Snelheidsboete en bezwaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 10:56
Vooropgesteld dat ik mij ervan bewust ben dat ik te hard heb gereden en daarvoor een bekeuring zou ontvangen mij duidelijk is. Alleen krijg ik nu de boete en deze wijkt inhoudelijk af dan de agent mij mondeling meegedeeld heeft en is onjuist voor wat betreft de maximale snelheid ter plaatse.

Ik ben na de constatering door een agent op een motor aan de kant van de weg gezet en deze gaf mij mondeling aan dat hij mijn snelheid gemeten had van een gemiddelde van 140 (volgens mij na correctie maar dat weet ik niet 100% meer zeker). Daarbij gaf hij nog aan dat hij bij het constateren van dat gemiddelde ook snelheden van 150 op zijn meter heeft gezien. Daar waar ik 120 mocht rijden. Hij gaf aan dat dit ongeveer € 120,00 zou gaan kosten. Als ik deze informatie invul bij het berekenen van het boetebedrag komt dat ook wel allemaal overeen, € 129,00 met administratiekosten.

Nu krijg ik de boete binnen en gaat deze uit van een geconstateerde snelheid van 155, 150 na correctie. Dit zou zijn geweest op een snelweg waar je maximaal 130 zou mogen rijden. De overtreding vond plaats op 19 oktober, en het is mij even niet duidelijk of dit een deel van een snelweg is waarop de maximale snelheid is gewijzigd, maar mocht dat al zo zijn dan moet dat op 19 oktober al maximaal 120 zijn geweest. Op de website van Rijkswaterstaat staat dit wegdeel ook als maximaal 120 beschreven.

Vraag is nu echter kan ik bezwaar maken tegen de boete.

Feit is dat deze is opgemaakt op basis van een verkeerde maximum snelheid op dat wegdeel.

Discussie kan gevoerd worden over wat de agent mij mondeling heeft meegedeeld en er nu aan geconstateerde snelheid op de boete staat. Ik heb ook geen uitdraai gekregen van de ingevoerde gegevens door de agent.

Tevens de vraag doe ik er goed aan om bezwaar te maken, stel dat het OM mijn bezwaar in behandeling neemt en zegt, oh bedankt voor uw opmerkzaamheid, wij gaan de boete aanpassen van 20 te hard naar 30 te hard?

Ik heb op internet een en ander nagezocht maar kon eigenlijk geen casus vinden die overeenkomt met dat van mij. Alleen heb ik gelezen dat fouten in de boete zoals naam adres en. dergelijke geen aanleiding meer zijn om het bezwaar gegrond te verklaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Je weet dat je te hard hebt gereden, de hoeveelheid van 20 km/u klopt ook nog eens? En toch wil je bezwaar maken?
In dat geval zou ik het gerechtigheid vinden als onderstaande gebeurd _/-\o_
[b]byob in "Snelheidsboete en bezwaar"Tevens de vraag doe ik er goed aan om bezwaar te maken, stel dat het OM mijn bezwaar in behandeling neemt en zegt, oh bedankt voor uw opmerkzaamheid, wij gaan de boete aanpassen van 20 te hard naar 30 te hard?
Kan het niet zijn dat naast de aanhouding van de motoragent je ook die dag geflitst bent?

Komen tijdstippen met elkaar overeen?

[ Voor 23% gewijzigd door Blinkiej op 28-10-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:52
Je hebt van de agent toch een "afschriftje" gehad? Wat staat daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
MicGlou schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:32:
Je hebt van de agent toch een "afschriftje" gehad? Wat staat daar op?
Niet dus, de Agent heb ik met mijn rijbewijs in de hand een en ander in zien voeren in een apparaat wat niet veel groter leek dan een telefoon bij zijn motor waarna hij mij het rijbewijs terug gaf met de vermelding dat de boete binnenkort thuis in de bus zou vallen.
Blinkiej schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:32:
Je weet dat je te hard hebt gereden, de hoeveelheid van 20 km/u klopt ook nog eens? En toch wil je bezwaar maken?
In dat geval zou ik het gerechtigheid vinden als onderstaande gebeurd _/-\o_
[...]
Verschil is alleen dat als je 20 km te hard rijdt op een 120 km weg je dan op € 129,00 boete uitkomt. De boete zoals deze nu is opgemaakt kost € 179,00.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06 20:30
Dus je wordt gematst omdat ze een maximale snelheid van 130km/h gebruiken i.p.v. 120km/h en nu wil je daarmee onder je boete uitkomen? Beter krijg je die verhoging dan. :)

Je begint je post nota bene met:
Vooropgesteld dat ik mij ervan bewust ben dat ik te hard heb gereden en daarvoor een bekeuring zou ontvangen mij duidelijk is.
Waarom dan niet verantwoordelijkheid nemen voor je daden en netjes de boete betalen? Plus blij zijn dat het bedrag een stuk lager is uitgevallen dan wat het had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
byob schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Niet dus, de Agent heb ik met mijn rijbewijs in de hand een en ander in zien voeren in een apparaat wat niet veel groter leek dan een telefoon bij zijn motor waarna hij mij het rijbewijs terug gaf met de vermelding dat de boete binnenkort thuis in de bus zou vallen.
Het is voor mij al even geleden dat ik ben staande gehouden, laat staan dat er een boete is uitgeschreven. Maar de "moderne" kastjes die de politie gebruikt ipv het oude 'notitieblokje' print normaal gesproken een bonnetje uit wat je mee hoort te krijgen. Vreemd als dit niet is gebeurd... zo heb je niets om te laten zien bij je bezwaar.

