Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• George10
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-03-2024
Omdat mijn oude dimmer niet meer goed werkte heb ik een nieuwe aangeschaft. Ik ben een technische leek maar had wel gelezen dat er een zg TF-signaal via het net wordt verstuurd dat LED lampen kan beïnvloeden en laat knipperen. Ook dat dit op termijn wordt vervangen door iets anders. Ik dacht dus slim te zijn door er een dimmer kopen die zowel LED als halogeen en gewone gloeilampen kon dimmen. Bol verkoopt zo'n ding. Dan kan ik later de halogeenlampjes vervangen door door LED's. Maar tot mijn verbazing begonnen gisterenavond nu ook de normale halogeenlampjes op bepaalde tijden (precies op het halve en hele uur) te knipperen. Met de oude dimmer heb ik dit nooit gehad. Mijn (leken)conclusie is dus dat het probleem niet in de lampjes zit maar in de dimmer. Maar op het web lees eigenlijk uitsluitend verhalen die aangeven dat het door de LED lampjes komt, nergens iets over dimmers Werkt een voor LED geschikte dimmer technisch misschien anders? De nieuwe is geschikt voor lampen van 0-100 Watt. De vorige was van 20-150 Watt. Ik vrees dat ik gedwongen wordt toch een ander soort dimmer te kopen. Balen, deze was al in de houder geschroefd en is daardoor wat beschadigd en terugsturen is er dus niet meer bij.
Ben benieuwd naar jullie reacties. Graag niet te technisch, zoals ik al schreef ben ik een leek op dit gebied.