Virtualbox, Windows server 2016, uitschakelen IPv6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shelby11
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-10-2019
Halo,

Voor school heb ik een opdracht om een server op te zetten via virtualbox.
Hiervoor moet ik hem ook gaan koppelen met een normale windows in dit geval (windows 7)

Hiervoor moet ik (volgens school regels) ipv6 uitschakelen en bij ipv4 een ip adres toewijzen.
Hier gaat iets fout.. elke keer als ik dit instel blijft het netwerk op onbekend netwerk staan.
Als ik hem dan weer op (IP automatisch kiezen) zet doet hij het weer wel.
Maar dit is niet juist volgens de opdrachten van school.

Iemand hints of tips wat ik kan doen of checken?
Of eventuele problemen die veel voorkomende problemen zijn in dit gebied?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Sowieso is IPv6 uitschakelen niet handig, dit is een unsupported configuratie volgens Microsoft.

Wat betreft je IPv4 problemen, zit het IP adres wel in het netwerk? Stel je niet bijvoorbeeld 10.1.2.3 in terwijl je Virtualbox netwerk 192.168.56.0/24 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shelby11
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-10-2019
Hm bedankt voor de tip. Van school moeten we ipv6 uitschakelen.
Ook volgens het boek moet het zo...die wij voor de lessen moesten bestellen Boek : "Netwerk beheer met windows server 2016'' van Jan Smets
Zie foto : https://imgur.com/lM4syqJ

*Stel je niet bijvoorbeeld 10.1.2.3 in terwijl je Virtualbox netwerk 192.168.56.0/24 is?*

Klopt, ik wist eerlijk gezegd niet eens dat Virtualbox een eigen netwerk heeft!
Ik heb deze inderdaad nu wel gevonden. Goed om te weten als basis van het gebruik van virtualbox,

Misschien een beetje noob maar moet ik deze veranderen met het ip die ik opgeef bij ipv4 van de windows server? of juist andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Ik zou het IP adres op je Windows machine aanpassen, niet in je Virtualbox. Al is het maar omdat het makkelijker is om je Windows Server aan te passen dan Virtualbox. Plus je zult dit later als je dit soort machines in productienetwerken hebt hangen ook in je server moeten aanpassen ;)