Overigens zou je misschien nog eens kort willen samenvatten? Want volgens mij lopen er hier wat dingen door elkaar heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

een motoragent op een opvallende motor?
die een gemiddelde snelheid kan meten? (tijd afstandmeting)

volgens mij zijn die functies niet in gebruik op de opvallende motors,
maar meer voor de video autos/motors

dus het lijkt met dat hij een boete op zijn teller heeft gegeven, dus de max min een correctie van de snelheid die hij moet rijden om jou bij te houden.

of je bezwaar kan maken, ja natuurlijk.
Maar sta er niet gek van op te kijken dat de feitcode en max snelheid aangepast zal worden.
En je dus nog steeds kan betalen.

persoonlijk zou ik gewoon betalen, maar dat is aan jou.
MicGlou schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Maar de "moderne" kastjes die de politie gebruikt ipv het oude 'notitieblokje' print normaal gesproken een bonnetje uit wat je mee hoort te krijgen. Vreemd als dit niet is gebeurd... zo heb je niets om te laten zien bij je bezwaar.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33697-3.html
nope, ze verstrekken geen bonnetjes meer, niet handgeschreven niet geprint. het is heel normaal dat je tegenwoordig niks meer krijgt

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 28-10-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

byob schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

[...]

Verschil is alleen dat als je 20 km te hard rijdt op een 120 km weg je dan op € 129,00 boete uitkomt. De boete zoals deze nu is opgemaakt kost € 179,00.
Maar je reed 30km/h te hard als het een 120-weg is. Wel appels met appels vergelijken hè.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
MicGlou schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Het is voor mij al even geleden dat ik ben staande gehouden, laat staan dat er een boete is uitgeschreven. Maar de "moderne" kastjes die de politie gebruikt ipv het oude 'notitieblokje' print normaal gesproken een bonnetje uit wat je mee hoort te krijgen. Vreemd als dit niet is gebeurd... zo heb je niets om te laten zien bij je bezwaar.

Overigens zou je misschien nog eens kort willen samenvatten? Want volgens mij lopen er hier wat dingen door elkaar heen...
- Constatering op een snelweg met maximale snelheid 120 km/u aan de kant gezet met de mededeling van de agent dat hij mij met een gemiddelde snelheid gemeten heeft met een snelheid van 140 km/u, kosten zouden € 120,00 bedragen. De snelheid weet ik niet 100% zeker, maar het bedrag weet ik wel zeker dat hij dat genoemd heeft.

- Boete ontvangen, geconstateerde snelheid 155 km/u, 150 km/u na correctie. Dit op een weg waar je maximaal 130 km/u zou mogen rijden.

Ik heb geen bonnetje van de agent ontvangen met de door hem ingevoerde gegevens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 16:41
Even los van alle moraalridders.

Ja je kunt bezwaar maken. Moet je dat wel doen VOOR je betaald, want door te betalen beken je ook schuld en is het daarmee klaar. Voor meer inhoudelijke tips zou ik even naar Flitsservice.nl gaan. Dat was (in ieder geval in het verleden) een heel actief platform op deze zaken.

150 @ 130 is heel wat anders dan 140@120. Dat komt alleen al omdat bij het limiet 120 een buffer zone zit van 4 km. Dus tot 120 wordt niet beboet en daarna gaan de prijzen pas lopen. 127@gps lijdt dan niet tot een boete. Bij 130 begint de teller direct te lopen, dus 135 op de gps is al een boete.

Vraag is alleen wat jouw bewijs gaat zijn om aan te tonen dat de boete niet klopt. Als je daar geen feiten van hebt (uitdraai, PV, videobeelden, etc) wordt het erg lastig om aan te tonen dat de boete incorrect is.
byob schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

- Constatering op een snelweg met maximale snelheid 120 km/u aan de kant gezet met de mededeling van de agent dat hij mij met een gemiddelde snelheid gemeten heeft met een snelheid van 140 km/u, kosten zouden € 120,00 bedragen. De snelheid weet ik niet 100% zeker, maar het bedrag weet ik wel zeker dat hij dat genoemd heeft.

- Boete ontvangen, geconstateerde snelheid 155 km/u, 150 km/u na correctie. Dit op een weg waar je maximaal 130 km/u zou mogen rijden.

