Wordt gebeld in naam van Otto: ***-7524096 - oplichting?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 18:31
Wordt bijna elke dag gebeld door deze telefoon-terroristen (inmiddels geblokkeerd). Zou Haarlem zijn.

Eerst Otto gebeld, weten van niks - kennen het nummer niet. Toch maar eens teruggebeld,

Beetje info gegeven, behalve de geboortedatum en volledige voor- en achternaam. Geen klantnummer gegeven, en vroeg maar eens direct waarom er gebeld werd. Nu liep ik ook per ongeluk achter (rondom 20 euro), en ja hoor, toevallig ging het om dat bedrag. Vervolgens werd ik in de wacht gezet, na 5 minuten heb ik ook gezegd "duurt te lang, er is allang betaald - jullie worden geblokkeerd, ajuus".

Nu hebben zij niet voldoende info, maar ugh, wat storend. Ik bedenk mij alleen dat ik het anders had moeten aanpakken, wat zijn de tips die ik de volgende keer kan gebruiken?

Natuurlijk verwacht ik inmiddels post met de meest fantastische bullshit in achterstanden, want daar had ik mij ietsje verlult :)

(edit: een en ander even dik-gedrukt, want schijnbaar wordt daar overheen gelezen heb ik het idee?)

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2019 12:20 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

ophangen/ niet opnemen.

het nummer googleen voordat je terugbelt. als je dat al wilt doen
doorzetten naar je voicemail.
doorschakelen naar de otto klantenservice? :) :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2019 12:15 ]

Verwijderd

Nu liep ik ook per ongeluk achter (rondom 20 euro), en ja hoor, toevallig ging het om dat bedrag. Vervolgens werd ik in de wacht gezet, na 5 minuten heb ik ook gezegd "duurt te lang, er is betaald - jullie worden geblokkeerd, ajuus".
Je schrijft een vreemd verhaal, je schrijft zelf dat je blijkbaar achter loopt en dat zij dit ook zo meldde.
En dan heb je het over oplichting? Wat mis ik hier?

En als je een achterstand hebt, dan moet je zorgen dat je die wegwerkt. Het nummer blokkeren waarop ze je proberen te bereiken over die achterstand gaat je niet veel goeds doen.

• SkyStreaker
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:15:
ophangen/ niet opnemen.

het nummer googleen voordat je terugbelt. als je dat al wilt doen
Natuurlijk uitgebreid gedaan en er zijn wat gemixte reacties.
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Je schrijft een vreemd verhaal, je schrijft zelf dat je blijkbaar achter loopt en dat zij dit ook zo meldde.
En dan heb je het over oplichting? Wat mis ik hier?

En als je een achterstand hebt, dan moet je zorgen dat je die wegwerkt. Het nummer blokkeren waarop ze je proberen te bereiken over die achterstand gaat je niet veel goeds doen.
Ik schrijf wat incoherent, dat weet ik - maar als je hopelijk had gezien, is er gewoon betaald.

[ Voor 50% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2019 12:16 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

SkyStreaker schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Natuurlijk uitgebreid gedaan en er zijn wat gemixte reacties.

[...]

Ik schrijf wat incoherent, dat weet ik - maar als je hopelijk had gezien, is er gewoon betaald.
duidelijk, niet terugbellen..
als je otto wil spreken even via de ottosite het nummer zoeken, en DAT nummer bellen

• SkyStreaker
Had ik eerst ook al gedaan, maar het is helaas niet de eerste servicemedewerker die mij niet kan vertellen of bepaalde acties vanuit hun kant uitbesteed worden aan een ander bedrijf. Vandaar dat ik half-half wel even gebeld heb.

Verwijderd

Met wat googlen zie ik dat het nummer daadwerkelijk van Otto is en over betalingsachterstanden gaat (bedoel, hoe kan een oplichter zomaar weten dat jij X achterstand bij een bedrijf hebt? :-))

Neem contact op met Otto, via hun nummer. Leg uit wat er is voorgevallen. Leg uit dat je de achterstand hebt betaald (wat ik geloof ik nu begrepen heb uit je verhaal) en voila, probleem zou opgelost moeten zijn.

• SkyStreaker
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:20:
Met wat googlen zie ik dat het nummer daadwerkelijk van Otto is en over betalingsachterstanden gaat (bedoel, hoe kan een oplichter zomaar weten dat jij X achterstand bij een bedrijf hebt? :-))

Neem contact op met Otto, via hun nummer. Leg uit wat er is voorgevallen. Leg uit dat je de achterstand hebt betaald (wat ik geloof ik nu begrepen heb uit je verhaal) en voila, probleem zou opgelost moeten zijn.
DAT heb ik 2 weken geleden al gedaan, vorige week nogmaals via het 088-nr. En je moet weten dat ik per ongeluk eerst het bedrag noemde, zoals ik al aangaf.

Enfin, heb nu ook de vraag uitstaan of dit wordt uitbesteed van Otto wat betreft achterstanden.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 28-10-2019 12:23 ]

Verwijderd

mijn telefoon discipline.

een onbekend/afgeschermd nummer gaat naar de voicemail.
wordt er niks ingesproken dan is het niet belangrijk. en de moeite van terugbellen niet waard

wanneer ik toch eens opneem, dan is dat met ''ja'' en verder niks.
Geen naam geen gegevens, laat hun maar eerst vertellen wat waarom etc.

heel soms geeft dat grappige situaties.

halfjaar geleden werdt ik gebeld door een afgeschermd nummer,

ik: JA
hun: spreek ik met e van Putten?
ik: dat ligt er aan wie je bent en vanuit wiens naam uw belt.
hun: dat kan ik niet zeggen voordat ik weet dat ik met E van Putten spreek.
ik: ik kan dat niet zeggen voordat ik weet wie er met E van Putten wil spreken.

dit heeft 10 min gekost, uiteindelijk heeft ze tegen haar telefoonscript in gemelde dat ze vanuit slachtofferhulp belde, ivm een half gestoorde winkeldief die mij als zebrapad wou gebruiken voor zijn auto..

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit heeft vrij weinig met Shopping te maken en krijgt van mij dan ook een schopje richting AZ.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

*knip* Dit is de Huiskamer niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 28-10-2019 12:56 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dus.. je hebt een betaal achterstand volgens het systeem
Het systeem klopt niet (volgens je eigen woorden)
Otto belt over deze achterstand

In plaats van dit te bespreken en op te lossen, ga je ze blokkeren.. Nee, goede actie, dat gaat je echt helpen in de empathie van het bedrijf. :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Met al die telefoonscams tegenwoordig zou ik uitkijken welke telefoontjes je aanneemt. Volgens mij zijn vooral buitenlandse telefoontjes reden voor allarmbellen.

Als een bedrijf je echt moet hebben, zijn er vaak legio manieren om contact te leggen. Toen somehow een automatische incasso van Amazon niet door kon gaan, kreeg ik direct een mail in de mailbox en een paar dagen later een brief thuis gestuurd, dat ze graag het verschuldigde bedrag alsnog in ontvangst wouden nemen. Vervolgens eens ingelogd bij m'n bank en daar was inderdaad een mislukte incasso te vinden. Vervolgens de klantenservice maar even gebeld (moest ze toch hebben, want was het niet eens met de incassokosten) en we hebben het toen meteen opgelost.

Zo moeilijk is het allemaal niet... De mensen die jou echt nodig hebben, kunnen wel contact leggen, de rest is scam, spam en andere ongewenste zooi.
Pagina: 1