Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fonzerelli
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:21
Hallo,

Ik had even een vraag over de gemeentelijke heffingen (of het ontbreken hiervan).

Sinds 31 dec 2015 ben ik eigenaar van een woning.
In 2016 heb ik helemaal geen aanslag ontvangen van de gemeentelijke heffingen.
Vanaf 2017 heb ik wel aanslagen ontvangen alleen stond hier de afvalstoffenheffingen op en ontbraken de rioolheffing en de WOZ belasting.

Ik heb dus tig keer aan de telefoon gehangen dat dit niet goed gaat. Aan de ene kant wilde ik geen slapende honden wakker maken, echter zit ik er ook niet op te wachten om al die jaren het geld apart te zetten omdat die aanslag alsnog kan komen..

Nu hebben ze eindelijk de ontbrekende aanslagen van 2017 t/m 2019 alsnog verstuurd en deze ga ik dan ook in een keer betalen. Echter ontbreekt heel 2016 nog..

Ik las iets dat je de aanslagen tot 3 jaar kan krijgen. Maar wat gebeurd daarna dan? Komt dit te vervallen?
Of moet ik hier nogmaals achteraan? Moet ik het geld nog steeds opzij zetten?
Wordt er wel een beetje moe van.. :(

Alvast bedankt voor de hulp :)

• Mr.D78
  • Registratie: januari 2015
  • Nu online
Fonzerelli schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:44:

Ik heb dus tig keer aan de telefoon gehangen dat dit niet goed gaat.
Een beetje spuit11-reactie en geen jurist; is het niet handiger om het schriftelijk (c.q. per email) te communiceren? Als het na twee brieven nog niet duidelijk is, heb je in ieder geval bewijs dat je te goeder trouw hebt gehandeld mocht er over een paar jaar alsnog de aanslag 2016 met een fikse naheffing komen.

• Lollercopter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20-02 16:19
Zelfde gehad, ook van 2 jaar ineens aanslagen gekregen (nieuwbouw huis ...)

Het mooie was ook nog dat ik gescheiden was inmiddels en mijn ex de andere helft niet wou betalen. Brieven voor gestuurd, bezwaar gemaakt, na 24 maanden nadat ik met een dwangsoms ging dreigen lukte het ineens wel ... afgewezen... aanslag stond op mijn naam en kon niet gesplitst worden. En toen kreeg ik ook nog de rente over dat bedrag voor mijn kiezen (terwijl ik officieel bezwaar had gemaakt volgens de regels etc.)
Op deze in mijn ogen waanzinnige rente vervolgens weer bezwaar op gemaakt 8)7 8)7 8)7 8)7 weer geen reactie etc. etc. etc.

En toen was ik er klaar mee, die hele shit zooi betaald en ze ongezien de t*phus gewenst. Mijn tip: zet dat geld apart want het is echt een extreem inefficiënte boevenbende daar :+ :+
Als je bezwaar maakt laten ze het jaren liggen, als je dan vervolgens een dwangsoms eist dan reageren ze wel ineens, het liefst in de laatste week dat het voor hun nog mogelijk is zonder dat ze een dwangsoms hoeven te betalen :')

• Fonzerelli
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:21
Is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je dit zelf allemaal bij moet houden? Ik kan me zo voorstellen dat mensen hier geen rekening mee houden en zo in de problemen komen.

Ik zal inderdaad wel per mail het een en ander gaan communiceren, zit idd niet te wachten op een of andere naheffing. :(

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-02 08:32

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Fonzerelli schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:11:
Is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je dit zelf allemaal bij moet houden? Ik kan me zo voorstellen dat mensen hier geen rekening mee houden en zo in de problemen komen.

Ik zal inderdaad wel per mail het een en ander gaan communiceren, zit idd niet te wachten op een of andere naheffing. :(
Daar heb ik wel wat gemengde gedachtes over. Ja, heel slecht geregeld en dat zou makkelijker moeten gaan, want dit kun je nogal hard automatiseren.

Maar je weet ongeveer wel wat je kunt verwachten en daar kun je gewoon rekening mee houden. Dat niet doen, vind ik deels ook gewoon laksheid. Jij bent duidelijk niet laks. Laat dat heel duidelijk zijn.

Ik had hetzelfde probleem voor 3 jaar en toen ineens ging het ok.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True