Ik heb geen bonnetje van de agent ontvangen met de door hem ingevoerde gegevens.
Als de Vmax 120 is ipv 130 is het PV niet correct en zou ook moeten vervallen. Dit is dus je bewijs dat de boete niet correct is.

[ Voor 32% gewijzigd door nldls op 28-10-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
byob schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

En wat is het bedrag wat je uiteindelijk door de brievenbus kreeg geschoven? Want dat is volgens mij waar de verwarring een beetje ontstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
MicGlou schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

En wat is het bedrag wat je uiteindelijk door de brievenbus kreeg geschoven? Want dat is volgens mij waar de verwarring een beetje ontstaat...
Waar ik € 120,00 (€ 129,00 inclusief administratiekosten) had verwacht is dat nu € 170,00 (€ 179,00 inclusief administratiekosten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 17:20
nldls schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:51:
Moet je dat wel doen VOOR je betaald, want door te betalen beken je ook schuld en is het daarmee klaar.
Onzin!

Je mag na het betalen ook meteen bezwaar maken. Doe dit al jaren... Mocht je bezwaar toch positief uitpakken voor jou, krijg je netjes je geld terug.
byob schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Waar ik € 120,00 (€ 129,00 inclusief administratiekosten) had verwacht is dat nu € 170,00 (€ 179,00 inclusief administratiekosten).
Procesverbaal inleveren bij boete.nu; die gaan voor jou procederen. Geef zo veel mogelijk info mee en laat hun het afhandelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Landon op 28-10-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 320788 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:46:

[...]

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33697-3.html
nope, ze verstrekken geen bonnetjes meer, niet handgeschreven niet geprint. het is heel normaal dat je tegenwoordig niks meer krijgt
Even vluchtig doorgelezen, maar dat stuk heeft geen betrekking op dergelijke verkeersboete... dit betreft 'veel voorkomende' overtredingen zoals parkeerbekeuringen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
byob schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Dat maakt het een stuk duidelijker want gezien de reacties van een aantal personen had je dit nog niet gehad.

Dat maakt dus wel degelijk verschil, je hebt mondeling doorgekregen voor een overtreding van 20 km/u bij 130 en hebt een beschikking gekregen voor 30 km/u bij 120.

Dat lijkt de moeite voor een bezwaar absoluut de moeite waard. Maar wordt wel heel lastig als je verder niets hebt gekregen om te kunnen tonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

MicGlou schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Even vluchtig doorgelezen, maar dat stuk heeft geen betrekking op dergelijke verkeersboete... dit betreft 'veel voorkomende' overtredingen zoals parkeerbekeuringen etc.
volgens mij zijn snelheidsboete veelvuldig voorkomende overtredingen.
in elk geval, ze maken een groot deel uit van de totaal geincasseerde boetes.

en bedenk ook even, dit heb ik misschien net zo snel gevonden als dat jij heb gelezen.
en dit komt uit 2015, misschien is er nog eentje met een recentere datum

hoe dan ook, et komt mij niet als een verrassing dat de politie papierloos is gegaan,
sneller de boetes op de mat, minder handmatig werk. en toch nog steeds admin kosten rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
MicGlou schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Dat maakt het een stuk duidelijker want gezien de reacties van een aantal personen had je dit nog niet gehad.

Dat maakt dus wel degelijk verschil, je hebt mondeling doorgekregen voor een overtreding van 20 km/u bij 130 en hebt een beschikking gekregen voor 30 km/u bij 120.

Dat lijkt de moeite voor een bezwaar absoluut de moeite waard. Maar wordt wel heel lastig als je verder niets hebt gekregen om te kunnen tonen...
Net andersom, mondeling 140 gemeten in 120 max. Beschikking is nu 155 gemeten in 130 max.

Nog even een aanvulling op mijn vraag, ik ben er op zich niet op uit om de boete ongedaan te maken, zou mooi zijn natuurlijk als dat de uitkomst is maar nu komt de boete en het meegedeelde bedrag niet overeen met wat volgens mij de constatering van de agent moet zijn geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door byob op 28-10-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-06 10:26

3_s

Op basis waarvan zou je de boete willen laten aanpassen?
Omdat hij een ander bedrag geschat heeft?
Of een andere snelheid neergeschreven?

Ik heb ooit iets gelijkaardigs gehad (in BE), en heb toen ook geprotesteerd.
Uiteindelijk heb ik dat verloren omdat ik geen boete kreeg voor te snel rijden, maar voor onaangepaste snelheid. Dan maakt de effectieve snelheid niet uit en was dat niet van belang ...
Op PV stond ook dat het met een niet-geijkte snelheidsmeter was gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Als je bezwaar aantekent, zal je een boete krijgen van 30 km/u te hard.
Locatie van de boete zullen ze niet gaan aanpassen...

Check voor de zekerheid of de locatie matcht met de Vmax.

