwaliteit van LG tv's in het budget segment superieur aan de concurrentie?

De matige beeldkwaliteit van de Grundig Vision 7 heeft met het IPS paneel te maken.

Het verschil tussen edge-lit en direct-led is verwaarloosbaar, direct-led zorgt niet voor een betere beeldkwaliteit. Bij allebei de technieken heb je last van backlight bleeding, sterker nog; de implementatie van direct-led op de budget modellen is slechter dan edge-lit. Sowieso is de black uniformity op tv's met een IPS paneel veel slechter dan op tv's met een VA paneel. Naast direct-led en edge-lit heb je ook nog Full Array Local Dimming (wellicht ben je hiermee in de war?), deze techniek levert wel een betere beeldkwaliteit op vergeleken met de andere twee genoemde backlight technieken.

Een LCD tv met VA paneel heeft een native contrast dat 4 tot 6 keer hoger ligt dan een LCD tv met een IPS paneel. In de regel geldt 'hoe hoger het contrast, hoe indrukwekkender het beeld'.

Verder geef je aan dat je geen heil in OLED ziet omdat je de verbetering in beeldkwaliteit te verwaarlozen vindt. No offense, ik denk dat jij gewoon niet zo kritisch bent op het gebied van beeldkwaliteit aangezien er wel degelijk een enorme verschil in beeldkwaliteit is tussen een tv met een OLED paneel en een budget (LG) tv met een IPS direct-led paneel.

Aangezien je een gigantische fan van LG bent zou ik je een 50'' LG tv adviseren aangezien dit de enige LG LCD tv's zijn met een VA paneel. Onderstaande twee tv's beschikken over stembediening vanuit de LG WebOS omgeving en wellicht ook compatibel met de basis functies van Alexa net als de door jou genoemde LG uit jouw OP.

pricewatch: LG 50UM7450PLA Zwart
pricewatch: LG 50UM7600PLB Zilver

[ Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 28-10-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39
Die superieure beeldkwaliteit baseer ik op ervaringen met samsung en philips in dezelfde prijsklasse. Misschien een te klein referentiekader in de prijsklasse, maar wel de grootste concurrenten lijkt me.

Dankjewel, dan denk ik dat naar één van deze twee ga kijken. Ik ben er inderdaad niet kritisch op, en vind het verschil met OLED dan ook verwaarloosbaar. Echter is voor mij het belangrijkste hier de stembediening en als die werkt. Ik vertrouw erop dat dit betere tv's zijn omdat ik geen snars van beeldschermtechniek ken, als iemand anders nog voorstellen heeft hoor ik het graag!

[ Voor 21% gewijzigd door matthewk op 28-10-2019 16:06 ]

Consultant - Autogek