En anders, niet zeuren en betalen! Je weet dat je fout bent geweest en ook agenten kunnen een foutje maken. Wellicht dacht hij/zij dat jullie iets verderop stonden waar een andere Vmax van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
BastaRhymez schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:45:
Als je bezwaar aantekent, zal je een boete krijgen van 30 km/u te hard.
Locatie van de boete zullen ze niet gaan aanpassen...

Check voor de zekerheid of de locatie matcht met de Vmax.

En anders, niet zeuren en betalen! Je weet dat je fout bent geweest en ook agenten kunnen een foutje maken. Wellicht dacht hij/zij dat jullie iets verderop stonden waar een andere Vmax van toepassing is
Locatie is op de beschikking gemeente Staphorst (Staphorst A28). Het betreft de A28 tussen Zwolle (Hessenpoort) en Meppel (Lankhorst) Vmax is op dat stuk 120 km/u. Locatie op de boete zal wel kunnen kloppen, constatering was volgens mij al ruim voor de afslag Staphorst. Ik ben een eind nadat de agent mij eerst inhaalde en mij met een handgebaar aangaf het wat rustiger aan te moeten doen aan de kant van de weg gezet bij het knooppunt Lankhorst zelf, voor wie het daar kent, een stukje asfalt onder het viaduct waar geen verkeer langskomt. Het zou kunnen dat daar wel weer een Vmax is van 130 km/u. Maar dat was niet de plek van de constatering van de overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 16:46

GB2

Vroeger -weet niet of dat nog steeds zo is- kon je via een WOB je stukken opvragen en kan je zien of er ergens een fout is gemaakt (is de snelheidsmeter op de datum van constatering nog wel geijkt etc-

Daarbij -zelf een keer bij collega meegemaakt jaren geleden- is zo'n bonnetje altijd onder voorbehoud van schrijffouten, dus al staat daar zelfs de verkeerde plaats op (bijvoorbeeld Plaats = Leiden ipv Lijnden) dan nog heeft dat geen gevolg.

Je moet het zelf weten maar ik zou in dit geval gewoon je verlies nemen, als de agent zegt A en later is het B dan is het zijn woord tegen het jouwe en dat verlies je gewoon, zowel in je bezwaar als bij de kanton rechter, kost allemaal veel tijd (laatste keer dat ik voor de rechter kwam ivm onterechte parkeerboete (ook gewonnen) heeft mij een halve dag gekost, is lopende band werk).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-06 10:13
Oke, aangezien de meeste mensen in dit topic het probleem lijkt te ontgaan:

TS heeft te hard gereden en is aan de kant gezet door een motoragent, deze heeft mondeling aan TS laten weten dat de gemiddelde snelheid die hij heeft gereden is vastgesteld op 140km/h, op een weg waar 120km/h is toegestaan. Met de wettelijke correctie (4km/h op 120km/h wegen) is dat dus een bekeuring voor een snelheidsoverschrijding van 16km/h, à €121,00 exclusief administratiekosten.

TS krijgt vervolgens de bekeuring thuis waarop staat dat hij 155km/h heeft gereden waar 130km/h was toegestaan. Met de wettelijke correctie (5km/h op 130km/h wegen) is die bekeuring €162,00 exclusief administratiekosten.

Waar het hier om gaat is dat het verhaal op de bekeuring die TS thuis heeft ontvangen, en de informatie die de motoragent hem heeft verteld, anders zijn. Door dit verschil valt de bekeuring dus €41,00 hoger uit dan verwacht, en dat is de reden dat TS bezwaar wilt aanschrijven.

Iedereen weer op dezelfde golflengte? Mooi. :)

Ik denk zeker dat je reden hebt om hiertegen bezwaar aan te tekenen, maar ik denk dat je eerst voor bewijs moet gaan zorgen. Dat kan lastig zijn, maar als het goed is moet er wel degelijk bewijs zijn vastgelegd en de melding zoals die door de agent is ingevuld moet inzichtelijk kunnen worden gemaakt voor jou. Ik denk dus dat je even moet nagaan waar je die informatie vandaan kan peuteren. :) Zoals hierboven beschreven kan je je beroepen op WOB om die informatie te verkrijgen. Mede daarom zijn ook altijd flitsfoto's direct terug te vinden op CJIB.nl. Ook andere zaken die relevant zijn voor de staandehouding zijn op je digitale loket van het CJIB terug te vinden, zoals de ijkrapporten van het voertuig waarmee je bent staande gehouden. Ik zou daar beginnen!

Zolang deze zaak nog niet is afgehandeld (dus: zolang de beschikking nog niet geaccepteerd is en een eventueel beroep nog niet is afgedaan) is er ook nog geen schuldbekentenis. Dat betekent dat de zaak nog in beroep kan gaan en zou kunnen voorkomen. Daarvoor moet dus nog bewijsmateriaal zijn waarmee het OM dat zou kunnen doen. Daar heb jij dan ook, wanneer je beroep aantekent, recht op.

[ Voor 20% gewijzigd door naarden 4ever op 28-10-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 08:31

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

@byob Bezwaar maken heeft niet zoveel zin denk ik. Namelijk 140 ná correctie bij een Vmax van 120 kost hetzelfde als 155 vóór correctie bij een Vmax van 130...

Je zegt zelf al dat die 140 die de agent noemde waarschijnlijk na correctie was, dus dat was 145 gemeten voor correctie. Bij die overschrijding hoort ook € 170,- boete, net als degene die je nu hebt ontvangen. Bespaar jezelf de moeite en betaal gewoon en leer ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Qua snelheid heb ik eens ongeveer hetzelfde gehad. Boete voor 140 waar 100 mocht. Ik bezwaar gemaakt dat het niet klopt, 120 mocht daar. Kreeg ik netjes antwoord dat ze inderdaad de N weg hadden genomen ipv de A weg en daarop kreeg ik een gecorrigeerde boete. Helaas niet geseponeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bezwaar maken op basis van een vormfout heeft tegenwoordig weinig zin meer als het op verkeersovertredingen aankomt: Dat passen ze gewoon aan naar de juiste situatie. Dus als jij een vmax van 120 aanvoert terwijl er 130 vermeld wordt, zou je alleen jezelf in de vingers snijden. Je betwist immers niet de gereden snelheid (daar heb je in ieder geval geen bewijs voor). En 155 is te hard bij 130 maar ook bij 120.

Blijft over dat je zelf al aangeeft dat die 140 die gemeld werd waarschijnlijk na correctie is, dus dat zou 145 voor correctie zijn. En zoals @Icephase hierboven ook al zegt is 155@130 even duur als 145@120 (reken maar na via https://www.om.nl/onderwe...erkeer/snelheid/tarieven/ ). Bespaar jezelf de moeite zou ik zeggen ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 13:33

oZy

Ik ben na de constatering door een agent op een motor aan de kant van de weg gezet en deze gaf mij mondeling aan dat hij mijn snelheid gemeten had van een gemiddelde van 140 (volgens mij na correctie maar dat weet ik niet 100% meer zeker).
Je wilt het PV in twijfel trekken op basis van jouw herinnering van hoe de motoragent het X tijd geleden vertelde waarvan je zelf nota bene in de TS aangeeft dat je niet meer 100% zeker weet wat hij precies zei.

Veel succes daarmee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:13
Net na het knooppunt staat het 130 bord: https://www.google.nl/map...NvknyA!2e0!7i16384!8i8192

Misschien dat de agent daar het verkeerd heeft ingevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
nldls schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:51:

Ja je kunt bezwaar maken. Moet je dat wel doen VOOR je betaald, want door te betalen beken je ook schuld en is het daarmee klaar.

Dat is dus NIET waar

Voor meer inhoudelijke tips zou ik even naar Flitsservice.nl gaan. Dat was (in ieder geval in het verleden) een heel actief platform op deze zaken.

Dit is dan wel weer een goede tip

[...]
Overigens geldt:

LAF

Leugen +Ambtseed = Feit

Dus je hebt weinig kans

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 28-10-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar voor die 50 euro zul je een hele lange adem moeten hebben om je gelijk te halen (er vanuit gaande dat je dat hebt).

Uit eigen ervaring: jij zult met bewijs moeten kunnen komen om je gelijk aan te kunnen tonen. Agent hoeft dit niet (ambtseed).

Ik heb een keer op de deurmat een acceptgiro gehad voor door rood licht rijden aan de andere kant van het land. Op de handgeschreven bon stond letterlijk 'Kleur auto: blauw beige'. Kopie bon moest ik overigens apart aanvragen.

En die kleur beige stond met een andere pen(kleur) en handschrift op de bon geschreven :+

Lang verhaal kort: gelukkig was ik op dat tijdstip met een vriend (getuige) bij een optreden en stond mijn naam op een gastenlijst, wat voor de kanton-rechter (daar kom je uiteindelijk terecht) genoeg bewijs was.

Diezelfde rechter vroeg zich vervolgens hardop af wie hier zo z'n tijd zat te verdoen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 28-10-2019 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3_s

3_s

wimpie007 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:39:
[...]

Overigens geldt:

LAF

Leugen +Ambtseed = Feit

Dus je hebt weinig kans
En waarom heeft de agent gelogen?
Die agent heeft geen reden om te liegen, want hij wint daar niets bij. Kan alleen maar verliezen, als het ooit uitkomt.

Vind ik een uitspraak voor gefrustreerde mensen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
3_s schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Die agent heeft geen reden om te liegen, want hij wint daar niets bij. Kan alleen maar verliezen, als het ooit uitkomt.

Liegen of fout hebben?

Overigens hoef je niet te bewijzen, je moet voldoende aannemelijk maken dat de stelling van de OvJ/Agent niet klopt. Derhalve dat een plaats op een gastenlijst + flitsboete aan de andere kant van het land + getuige (vriend) als bewijs wordt gezien. Het staat dan niet meer onomstotelijk vast dat de betroffene daar is geweest. Als er dan ook nog met pen is gekliederd in het PV is het voor een rechter voldoende aannemelijk dat jij daar niet bent geweest. Immers kleur + locatie + gastenlijst duidt op een verschrijving van een agent. Echter, door zijn ambtseed verklaart de agent onder ede dat jij dat bent geweest. Is dat niet zo, door een fout, dan is dat liegen (ook al is het onbewust).

Houdt er overigens rekening mee dat je in het Mulderstrafrecht zit. Je eerste bezwaar zal ongelezen worden afgewezen. Vervolgens ga je in beroep tegen de beslissing van de OvJ. En eer jij een keer richting een rechter gaat, gaan zij je bezwaarschrift eens echt lezen. Omdat je in het Muldergebied zit, mogen kennelijke verschrijvingen worden aangepast. Voor jou, TS, zou het gunstig zijn om boven/onder de 40 km/h te snel uit te komen. Vanaf 40/41 km/h harder dan toegestaan is is strafrecht. Omzetting van strafrecht naar mulder of omgekeerd mag niet, dan word je 2x vervolgd voor hetzelfde feit.

@TS: als hij het van de motorteller heeft afgelezen, dan zou hij in de regel ook een dubbele correctie hebben moeten toepassen of de motorfiets moet een geijkte teller hebben. Voer om gaten in het verhaal van de agent in kwestie te schieten.

Voor hen die flitsservice zoeken: zoek eens op forumindex. Er is wat ruzie in de beheerdersgroep geweest e het forum is afgesplitst van de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Paar tientjes extra hardrijbelasting is de moeite van het aanvechten niet waard imo.
Een auto kost meestal ruim 3000 euro per jaar, dus die paar tientjes moeten niet zo heel zwaar vallen.

Of je moet elke week een boete in de bus krijgen, dan wordt het wel een dure aangelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

wimpie007 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:39:
Leugen +Ambtseed = Feit
Dus je hebt weinig kans
En die motoragent doet dat allemaal om de topicstarter te pesten? Kan ie lekker tegen zijn vrienden opscheppen dat ie een automobilist lekker beet genomen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 13:35
Anoniem: 310408 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:53:
[...]

En die motoragent doet dat allemaal om de topicstarter te pesten? Kan ie lekker tegen zijn vrienden opscheppen dat ie een automobilist lekker beet genomen heeft?
Denk jij dat ook al zit ie fout ie dat alsnog gaat toegeven?
Bedoel meer te zeggen dat je weinig kans maakt tegen het woordt van een agent.

Ik zeg niet dat hier sprake is van kwade zin maar meer dat ambtseed heilig is bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Fout hebben kan altijd. Maar dat staat er niet, eh.

Los daarvan: dit is, m.i., niet te winnen. Gewoon betalen, dus.
En eens aan zelfreflectie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 02:57
Wat mij nu niet helemaal duidelijk is, is wat de overtreding nu werkelijk was. In de openingspost staat een gemiddelde van 140 (na correctie is de aanname) maar dat de agent ook snelheden van 150 op de teller heeft gezien. De vraag is natuurlijk, heb je in werkelijkheid harder gereden dan 150?

Want dan zou het natuurlijk kunnen (motoren hebben meestal minder apparatuur bij dan auto's) dat de meetapparatuur voor de gemiddelde snelheid op de motor puur indicatief was (niet conform alle eisen voor de meetapparatuur) en dat daarom later is besloten om een boete te geven voor de pieksnelheid op basis van de geijkte teller van de motor (maar ik kan uit de omschrijving van de boete niet afleiden of het om een gemiddelde of een moment opname gaat bij de boete).

Mocht je daadwerkelijk 150 of harder hebben gereden zou ik overwegen de boete gewoon te betalen. Immers heb je dan niet alleen min of meer de overtreding begaan waarvoor je de boete krijgt, ook loop je het risico bij bezwaar dat men de maximum snelheid corrigeert van 130 -> 120 en dat je dan een boete krijgt voor 35 km te hard in plaats van 25 km te hard. Heb je daadwerkelijk niet harder dan 140 gereden zou je kunnen overwegen om bezwaar te maken, al is de kans dat dat gegrond wordt verklaard wellicht niet hoog. Maargoed niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
3_s schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Misschien niet bewust, maar ik heb het ook meerdere keren meegemaakt!

Parkeerboete ontvangen terwijl ik nog nooit in die plaats ben geweest. Voordeel is dat dit gemeente BOA’s zijn, dus ik kan de gemeente bellen. Het begon allemaal met dat ik daar gewoon heb gestaan, geen twijfel mogelijk. Uiteindelijk bleek de BOA verkeerde datum over te hebben getypt: 11-10 ipv 10-11 (huurauto)... Ik had zo veel geluk dat de BOA het origineel nog niet had weggegooid. Ja en bedankt :?
Maar meerdere keren te horen gekregen dat het is geconstateerd door een ambtenaar, dus dat het klopt.

Andere keer een motoragent die mij aan de kant zette voor 10km te hard. Ik reed 110 op mijn teller en mijn gps dashcam gaf 106 aan. Toen ik hem dat vertelde: “Nee hoor ik constateer het op mijn geijkte teller”. Of hij meet verkeerd, of hij liegt, maakt mij niet uit, maar het klopt niet!
Uiteindelijk is hij zonder boete maar weggereden, vond het ook wel erg flauw voor die snelheid...

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ernemmer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:58:
Paar tientjes extra hardrijbelasting is de moeite van het aanvechten niet waard imo.
Een auto kost meestal ruim 3000 euro per jaar, dus die paar tientjes moeten niet zo heel zwaar vallen.

Of je moet elke week een boete in de bus krijgen, dan wordt het wel een dure aangelegenheid.
Wat een onzin. Het is echt typisch dit forum waar er reacties komen dat het bedrag “wel meevalt“ en je “ervan moet leren”. Als de boete fout is en hoger uitvalt is het gewoon het goedrecht van TS om er tegenin te gaan. Hij erkent toch allang dat hij een fout heeft gemaakt, en wilt daarvoor betalen, maar er is geen enkele reden waarom hij meer moet betalen dan nodig (even er vanuitgaande dat alles in de OP klopt).

Als we over al die “paar tientjes” die we te veel moeten betalen zo makkelijk doen dan wordt het leven wel erg duur.

Ik geloof er ook geen drol van dat al die mensen die hier roepen dat hij gewoon moet betalen, het zelf zouden doen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 29-10-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Anoniem: 310408 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:53:
Zo lang dit soort berichten uit binnen en buitenland zo nu en dan nog langs komen, is er niets ergs aan om op je hoede te blijven.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Niet alle agent zijn niet integer, maar er zijn er bij die niet integer zijn, dus kan het geen kwaad op je hoede te zijn. Voor hetzelfde geld tref je wel een rotte appel.
3_s schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:14:
Fout hebben kan altijd. Maar dat staat er niet, eh.

Los daarvan: dit is, m.i., niet te winnen. Gewoon betalen, dus.
En eens aan zelfreflectie doen.
Jawel. Een agent verklaart, door zijn eed, dat hij de waarheid en niets anders dan de waarheid zal vertellen. Daar vanaf wijken, bewust of onbewust, is liegen. Zelfde geldt voor getuigen onder ede (en dat is meteen de reden waarom mensen die betrokken zijn bij een ongeluk en worden opgepakt, als verdachte worden aangemerkt. Een verdachte mag wel dingen vergeten, liegen, zwijgen en heeft recht op een advocaat).
Een agent dient dusdanig integer te zijn dat hij bij alles wat twijfel kan opwekken, de keuze maakt deze twijfel weg te nemen. Zelfreflectie is prima, maar een overheid die van jou verwacht dat jij je aan de regels houdt, dient dat zelf ook te doen. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
The Inquisitor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:33:
Wat een onzin. Het is echt typisch dit forum waar er reacties komen dat het bedrag “wel meevalt“ en je “ervan moet leren”. Als de boete fout is en hoger uitvalt is het gewoon het goedrecht van TS om er tegenin te gaan. Hij erkent toch allang dat hij een fout heeft gemaakt, en wilt daarvoor betalen, maar er is geen enkele reden waarom hij meer moet betalen dan nodig (even er vanuitgaande dat alles in de OP klopt).

Als we over al die “paar tientjes” die we te veel moeten betalen zo makkelijk doen dan wordt het leven wel erg duur.

Ik geloof er ook geen drol van dat al die mensen die hier roepen dat hij gewoon moet betalen, het zelf zouden doen.
We hebben hier allemaal moraalridders die nooit te hard zouden rijden of andere fouten maken en als ze dat wel maken, meteen braaf de boete betalen zonder na te gaan of het allemaal wel klopt. Want onze overheid maakt geen fouten. :X 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Natuurlijk wel. Hoeveel is je vrije tijd je waard? Je gaat toch geen uren in iets steken wat je maximaal 50 euro oplevert?

Diezelfde 50 euro ben je kwijt met een keertje uiteten. Dan besteed ik m'n tijd liever op andere manieren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Jij vind het onzin, ik niet. Iedereen mag zijn mening hebben, maar je moet die van een ander ook kunnen begrijpen. Ik zou zelf niet moeilijk gaan lopen doen om zo'n klein bedrag.

- brief schrijven
- verschijnen in de rechtbank, inclusief reiskosten en reistijd
- hopen dat je wint
Met als resultaat, 50 euro minder boete betalen.

Ik zou mijn vrije tijd anders besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ernemmer schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:39:
[...]

Jij vind het onzin, ik niet. Iedereen mag zijn mening hebben, maar je moet die van een ander ook kunnen begrijpen. Ik zou zelf niet moeilijk gaan lopen doen om zo'n klein bedrag.

- brief schrijven
- verschijnen in de rechtbank, inclusief reiskosten en reistijd
- hopen dat je wint
Met als resultaat, 50 euro minder boete betalen.

Ik zou mijn vrije tijd anders besteden.
Je vergeet de verletkosten opvoeren en je principes blijven volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 13:20

Croga

The Unreasonable Man

Principles and an empty sack are worth a sack.....

Laten we deze even hypothetiseren.....
- De snelheid van 155km/u. Kun jij, @Anoniem: 37297 , bewijzen dat deze niet juist is? Zo niet dan gaat die niet aangepast worden.
- De maximum snelheid van 130km/u. Het is vrij eenvoudig te bewijzen dat deze niet juist is. Kennelijke onjuistheden mogen in deze situatie gewoon aangepast worden. De boete gaat hierdoor niet kwijt gescholden worden. Wellicht wel aangepast.

Ofwel: Als je niet kunt bewijzen dat die 155km/u niet klopt dan is het enige wat je kunt bereiken dat de boete van 150 waar 130 is toegestaan aangepast wordt naar 150 waar 120 is toegestaan.

Wat de agent gezegd heeft is nauwelijks relevant. Dat ga je niet kunnen aantonen. Wat relevant is, zijn de feiten zoals ze nu vast gelegd zijn. En of dat de waarheid is of niet is wederom minder relevant; de waarheid is relatief, wat vastgelegd is niet meer.

Dus ja, je kunt bezwaar aantekenen. En er zit dan een kans in dat een deel van het verhaal aangepast wordt. Met als resultaat dat de boete naar een dikke 300+ euros toe gaat. Als je principes belangrijk zijn dan doet dit gedeeltelijk eer aan die principes maar je wordt er nou niet echt beter van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
Dank allen voor de reacties.
Ik denk inderdaad maar over te gaan tot betaling van de nu opgelegde boete. Ik heb te hard gereden en dat is ook niet wat ik wil en kan ontkennen.

Om de feiten en het gesprek met de agent heen speelt natuurlijk meer, je wordt op de snelweg door een agent aangehouden, dit gebeurt mij gelukkig niet dagelijks, sterker nog in de 25 jaar dat ik mijn rijbewijs nu ongeveer heb is mij dit nog nooit overkomen en verkeersboetes over die jaren wel op 1 hand kan tellen volgens mij. Moet wel zeggen dat je hart er wel wat sneller van gaat kloppen, en ik kan dus ook niet anders concluderen dat dat ik het gesprek met de agent alleen weer kan geven zoals ik het beleeft heb.

De agente had mij al een heel stuk voordat hij mij maande te stoppen voorbij gereden en met een handgebaar aangegeven het wat rustiger aan te moeten doen, dit heb ik natuurlijk ook opgevolgd, vervolgens rijdt de agent een stuk vooruit en kijkt nog even bij een andere auto naar binnen, wij zijn ondertussen al een afslag voorbij gereden om bij het knooppunt Lankhorst politie – volgen aan te zetten.

In het gesprek wat toen volgde heeft hij naar mijn idee aangegeven dat ik te hard heb gereden en dat hij een snelheid van 140 km/u gemiddeld zou aanhouden voor het verbaal, maar dat hij ook snelheden had gezien van 150 km/u. Dit zou mij een boete van € 120,00 opleveren.

Nu de boete er is, en deze inhoudelijk anders is dan in mijn beleving mij is meegedeeld voelt dat niet goed. Het is inderdaad € 50,00 meer dan ik had verwacht. Ook staat er op deze boete een gemeten snelheid van 155 km/u. Nu was het zaterdagmiddag en het was niet heel druk op de weg en mijn aandacht ook niet geheel bij de snelheid lag, maar als ik een gemeten snelheid van 155 km/u, ik neem aan op basis van een “redelijk” geijkte meting, dan moet ik op mijn teller wel ongeveer 160 km/u aangetikt hebben. Ik kan 134 km/u op mijn teller zetten om middels GPS te zien dat ik 130 km/u rij. Ik kan mij niet voorstellen dat ik mijn gas zo ver ingedrukt heb om mijn teller op 160 te rijden. Dergelijke snelheid wel eens gereden, maar dat verneem je wel aan hoe de auto op dat moment daarop reageert en aanvoelt.

Nogmaals het voelt nu dus niet goed vandaar de vraag. Mijn twijfel zat hem voornamelijk in het feit van de foutief gebruikte Vmax en de gevolgen als ik met dat feit bezwaar aan zou tekenen omdat ik ook het idee had dat misschien het OM daarmee de boete zou kunnen aanpassen en ik een verbaal krijg voor 30 km/u te hard in plaats van de nu gebruikte 20 km/u te hard.

Blijkbaar moet je dit soort zaken ook al op camera opnemen om je gelijk te krijgen want inderdaad bezwaar maken tegen hetgeen de agent zegt en vervolgens of niet uitvoert of niet juist door het “systeem” verwerkt wordt is anders nagenoeg niet te doen.
Pagina: 1